Mina ord och tankar

Alla inlägg den 12 februari 2018

Av Neta - 12 februari 2018 14:06

Kan inte låta bli att se hur mkt det skiljer i hyra på studentlägenheter och vanliga hyreslägenheter. Inte så att jag missunnar studenterna billigare boende, mer som *än vi då,* pensionärer som valt att vara hemma med barn tidigare och sen jobbat deltid och på grund av det har lägre pension. Varför har inte vi subvensionerade hyror? Vi kan söka bostadsbidrag men det kan studenter också. Alla har ju inte haft råd med extra pensionsförsäkringar.
Jag har jobbat och betalt skatt iaf i 40 år om jag tar bort dom år jag inte jobbade deltid. Att jag i övrigt jobbade mindre några år och dessutom var hemma med E i 2 år med en inkomst på drygt 5000 minus skatt i månaden var ju långt under min inkomst annars, ska jag straffas för det?
Var också hemma för tidigt på deltid i 4 år innan pension, och helt sista året. Det drog ner pensionen otroligt mycket. Även det beror ju en del på Es sjukdom.
Nej jag tycker faktiskt att pensionärer också skulle få hyressubvensioner under en viss inkomst OCH bostadsbidrag precis som studenterna. Studiebidraget är ungefär som min pension, jag har nån tusenlapp mer före skatt bara.

Det var dagens fundering.


Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards