Mina ord och tankar

Alla inlägg den 17 februari 2018

Av Neta - 17 februari 2018 23:16

Vi började hennes födelsedag igår med pannkaksfrukost. Åts med färska jordgubbar och keso. Var ju lite osäkra på vädret men vi bestämde oss till slut iaf för att åka till Mall of Skandinavia i Solna som hon önskat. Nu hade vi ju varit där en gång innan och kunde strunta i det som inte var så intressant. Jobbigt blir det ju ändå framför allt i vissa butiker där musiken är rätt hög.

Så vi strosade runt efter att ha börjat med en fika. Hon fick väl lite inhandlat iaf, det mesta på rea.
Vi skulle äta och jag köpte nog den sämsta sushi jag ätit. Nitlott de lux. Så lösa kuddar att dom knappt gick och ta i. Rullarna var lite bättre men supertunna, tog 10 bitar och blev knappt mätt det brukar annars räcka till lunch dan efter med. Värdelöst! C tog nån låda m yakinoki och 4 sushi, lika dåligt det. Dom andra käkade thai o det var tydligen bra.
C och jag gick och köpte varsin frusen yoghurt med bär efter maten. Fräsch citronyoghurt och färska bär så gott! Då blev vi mätta Haha!

Kom väl därifrån strax före 17, och stannade i stan och handlade lite. Då funkade inte mitt kort, medgavs ej, fast jag visste att det fanns pengar. Blev så irriterad! Hade bara betalt Cs och min mat och hade räknat ut att jag hade 1600 på morgonen, handlade för 200 på affären. Sen kom jag på att jag tankat på tisdagen, på en annan mack än Ingo och då har det troligast reserverats dom där 1500 som görs nu. Dom var alltså inte tillbakaförda fast det var 3 dar sen. Som tur var hade C pengar på sitt kort. Ska ta ett snack med banken om det där på måndag.
Hade också bespetsat mig på en korv där, inte ens det fick jag för deras grill var sönder. Blodsockret var nog under fotsulorna och nu blev jag ännu mer irriterad. Haha! Riktigt farlig.....

Var bara att åka hem och fixa mat, gick rätt fort som tur var. Var så trött med så vi kollade på talang på play och sen gick vi och lade oss. Jag sov utan paus till 6 i morse. Händer nästan aldrig!

I morse ville liksom inte kroppen vakna sen, småslumrade lite till framåt 8-9. Känt mig varm och trött hela dan. Orkade inget! Ont på det sen eftersom jag satt mkt i rullstolen igår.
Fullt ös med kalas dock så tur att dom är självgående, mig har ingen haft nytta av idag. När dom sista gått kom C på att hon skulle kolla mitt blodsocker. Hade över 10 så där fanns ju förklaringen, brukar ligga på 5. Kollar bara när jag känner mig konstig. Håller inte på varje dag, blir bara stressad av det. Vet inte heller varför det blev högt idag, så slarvig har jag inte varit.

Åt och fikade och då kändes det bättre. Trött fortf men ska sova strax. I morgon ska C föreläsa i Rånäs, E och jag blir hemma. Tänkt att jag skulle följa med men tror det är lika bra att jag inte gör det.

Ha en skön sömn du med!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards