Mina ord och tankar

Alla inlägg den 19 februari 2018

Av Neta - 19 februari 2018 23:56

Vill inte ha skärmar med vit plastinsida utan bara rosa tyg. Svårt att hitta. Sen ska det ju vara klofattning men då köpte vi några fiffiga grejer på Clas Olsson idag så vi kan byta fattningar ( heter det så? ). Jakten fortsätter.

Åkte in mitt på dagen, C skulle till tandläkaren och under tiden åkte vi ut till Orienta. Köpte nog den finaste biten högrev jag någonsin sett för bara 69kr kilot. Ska tillaga den imorgon, kan bli pepparrotskött.
Lite frukt och grönsaker, den goda körsbärsjuicen, libanesiskt bröd och lite rosa Himalayasalt blev det också. Dom har också det saltet i bitar med som man ska riva själv, lite exotiskt.

L hämtade C medans E och jag väntade kvar i butiken, hon var inte riktigt klar. Sen åkte vi till Rixos och åt lunch. Dom börjar känna igen oss där nu. Vi får alltid en sån fantastisk service. Trots att dom har dörröppnare t.ex så springer dom och trycker på knappen åt oss Haha! En av killarna såg att C var lite frusen och erbjöd henne varmt te efter maten. Så gulligt.

Sen till Gränby, C hade tid hos naprapaten. Han har gjort underverk med hennes rygg. Så bra! Hon fick rådet att köpa en rulle som hon skulle ligga på och rulla ryggen på.

Ska testa den jag också. Fanns på TGR.

Vi var lata och köpte grillade kycklingklubbor på Kvantum, och en färdig potatisgratäng. Man är ju lite trött efter en dag i stan. Åta med skärbönorsom var dom längsta jag sett, mätte en till 20 cm.
Vi såg på Anders flyttar in, sen åkte Elle hem. Vi tittade vidare på Stockholmspolisen och Husdrömmar. Handlade idag om läkaren som opererade mig 2000 som byggde på sin barndoms sommarstugetomt på Älgö. Blev lite snopen att det var han.

Nu ska jag iaf ta mig till sängen. Blev väckt tidigt i morse av L som for upp vid 7 och trodde E skulle jobba. Han hade missat att det var sportlov. Sen kunde inte jag somna om.
Blir nog väckt i morgon med, C åker in tidigt med L som ska till sitt gubbdagis, hon ska köra en lektion. Sen ska hon jobba några timmar på boendet.

Vi har förresten fått lite vinter igen



Så här såg det ut i natt!
Godnatt!

Av Neta - 19 februari 2018 00:35

I morse sov Elle och jag länge. Tror vi behövde det båda två. Fast hon var värst Haha!

Hon gjorde en frunchomelett åt oss när hon vaknade. Ser lite tomt ut men kom till lite syrade rödbetor, det var godare än det låter och ska visst vara rasande nyttigt.

Sen vete 17 om vi gjort nåt vettigt. Dagen gick ändå och vi testade ett nytt recept på laxgryta som vi inte gjort för sista gången. Vi hottade dock upp den med 1 dl vispgrädde. Blev lite mildare.

Vi åt med ris och

Fast vi gjorde på fryst hackad.
Så ska det låta och E kollade Bron. Under tiden duschade jag och C bäddade rent. Gjorde en sportlovsmatblogg. Mat som funkar både ute och inne. Sen var dan slut.


Tulpaner och vaxblommor, så fint. Ska drömma om tulpanfält....
Godnatt!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards