Mina ord och tankar

Alla inlägg den 2 mars 2018

Av Neta - 2 mars 2018 23:27

Idag var ju temperaturen riktigt behaglig på dagen med. Inte alls så där isande på kinderna. Solen värmer.

Kom ihåg att ta bilden med. Kommer det mer snö blir den ju högre men hoppas den börjar krympa nu. Kroken har en lampa hängandes på sig och är ca 60 cm hög, vet inte hur långt ner i jorden den är dock om snön tyngt ner den. Marshallhållaren har kantrat Haha! Annars är den 90 cm. Staketet är 110 cm. Designat av mig! Skryt!
Den här bilden ska alltså fotas regelbundet.

Vi plockade upp Elle och åkte in till Maxi idag, vårt Maxi i Stenhagen fyllde 20 år. Blev sugen på att göra solrosskott och rödbetsskott, även grodda rödbetor, broccoli och mungbönor samt så lite smörgåskrasse. Får nåt sånt ryck varje vår, det är ju så gott och snyggt på macka eller tallrik. Har försökt ute med vattenkrasse också älskar det i en sallad. Men här trivs inte den.
Plockade iaf på mig lite frön först.
Sen får ni nästan rita kors i taket Haha! I flera veckor har jag tänkt köpa nytt överdrag till strykbrädan men bara glömt det. Idag kom jag ihåg det. Det heter strykbordsöverdrag, vadå bord? Märklig benämning.
När jag ändå var på hugget blev det en ny papperskorg till badrummet med, lika den vi haft men lite mindre. Med vipplock så man kan sitta och slänga saker. Den förra som fick åka till återvinningen idag är vår gamla vi från början hade till blöjor, E är 31.... tror överdraget till brädan var ungefär lika gammalt.

Sen behövde vi mest frukt o grönt och lite ägg och keso, vi är storkonsumenter på det. Hittade svarta kärnfria vindruvor som kan ha varit det godaste vi ätit. Sett bara blå,och röda innan, ja gröna så klart.
Sen köpte vi linschips och dom var faktiskt helt ok, inte så stora påsar och det är ju också bra. Sen hur mkt nyttigare dom är har jag inte fördjupat mig i ännu. Dom hade ju en massa bra priser idag med så dom kostade 10kr påsen.

Sen tog vi en fika där innan vi åkte hem så L skulle orka köra, både han och C har kroknat i nån förkylning nu, jag börjar bli bättre.
Såg en som gjort tunnbrödrulle på fb igår och blev så sugen, hade tunnbröd i frysen så tog fram det innan vi åkte. Köpte korv och räksallad men glömde Pucko hur man nu kan göra det för det måste man ju ha till Haha!
Vi kom dock inte hem förrän sent på em och då hade vi inte ätit lunch ( åt frukost 10.30) så värmde gårdagens soppa. Sen blev vi inte mer hungriga än att vi gjorde varsin varm macka. Med skinka, tomat och mozarella. Gott det med. Rullarna gör vi till lunch i morgon ist. Så blir det ibland, iaf här.



Elle köpte 2 sådana här för 50 kr och skickade mig den här bilden sen. Gillar växter i svarta krukor, dom kommer så bra till sin rätt. Dom här brukar hon ha Lottor i annars men det här blev ju snyggt, ångrar nästan att jag inte köpte. Är iofs kalas hela helgen.

Tänkte försöka komma i säng före midnatt idag, få se hur det går Haha!

Av Neta - 2 mars 2018 00:06

Tror smålänningarna att dom har ensamrätt på prinsesstårta idag? Det tyckte inte vi iaf Haha!

C var på Ikea idag och köpte varsin minivariant. Gott efter fisksoppan ikväll. Men där i Småland äts det tydligen isterband idag också, det gjorde alltså inte vi.

Ringde min kompis i O-hamn idag. Men hon tänkte inte äta vare sig isterband eller tårta idag. Tråkmajan! Haha! Ringde mest för att höra om hon var insnöad, inte riktigt men massor av snö hade dom fått. Hon var lite less på kylan, jobbar utomhus men kan som tur är gå in och värma sig ibland.

1 mars ja, när jag var liten fick man luras även idag. Mars, mars måne, jag kan lura dig till Skåne sa man. Hoppas Skåne är med bara för att det rimmar på måne, att det inte finns nåt agg mot skåningar med där. Jag känner flera stycken och dom är jättetrevliga.

Så här i istider behöver vi gardera oss mot det oförutsedda. Motormännen rekommenderade för ett par år sen att man vintertid ska ha några värmeljus och tändare i bilen. För att det värmer kupen, och för att man syns om man får stopp.
Sett den rek. på flera ställen i år också.
Vi har en enkel tältlykta med glas i vi satt en badkarskedja på. Liten och säker! Sätts runt backspegeln och hänger i våg även om bilen hamnar snett. Den värmer upp kupe?n förvånansvärt fort märkte vi då vi testade den. (Ett tält på nån minut bara) Inköpt på ÖoB för några år sedan. Finns säkert i friluftsbutiker.
Skickade med C och hennes kompis den i lördags när dom skulle åka 288 på natten. Bara så att inget skulle hända. En bra livförsäkring! Har flera och det finns även i vår bil så klart!

Sol och blå himmel även idag, börjar sakta bli lite varmare och idag var det ingen vind heller. Var ensam hemma på em och om jag inte varit så snorig hade det nog blivit altanfika idag.
Stackars L ligger för döden, ;-) alldeles igentäppt och ropar på alvedon. Ni vet sjuka karlar Haha! Men var ner och hjälpte E idag ändå.

Idag fick jag mail från bolsius, och fick skicka in ovanstående bild och adr för ersättning. Kan ju inte bli mkt, dom där lyktorna brukar inte kosta mycket men är bra eftersom dom är doftfria, jag tål ju inte doftljus.

Glömde fota på framsidan idag, påminn mig gärna om det. Men med tanke på det där jag tänker om naturruta så såg jag nåt så gulligt på Fb idag. En barngrupp som heter Natursnokarna! Är ju ingen tvekan om att dom sysslar med det jag vill göra också. Så nu kallar jag mig också för Natursnokare. Haha! Undrar om jag ska trycka upp en T-shirt :-)

Ordnade så att C får lön för i tisdags idag. Var inga problem med det alls då hon stod kvar på min rad, lite formaliteter bara. Men det ska inte bli nån fortsättning på det, det är vi rörande överens om.

Jaha och nu har det blivit i morgon igen! Bäst man går och lägger sig så man blir i fas med dagarna.
Sov gott!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards