Mina ord och tankar

Alla inlägg den 15 mars 2018

Av Neta - 15 mars 2018 23:51

Vi kommer inte riktigt överens lika bra som jag gjorde med min Hugin. Men vi hade ju 30 år tillsammans.

Fållade gardinkappan, sydde ett skynke till handdukarna och en duk. Trådspänningen krånglade så blev inte jordens snyggaste raksöm men vem bryr sig. Syns ju inte om man inte står med näsan i tyget.

Ska byta ut jordgubbsströarna som står där mot mina dito citroner i porslin, ta bort blåbärsburken och bara ha citronburken i mitten där. Dom andra är marmeladburkar från Sagaform blåbär och mango med frukter på trälock och tillhörande skedar.
Är på jakt efter en mortelstöt till marmormorteln med. Kollar på loppisar varenda gång.

Va ju inte meningen att jag skulle komma med Haha! Såg det nu. Bilden är ljus för vi har ett lysrör i taket där.

Hittade ett gult ljus med. :-)

Bytte på strykbrädan idag med, vilket lyft för den. Haha! Hade inte en tanke på att det matchade strykjärnet då jag köpte det heller. Ibland lyckas man ändå. Köpt på Maxi om nån undrar.


Elle fixade hyllan medans jag skrev :-) gillar den, så bra att ha småpryttlar som förslutare, gummisnoddar och annat användbart i lådorna. Från Jysk men tyvärr utgången. Badrumshylla egentligen.
Ni ser att jag gillar fina burkar va? Dom översta har jag haft temuggar och äggkoppar med samma mönster i med. Men dom fick åka till loppis till förmån för andra. Den lilla träburken m lock har min farbror gjort till farmor en gång i tiden. Hon hade salt i den då jag var barn.

Tjejerna gjorde soppa ikväll, så god med kycklingfärs, salladslök, blomkål och morötter. Kryddad efter konstens alla regler i lite thaistuk. Så god!

Och efter soppa är det alltid efterrätt eller gofika. Det är sen gammalt. :-)

Nu åkte E hem, C sover och L parkerar hör jag. Så jag ska avveckla också.
Sov gott!

Av Neta - 15 mars 2018 00:05

Ja lite växlande på fm med. Sov gott i natt, från 2-9 med en enda kisspaus. Så skönt att vakna och vara utsövd, det händer inte ofta nu. Men det är ju mkt med flera saker. Oro för båda tjejerna av orsaker jag inte kan gå in på. Skilsmässa som är mkt krångligare än jag trodde. I synnerhet för mig som inte kan ta mig själv till ställen. Var är vänner när man behöver dom? Väldigt upptagna iaf.

Tur det finns glädjeämnen också, som Cs flytt t.ex Vi åkte in och gick och kikade lite på Ikea idag.

Fotade snöhögen jag skrev om häromdagen.

Den går alltså inte i vinkel mot varken vår gata eller backen, utan rakt ut från hörnet. Trångt är det ju redan iom snövallarna och sikten uppåt när vi ska köra ut är noll.

Här lite inzoomat.

Vägarna är iaf bara utanför samhället, både vår lilla väg ut till motorvägen och motorvägen. Så det var ingen fara att köra in.

Vi började med köttbullslunch på Ikea, sen gick C och jag ett varv däruppe och kollade möbler.
När jag skrev om att jag sovit på Tw i morse skrev jag också att jag kanske borde köpa en triss idag. Fick då förslaget av en twvän, vi är några pensionärer där som pratar, att hon tyckte jag skulle köpa tulpaner ist.

Å jag är ju inte den som är den. Blev lite ljust gröna servetter till påsk med.

C hade tur och hittade 2 vita köksstolar för halva priset på fyndet. Sen lite skorpor så var vi nöjda.

MM och Willys för lite andra köp, inte jag på MM men E. Då hade C lämnat för övningskörning.

Hämtade paket

Med nya köksgardinerna jag beställde i januari. Så nu blir det nog köksstäd och nya gardiner där i morgon.

Vi körde hem E och åkte hem och C lagade middag idag. Dumplings m kyckling, riktigt goda och 10kr för en 400 g påse frysta. Lätt att laga med som vi åt med halkiga nudlar, wokgrönsaker, naanbröd ocn nån sås jag aldrig minns vad den heter. Skitgod på ren svenska iaf. Blandning med hoisin, soja, ostronsås och nåt mer samt sesamfrö i.

Ja sen lite TV, kockarna och Sisterwifes.
Nu gick C ner, L sover och jag ska göra desamma.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards