Mina ord och tankar

Alla inlägg den 22 mars 2018

Av Neta - 22 mars 2018 23:55

Får jag lov att presentera

Årets pelargon!
Picotee Pink, en Hortensiapelargon. Den kommer att stå i mitt fönster på söndagkväll om det går som planerat. Trädgårdsmässan i Älvsjö denna helg. Förra året var vi där på fredagen och åkte hem nån timme efter terrordådet på Drottninggatan. Innan all kaos i trafiken började.

Jag har haft fredag hela dan idag, såpass att jag fotade snöhögen idag. Men å andra sidan fotade jag den ju på lörd förra veckan. Takdropp och dagsmeja har inte gjort just nån skillnad eftersom vi också haft ett par snöfall i veckan som var.
Ser fram emot när översta brädan är snöfri till att börja med.

Åkte till Östervåla idag och gick på second hand, Solrosen, min absoluta favorit av dom butikerna. Drivs av en ekonomisk förening www.solrosenheby.se och stöder annan superviktig verksamhet också med intäkterna från både second hand och cafe. Dom som jobbar där är funktionshindrade och arbetstränare. Men så duktiga speciellt i köket.

Åkte till Östervåla idag och gick på second hand, Solrosen, min absoluta favorit av dom butikerna. Drivs av en ekonomisk förening www.solrosenheby.se och stöder annan superviktig verksamhet också med intäkterna från både second hand och cafe. Dom som jobbar där är funktionshindrade och arbetstränare. Men så duktiga speciellt i köket.


Min tacopaj! Hur många ställen får man det så här snyggt upplagt och kan äta för 65kr? Lite olika vilken Dagens paj är och dom har också en Dagens soppa, sallader, bakpotatis och många goda smörgåsar.

Även fikabröd, många sorter och allt bakat där. Den här påskbakelsen var jättegod till kaffet på maten. Själva kaffet ingår i lunchen men kakan får man köpa. Den här veckan har dom våfflor med sylt och grädde med.
På sommaren kan man sitta ute i en jättefin trädgård men miljön inne är också jättemysig. Som en äldre matsal hemma hos någon med gamla möbler och lite prydnadssaker. Idag väldigt fint påskpyntat.
Jag tycker ni ska göra ett besök, Second hand finns på 2 ställen eftersamma gata. Möbler, sport och elektronik på ett ställe och kläder, annan textil, lampor, köksgeråd, böcker med mera på ett. Sommartid har dom också ett fyndtält.

Hittade jag nåt då? Jadå först och främst denna påskkärring som några på ett boende hade gjort, kostade 10kr och pengarna skulle gå till en utflykt i sommar för alla som bor där.
Det är kärringen som står på bordet jag menar, inte hon i bakgrunden som spelar Sims.

Ännu en kärring, Svensk design

Alla måste väl ha en koppartupp i köket!

Men var är citronerna undrar ni säkert. Haha!
Här! Flaska/vas/karaff.

Christine flyttar ju snart. Heter även Linnea.

Och lite blått glas så klart!

Från Kosta

Från Gullaskruf, varsin lika till C och mig.

Idag har vi också bokat ett äventyr till Midsommar. Vi ska träffa lite twittervänner på en kvällskryss med ms Vindhem. Åker från Nybrokajen i Sthlm, frossar i räkor eller tacos. Gör ett strandhugg på en dansbrygga nånstans i skärgården där vi dansar ner maten. Jag får väl sittdansa Haha!
Vi är tillbaka strax före midnatt sen så jättejobbig hemresa blir det nog inte.
Har ju fått många nya vänner genom datan från Dbd på en IRL träff, hoppas på samma här.

Ikväll har C och jag varit ensamma, hon kom hem med sushi. L var på fest på F16 med 3-rätters och baluns.

I morgon blir det lite äventyr också. Båt, god mat och bra musik samt träff med vänner vi inte sett på länge. C blir hemma för hon börjar redan 6 på lörd då de far iväg på lägret. Men någon behöver vara hemma, kaninen hamnar på rygg ibland och kan inte vända tbx sig. Börjar bli gammal.

Men nu ska jag sova så jag orkar i morgon! Godnatt!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards