Mina ord och tankar

Alla inlägg den 6 juli 2019

Av Neta - 6 juli 2019 23:37

Brons är väl inte så illa precis.

Beställde nya Ballerina idag, mina i skinn har gjort sitt. Hittade dom här i samma modell med lite gröre sula också. Kostade bara 299 i kassan sen.

C och jag såg slutet på andra halvlek på Brorsans här i Tierp. Hon mötte upp så fin i nya örhängen och nytt läppstift. Vi åt plankstek med fläskfile, man kunde välja på det och oxfile men det skilde 100kr. Å nån måtta fick det vara. Blev rätt go stämning där inne när dom vann. Och bara moget folk, inga skräniga unga vuxna.
Blev proppmätt och fick knappt i mig kaffet efteråt. Men det gjorde inte så mycket.
För er som känner till Brorsans kan jag berätta att det är omgjort, blivit mer ombonat. Lampor o gröna växter ivarje fönster, långa gardiner och en soffgrupp bredvid toan. Nya fina bord o stolar och nytt golv o nya väggar. Ursnygga trälådor på borden för servetter och bestick och fina cylinderformade salt o pepparströare i koppar. Både höga barbord och normalhöga bord. Ville inte fota då det var folk överallt. Ligger i södra delen av Centralgatan så far ni motorvägen och det kurrar i magen tycker jag ni ska testa det. Parkering på gatan eller för större fordon på Frendo o Ingos bakgård om hörnet. Fin uteservering har det blivit också.

Dom här husen åker jag förbi varje dag, ibland flera ggr. Hade ändå inte tänkt på att det vita huset hade så fina fönster och att dom är olika på varje våning. Nu kom jag från det andra hållet mot vad jag brukar idag, tänk så olika man lägger märke till då.
Det andra huset ligger mitt emot det, rakt över gatan. Också så himla fint. Finns många fina stenhus här.

På hemvägen slank vi in på Hemköp och köpte jordgubbar, jag behövde mjölk också. C gick in till sig och jag sjönk ner en stund i soffan innan jag hamnade i sängen och skriver det här.

Idag bokade vi också biljetter till Diggiloo som kommer hit i augusti. Numrerad stol med diggiloofilt minsann haha. Fint ska det va o kan ju bli ett kul minne den där filten. Hoppas det inte regnar.

Men nu är det nog sovdags. Godnatt!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards