Mina ord och tankar

Alla inlägg den 7 juli 2019

Av Neta - 7 juli 2019 21:36

Vi har ju ofta åkt på dagskryssningar på senare år och av nån anledning hamnar vi oftast på Rosella.

Men så fick vi för oss att prova Eckerö och blev rätt positivt överraskade. Maten är en riktig höjdare där.

C och jag har pratat om att vi måste testa att åka härifrån och se hur det funkar med buss o rullstol så nu gör vi det den 17e.


Vi är ju bortskämda med att alltid åka bil och slippa passa bussarna. Men nu är det ju så att hon inte kan ta sitt körkort förrän i sept. Hon ska gå intensivkurs och den är fulltecknad till dess.

Det som måste funka är ju att jag tar mig upp och ner från bussen, det är väl det senare som är mest knepigt. Men jag är rätt stark i ena armen den där inte axeln strular så får väl ta i med den. Går jag baklänges ner borde det funka. Står sen C bara med rullen klar blir det nog bra.

Slö dag idag, blev dåligt med städning. Måste nog ta hjälp där iaf en gång i månaden. Vägrar dock hemtjänst, vill utnyttja privata alternativ.

C och jag tog en cykeltur nu på kvällningen, åkte hit och fikade lite sen. Kollade på Badhotellet som ju började en ny säsong ikväll.

Nu ska jag gå och plocka ur och i en diskmaskin sen ringa E innan jag intar sängen.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards