Mina ord och tankar

Alla inlägg den 13 juli 2019

Av Neta - 13 juli 2019 22:47

Igår grejade jag lite ute efter regnet. Tömde taket där ena hörnan var vattenfylld, förmodligen förattdet står lite snett. Satt om luktärtor från ?barnkammaren? till nya rabatten. Band upp sockerärtorna på nya spaljen, flyttade 2 perenner från pallkragen till rabatten och satte ner persilja och gräslök där dom varit och tryckte ner påskliljelökarna lite här och där i rabatten. Zinniorna har bara stått på sitt nya ställe ett par dar men växt säkert 1 dm.
Fick ju ont så klart men det visste jag ju. Det roliga är att när jag håller på och det börjar göra ont, då andas jag så konstigt på nåt sätt så jag blir alldeles flåsig, fast det inte är det minsta fysiskt ansträngande. Lite märkligt!

Gjorde en plocktallrik sen men stekte stavar av hallomi, så gott att dippa i mangosåsen från Lidl. Gjorde en nästan lika idag sen då jag känt mig krasslig och helt slut idag.
Vaknade vid 8.30 i morse och kände mig frossig, var täppt och det sved i halsen sen en sån irriterande rethosta. Kände mig heller inte utsövd heller så tog alvedon och la mig igen och sov till 11.15, vaknade fortf trött.
Masade mig upp så småningom iaf, klädde mig och åt frukost kl 13 på uteplatsen. Sen blev jag bara sittandes där, orkade ingenting kändes det som. Drack mkt och försökte få i mig salt och socker. Kände mig lite piggare så småningom.
Det blåste upp och blev efter det som en glipa i staget. Blev lite orolig över det och skrev mess till Mi.
Å rätt som det var så stod han här. Jag blev lite förskräckt å tänkte att har han åkt den milen hit bara för det, men han hade varit på Lidl med. Det var dock ingen akut fara för taket.

Satt kvar en stund när han åkt. Det är så rofyllt här, så långt från trafik och det man hör är fågelkvitter, ja när inte han ovanpå drar på musiken då förstås men då hör man ingenting annat. Han fortsätter också att kasta eller tappa ner saker, idag hade det kommit bomull igen. Men nu slipper jag det ju på själva altan iaf.
Gick in så småningom och plockade hop min tallrik men åt den inne. C kom med lite tvätt

Och det här till sin krassliga mamma. Favoritgodiset, jordgubbar och ravioli.


Jo just ja igår bokade vi en kanalkryss när vi är i Motala med den här båten, Kung Sverker. Motala-Borensberg och tillbaka båda sträckorna så klart över Boren och den avslutas med en tur i Motalaviken. Lunch ombord! 12 slussar varav Borenshults slusstrappa med 5 st. L är i sitt esse tekniknörd som han är. Misstänker att vi hamnar i Borenshult den dan vi kommer också. Trevligt där och god mjukglass har dom. Jag tycker det är kul att se fritidsbåtarna slussa med.
Efter kryssen som är dag 2 är det väl lagom med en våffla på Mallboden. Även den vid kanalen men i själva Motala.

Vi bokar ju alltid samma rum i Motala, har den här vyn över solnedgången och den missar vi inte. Bor kanske 15 m från vattnet. Inte annat än att det börjas längta dit nu.

Dit får vi åka i en för L ny bil med. ? Han har velat haft en 9-5 sen vi hade den andra saaben, den som nu ska göras i ordning till C. Det kom en ford emellan men nu så.
En del tycker kanske att det är konstigt att vi fortsätter att åka ut på grejer tillsammans efter skilsmässan. Men då får dom tycka det. ? Nu när det inte finns något att irritera sig på längre och när vi lever våra egna liv kan det ju vara kul att göra det. Tror tjejerna mår bra av det också. Ochså länge ingen av oss träffar nån ny funkar det ju.

Känner mig iaf lite bättre ikväll, inte så täppt, bara småhostig och väldigt trött. Ingen feber. Brukar väl kännas mest på morgonen iofs.
Nu ska jag ringa E och sen krypa i säng.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards