Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 22 november 2020

För ett år sen idag

Av Neta - 22 november 2020 01:26

Ja då tog C och jag tåget från Tierp till Göteborg. Byte i Sthlm och jag som inte åkt tåg på massor av år va lite orolig för hur det skulle funka med rullstol. Det hade jag inte behövt vara, det fungerade hur bra som helst. Tågpersonalen hade koll på oss också och hjälpte till. Finns ju också ordentliga räcken på tågen så jag hade inga problem med att ta mig på och av.
En upplevelse bara det att få åka gm hela Sverige

Vi bidde på Uperhouse hotel i Gothia towers med den här fina utsikten över Liseberg. Tror det var på vån 23 vi bodde.
Första kvällen var vi på Arvingarnas show på Kajskjul8. Å vilket ställe! Vilken service vi fick. Jag har aldrig varit med om att det kommit fram personal när man står i toakön och säger till alla andra att jag ska gå in först bara för att det var en handikapptoa.
Vid bordet hade vi en egen servitör som ställde undan rullstolen och hämtade den när vi behövde den trots att C var med. Jag fick sitta längs fram för att ingen skulle skymma mig när dom stod upp under showen.
Hela stället var så mysigt inrett och det blev en fantastisk stämning där inne. Maten var fantastisk. Jag skulle gärna åka dit igen. Skulle vilja att både Leffe och Elle fick komma dit. Vet att dom skulle gilla det också.

Utsikten vid frukosten på våning 29 var inte så dum heller. Trots gråvember.

Vi lyxade till med en fika på hotellet och fick en assiett med minibakverk. Dammsugaren är 2 cm.

Andra kvällen gick vi på Lisebergs julmarknad. Å det var ju en julmarknad med stort J. Herregud vilket överdåd, Skansen kan slänga sig i väggen Haha! Den skulle jag också gärna gå på igen. Där fanns allt från isshower till julgranspynt.

Granar i grupper och konstsnö vi hade kvar på rullstolen i flera veckor sen. En upplevelse verkligen.
Lite frusna blev vi så hem till hotellet och ner i sängen. Beställde roomservice och tittade på TV.

Tre dar var vi där, vill tillbaka både till staden, hotellet, Kajskjul8 och Liseberg. Så glad att få uppleva det här med C som tack för allt hon hjälpte mig med i Tierp. Men tar gärna med mig E och L tillbaka dit. Och C så klart! Ska bara vinna på tipset först för billigt var det inte!

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Neta - Onsdag 27 mars 01:06

Med den här jäkla tröttheten märker jag hur min mobilitet försämras också. I synnerhet direkt på morgonen då jag går jäkligt illa. Ont satan då också. Går dåligt jämt och måste alltid hålla i mig nu. Att bära nåt samtidigt försämrar också balansen om...

Av Neta - Måndag 25 mars 22:39


Kom inte receptet med, blir så trött

Av Neta - Måndag 25 mars 22:37


Jag hade spart Chokladvåfflorna Så,dags nu men iaf. Haha! ...

Av Neta - Måndag 25 mars 19:32

Känns som något är fel. Inatt sov jag dåligt men gick inte upp i morse utan sov till 11. Har som ett tryck över huvud och ögon men det är tydligen vanligt vid extrem trötthet. Ringde vc men dom har ingen tid förns i slutet av maj. Fick prata med en ...

Av Neta - Lördag 23 mars 23:33


Stavas det så? Hur som helst så glömde jag bort det totalt. Satt och lyssnade på den här. Jag har inte haft så mkt vallningar, inte alls faktiskt men vet ju hur det kan vara. Spröda och torra slemhinnor dock, inte bara på så känsliga ställen ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards