Mina ord och tankar

Alla inlägg den 3 juni 2021

Av Neta - 3 juni 2021 23:30

Jag kämpar på med jordsäckar och vattenkannor. Blir ju lite halvdant men får väl bli så då. Igår var jag helt utslagen, hjärklappning, pipandning och så svullen om vristerna att jag knappt kunde gå.
Kände av det lite i morse med men sått lite iaf, fixat lite på framsidan med. Fyllt på jord i garagerabatten, kunde varit lite mer kanske men tog en öppnad säck. Sådde lite ringkragar både där och på baksidan sen pysslingkragar i framkanten. Skulle behöva lägga på mer jord i stora rabatten med men måste ha nån form av kant först. Rinner både vatten och jord ut på plattorna pillade iaf ner 3 solrosfrö längst bak där idag.
Hade räknat med att fixa mer i stora rabatten men det gick bara inte. Fixade alla krukor ist för det kunde jag sitta och göra. Plocka visset och så.


Igår var det 27 år sen den här donnan opererades i hypofysen, tog bort nästan hela tumören. 4 år senare växte den igen och hon behandlades med strålkniv, så nu är det som är kvar som en kulspetsudd ungefär och har inte rört sig sen dess. Peppar peppar!


2 juni har vi firat sen -94, en extra födelsedag eftersom hon klarade sig. Vi kände flera som inte gjorde det. Igår blev det blåbärspaj.


Ni kanske förstår att jag har ont men böörja inte tjata om stödstrumpor, det är sommar! På mornarna är dom normala.

Mi har haft en hjärtinfarkt, inte så stor som Leif hade men ändå. Så nu törs jag ju inte be om hjälp där. C åkte dit med en blomma igår så han skulle känna att vi bryr oss.



Gårdagens middag, svampfylld pasta med sparris och tomater och färsk ananas. Åt nån panerad fisk med mos till lunch med remolad, sen mådde jag illa. Fixar inte majonnäs.


Måste få visa det här, finns inte i Sverige än men är på G. Finns både mousserande och stilla, lite som rosévin.

Så fint med alla kastanjer som blommar nu och i Salabacke finns det tydligen en röd


Lånad bild. Hade ingen aning om att det fanns ens.


Mat nu ikväll, strimlad rostbiff med hackad rödlök, strimlade sockerärtor och rädisor toppad med apelsinbalsamico. Blevså himla gott. Bakad potatis och mangosås blev det med.

Martinez fick en Grammis ikväll, så kul när dansbanden uppmärksammas och dom är ju bäst! Inte många dansbandssångerskor eller soloartist dito som slår Sandras skolade röst. Så glad för deras skull!

Ja det var väl det, skulle behövt fylla 2 kannor och vattnat på baksidan men jag törs inte med dom här fötterna kommer ju inte upp om jag ramlar. Får bli i morgon fm. Ska utmana mig själv med att hänga en maskin trosor ist. Haha!

Fred i morgon och 3 v till midsommar! Fan va tiden går!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards