Mina ord och tankar

Alla inlägg den 4 juni 2021

Av Neta - 4 juni 2021 23:32

Jodå magen lugnade ner sig och jag kunde äta lite pasta på em.Tror det nya fullkornsbrödet kanske blev lite mkt för mig när man äter så mkt frukt med. Mkt färsk ananas, jordgubbar och melon nu.

Så kvällen såg ut så här efter att vi vattnat


Lite rostat surdegsbröd med färskost och skivade jordgubbar också. Brieosten hittade Elle längst in i min kyl, tur det så den inte behövde ligga där och bli dålig. Haha!

Vi satt ute till strax före 22, älskar dessa fina sommarkvällar. Det är dom vi ska minnas sen när snön viner runt knuten.

Började läsa en ny bok idag

Har inte läst så mkt än men den verkar bra. Lättsam sommarläsning. Väntar på Jenny Colgans senaste också.

C ringde och var lite ledsen över nån knäpp människa, svårt att veta hur man ska trösta ibland. Kompisar är inte alltid kompisar heller.

Fötterna fortsätter att vara lite svullna. Men blommorna har fått sitt iaf. Växer så det knakar i vissa krukor.

Nu ska jag krypa ner under fällen, kanske läser jag lite innan JB kommer.

Av Neta - 4 juni 2021 14:43

Lyckliga dar. Ja det kan ju kännas skönt att skolan är över men för dom som inte ska läsa vidare väntar nog arbetslöshet för många. Redan igår kväll sprang dom första ut här och många är det bland våra bekanta som har en student att fira idag. Skolan däremot går ända till torsd innan dom får sommarlov.
Vi har ju Rasmus som tar nästa år, den sista på väldigt länge. Nästa är nog inte född än. Haha!

Talgoxar är det i vår holk


Dom har nog inte så mkt att fira idag, kämpat förgäves mot gröngölingen som snott deras nykläckta ungar en efter en. Dom flyger lite sporadiskt in och ut, vet inte om hon lagt nya ägg eller om det är ett nytt par som häckar.

Kroppen är inte så alärt idag men sitter och samlar mig för att hämta några kannor med vatten. E åkte till affären men jag håller mig hemma nära en toa idag då magen är lite i uppror.

Planerad räkfrossa ikväll få se hur det går med den.

Annars är det lagomväder lite moln emellanåt men varmt och skönt. Rofyllt på baksidan. Funderar på om jag ska ta ut en bok rent av Haha!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards