Mina ord och tankar

Alla inlägg den 6 juni 2021

Av Neta - 6 juni 2021 00:45

fantastisk sommardag! Gav mig själv ledigt idag, suttit på baksidan och läst, det enda jag gjort idag är att koka 2 potatisar och ett ägg, i samma kastrull. Haha! Funkade utmärkt, la ju i ägget sista 8 minuterna då var det lagom krämigt.


Orkade inte gå till baksidan och hämta gräslök så gjorde en ny variant. Dill och rödlök, då gick det utmärkt till räkorna som blev kvar igår med. Man får inte va dum! Haha!

Grannen messade mot kvällningen och frågade om vi ville ha fika i pergolan, om vi ville, inte nödbedda alls. Så hon, hennes gubbe, Elle och jag fikade. Surrade om allt och inget. Vi får nog göra det fler gånger. Så trevligt!

Till kvällsmat skulle jag äta svamppastan och sparrisen som var kvar, hade sett korv i kylen, den goda jag köpte på Maxi. Perfekt tänkte jag! Jo tjena det var ingen korv jag sett det var morötter Haha! Så det kan bli! Så fick ta några köttbullar ist. Tur jag hade dom.

Sen satt Elle och jag ute på framsidan till kl var nästan 23, hämtade koftan mot slutet men så härligt. Vattnade också!

I morgon är det nationaldagen! Vad äter man för svenskt? Köttbullar och matjes går ju bort eftersom jag åt det idag. Vill ju inte riskera skörbjugg Haha! Gravlax kanske? Funderar vidare! Jordgubbar är ju givet!
Jag åker inte iväg på nåt firande iaf, dom skulle ha nåt vid Salsta men lär bli folk där eftersom det knappt finns något annat. Riskerar inget nu så nära 2a sprutan!

Men nu har det blivit sönd redan, bäst att krypa ner då! Ger er en blommande rönn först Och en länk till kalla soppor som mättar i sommarvärmen. http://netaave2.bloggplatsen.se/2020/06/24/11675662-kalla-soppor/ 

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards