Mina ord och tankar

Alla inlägg den 8 juni 2021

Av Neta - 8 juni 2021 23:46

Ja det är verkligen en skön känsla när man vaknar på morgonen med normalstrl på fötterna, sover ju med benen högt, har en extra bäddmadrass vikt på 3 i fotändan. Ville nästan inte gå upp i morse.

Försökte få på mig stödstrumpor i morse men det gick inte, jag orkar inte dra på dom. Såg att Gus textil har extra breda i 40 den men 99 kr. Vet att man kan måttbeställa också men inget för min plånbok.

Tycker ändå fötterna va hyfsade idag, svullna men ok på nåt vis när det inte var så varmt. Nu däremot är dom jättesvullna.

Idag har dom varit här från hjälpmedel och äntligen är knackningarna borta. Bara 7 e försöket. Förra gången sa killen att han inte hittade nåt fel, styrning fungerade u.a och hjulet tog inte i.
Dom bytte hjulet idag för det var vint, så så var det med det. Va tvungen att åka lite på gården bara för känslan att få åka tyst. Haha! Grannarna skrattade åt mig men förstod, dom har ju hört.

Leif har varit här idag så fått lite hjälp men som vanligt stressad och fick inte hjälp med att leta reda på alla grejer. E skulle ju med ha hjälp men han gjorde en hel del och tog mina trädgårdssopor. Blev av med lite tallsly på baksidan med, gäller att ta nya medans dom är små.
Tallarna fröar nu och precis allt är gult. Han tog fram växthustoppen till blomlådan jag sått grönsaker i, den låg ca 2 timmar innan jag satte på den och var precis gul på den korta tiden.

C visste helt plötsligt var mina grejer var men sa inget förrän ikväll. Jag använde dom inte förra året och då var dom inte viktiga ansåg hon. ( jag hittade inte då heller) Och när man börjar ifrågasätta avslutar hon bara och ska sova. Inte första gången.







Har sånna här blad bland alla tulpanblad i rabatten, kul att se hur dom blommar.


Blev tokkär i dom här, va 2 för 3 på Impecta så beställde kungsängslilja och rosa förgätmigej med. Kungsängslilja från frö kan ju bli spännande.


När man ser den här bilden från Fårö toklängtar man ju till Gotland. Jag är inte en sån som pressar på stranden men i havet vill man ju nån gång iaf och när vi kommer dit är det ju ordentligt uppvärmt.

Så nu ska jag lägga mig och drömma mig dit!

Av Neta - 8 juni 2021 00:50

Jädrans vilket blixt & muller det var ett tag på em. Men just då kom inget regn, det kom senare. Jag satt i pergolan med 2 granntanter och till slut gick vi in. Riktigt ovant att äta middag inne haha!

Apropå mat så var det någon som ville jag skulle lägga ut receptet på gårdagens räksallad. Bara det att jag har inget recept men ska försöka komma ihåg vad jag hade i.


Jag strimlade sockerärtor, där hade jag 5 i var, gjorde ju 2 tallrikar.
Tärnade 1 fetaost, alltså 1/2 i var
hade en liten burk urkärnade svarta oliver, avrunna
1 burk räkor i lake som fick rinna av först
Röd spetspaprika, 1 bit av som jag tärnade
Små plommontomater 3-4 st i var som jag delade
Hackad rödlök, har alltid en glasburk färdighackat i kylen, strödde över rejält i båda tallrikarna
Rädisor 2 stora i var som jag skivade tunt på osthyveln och sen strimlade
1 ägg i var, klyftade
Salladsblad rivna och den dressingen som heter salladsdressing.
Rostat bröd till med.

Tror att jag fick med allt.

Elle kom in en sväng bara, vi fikade inte ens. När hon gick in gjorde jag en omelett


Stekte en skivad tjockkorv, när jag vände skivorna hällde jag på en omelettsmet på 2 ägg, ca 2 msk vatten och salt. ( hade ingen mjölk)
Vred ner värmen och efter en stund klickade jag på svampstuvning från konserv, ungefär halva burken.
När den stelnat la jag upp den på tallriken och vek den dubbel.
Serverade med nykokt sparris och tomater.

Fötterna är fortfarande svullna så åkte aldrig till sommarcafet idag. Va ut en kortis m scootern för att få lite luft bara. Precis som jag inte fått det när jag satt på baksidan. Haha! Men ni fattar ibland vill man se nåt annat.

Och nu är det sovdags för länge sen.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards