Mina ord och tankar

Alla inlägg den 12 juni 2021

Av Neta - 12 juni 2021 23:47

Ja dom ska också skötas. Försöker ju få tag i mina växter jag hade vid huset. Tog ju med mig en del också.


En pion har jag fast mer röd än den här jag hade vid huset, kungsnäva har jag också med knopp och allt men en ynka planta, det här är väl tre. Hittade en mördarsnigel på den en dag en stor jäkel. Jag klipper dom men mår samtidigt illa när jag gör det. Men aldrig att jag skulle samla dom i en ölfälla och hantera dom levande. Klipper man dom och låter dom ligga är dom ju borta nästa dag.
Idag har det regnat 12 mm så borde väl egentligen ut och se om det kommit några men ids inte trots att det idag varit nån nationell bekämpningsdag för dom äcklen.
Hoppas nävan är kvar i morgon Haha!
Dom har käkat upp en toppklocka, en isop och en rosenkrage för mig i garagerabatten. Pionen, rosorna, löjtnantshjärtat, temyntan och solhatten har dom inte rört så ev blir det en pion till där ist.

Har dom konstigt nog bara på framsidan, på baksidan har jag bara sniglar med hus men även utan hus men som ser ut ungefär som dom. Har en jättestor vårkrage, klippte bort dom blommorna förra veckan och upptäckte idag att det inte är mkt kvar av plantan. Hittade en huslös snigel där så nu klipper jag dom med.


Tydligen så hindrar koppartejp dom men inte på metall. Jag som tänkt köpa lika rabattkanter som E har i det och sätta koppartejp på. Mina vågiga i grön plast kommer det ju gå åt massor av tejp på så nu letar jag nåt annat.

Haft en ensam och tråkig dag idag, käkade rester till lunch och gjorde en plocktallrik nu ikväll.



Spagetti med korvgryta och på plocktallriken, kyckling, bönsallad, feta, oliver, tomat och ananas. Hade på lite apelsinbalsamico på fetan när jag åt. Så skönt att ha färdiga påsar med rensat kycklingkött i frysen. Köper när dom säljer grillad kyckling billigt. Bra så här men även i paj, på pizza, på varma mackor och göra en fuskgryta eller pastasås på. Med fuskgryta menar jag att jag gör en sås, har i lite frysta grönsaker och kyckling. Lika kan man ju göra soppa så.
Va länge sen jag gjorde bönsallad med nu. Den gör jag på 2-3 olika sorters bönor, oftast från burk eller tetra som jag sköljer och låter rinna av, rödlök och en vinegrett. Salt och peppar förstås och ibland har jag i nån ört med, timjan t.ex Godast efter nån dag.

Läst och haft TVn på hela dan, mest för det inte ska bli tyst. Har en radio men ingen vettig plats i vardagsrummet. Och ska jag spela musik måste jag sätta på den fasta datorn. Är ju bekväm som ni vet och så jobbigt att gå upp och ner. Ska iaf bli bättre väder i morgon.

Saknar familjen sånna här dar. Man går ju inte ens till Elle när det vräker ner och inte hon hit heller. Skulle dessutom göra matlådor till nästta vecka idag av nån kassler hon hade. C har inte varit här sen i påskas, hon har hämtat och skjutsat hem men inte varit här. Hon jobbar ju så mkt med. Och Leif åker ju inte hit bara till mig. Jag är inte värd 15 mil Haha!

Så det är väl bara att krypa i säng nu. Blir ju inte mer spännande än så här.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards