Mina ord och tankar

Alla inlägg den 20 juni 2021

Av Neta - 20 juni 2021 23:03

Konstigt nog sov jag som en gris trots den turbulenta em och kvällen igår. Var helt slut när jag kom i säng. Var väl upp på toa nån gång under småtimmarna ( varför heter det så? )
Bonnie är nu iaf begravd i Hagbyskogen av en van gravgrävare.
Igår var jag tveksam till om jag skulle klara loppisen idag, men vi sorterade fram lite pocketböcker och ett 3-p med skafferiburkar iaf.
Bestämde mig för att åka iväg och messade E att jag kunde ta en del på min scooter.

Med dagens väder 28 gr och strålande sol va det så klart jättelite folk. Elle och jag hade det enda bordet i skugga och dom som stod på sina tomter på ena sidan också. Vi hade vårt bord närmast fikabordet med hembakt. Inte illa alls Haha!
Men va mest vi som stod där som handlade av varandra.
Elle sålde för runt 300 och det var ju ändå en bra vinst. Jag sålde mina burkar och 1 av 12 böcker.
Behållningen idag var väl gemenskapen och att jag lärt känna många fler grannar idag. Sen har jag kontanter i handväskan och det är inte så vanligt. Gillar inte kontanter. Haha!
Fick iaf lite ideer om vad mer jag kan sälja idag. Körde också väldigt låga priser, typ 10 kr. Bättre att bli av med det.

Nu planeras det för knytfest med grill alt kräftor. Hgf betalar. Vi bestämde också att ha fler loppisar i sommar men då kanske mellan 18-21 ist, och en vardag. Och den här årstiden stå uppe i pergolan precis där man kommer in i området. Kvarterslokalen här har så knäpp placering, längst in och längst bort i området. Man måste veta om den för att hitta den.


Har ju både vita och gröna prästkrageörhängen men köpte idag blågula också. Tänker att det passar nu under EM och sen OS.


Men fast det inte var så mkt folk blev man trött ändå. Värmen gör ju sitt med så klart. Var glad åt att ha pajen i kylen. Sen fikade vi lite på min sida. Kom som en början till en åskskur dock så vi slängde in sakerna, dynorna in i garaget och in med scootrarna som blev rejält blöta, min bak var våt från sitsen kan jag lova.
Stressade in i garaget så jag hade ner kompressorn från bänken på foten, tror stortån är bruten. Svårt att gå och stödja på den. Ont som 17.
Men precis när vi var klara med allt upphörde regnet lika fort som det kom. Det hade vi ingen nytta av.


Flyttade till baksidan och satt upp nya parasollet. Det är rektangulärt 200 x 125 cm. Lite kraftigare stolpe med. Gick i foten men frågan är om den kan hålla den vid vind.


Måste också få visa er en vacker paj.


Ni ser ju vem som gjort den, hon TV4 pysselmänniskan. Det du Åsa Karlström, det är väl något för dig?


Åt min första svenska färskpotatis idag. Ljuvligt! Med grönsaker och nåt så simpelt som korv men attans va gott det var. Köpte 4 ganska stora igår, brukar ju vara priskrig veckan som kommer. Men skrapade och delade den innan kok.
Har både kalvsylta och isterband jag ska äta i veckan, så blir fler potatisdagar.

Såg Lotta på Lisseberg ikväll, vi var ju där i advent förra vintern men skulle vilja åka på sommaren med och få gå i Slottsskogen och Trädgården mitt i stan. Finns ju pingviner i Slottsskogen. Vill dit! Men kan ju bo lite mindre lyxigt denna gång. Gothia towers var en upplevelse, men den är ju gjord nu.

Varmt och soligt i morgon med, lite regn med ev åska på tisd, mulet med uppehåll på onsd, regn på torsd och en solig midsommarafton med bara 22 gr, perfekt Furuviksväder. Nästa vecka lite skönare värme. Hoppas det blir så med.

Nu ska jag iaf avveckla dagen. Inga måsten i morgon, så skönt!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards