Mina ord och tankar

Alla inlägg den 23 juni 2021

Av Neta - 23 juni 2021 00:25

Idag började jag dagen med att lära mig nåt nytt. Nämligen att Roslagen som är Upplands kustområde enkelt förklarat, har en egen flagga. 
Det vita symboliserar rospiggarnas kamp med havet


Kul att få se och veta. Lånad bild!

Lagom väder idag iaf till en början, lite moln, lagom varmt och skönt, så blev så klart en långfrukost idag med. Min baksida är så rofylld så sitta där med sin frukost, sen kaffe, sen lunch samtidigt som man läser tidningen och kollar nyheterna på Twitter m.m är så himla skönt.

Leif ringde när han skulle köpa växtstöden och jag ringde direkt upp när vi lagt på då han ju var i en butik där dom hade fasadflaggor. Min var lite sliten och tänkte att det kunde vara trevligt med en ny fräsch till midsommar. Trodde han skulle köpa en större än den jag har som mest är en husvagnsflagga tror jag. Men han hade ju koll på vad jag hade så klart så fick en lika. Haha!

Vi fikade, eller han gjorde det och jag åt först och fikade sen när han kom. Vi bokade även biljetter till en konsert med ett dansband vi gillar båda två. Engdals. Dom ska ha en konsert för sittande publik på 300 pers coronasäkert i Barva i mitten av juli. Han tyckte vi skulle boka till alla 4 fast det är osäkert om C kan sluta så hon hinner följa med. Hon kör ju härifrån isf men annars får han väl hämta och köra hem oss. Stannar väl nån dag extra då kanske, eller om vi sover hos honom. Får vi en biljett över får vi väl lura med nån annan.

Vi pratade också lite om midsommar, han vill följa med till Furuvik. Så mysigt att vi åker hela familjen, 4 vuxna, men det är ju underhållning, flera midsommarstänger, öppet tivoli m.m Är ju stort område med en massa djur i stora hägn. Ska bli så himla kul, sen åker vi hit och äter smörgåstårta och dricker ananasskumpa och tar en eller ett par punch till kaffet. Haha!
Han sover kvar så klart så blir nog sillunch dan efter med, eller snarare sillfrunch kanske för vi är nog trötta dan efter. Hoppas på väder bara, vore ju kul att kunna ha klänning.

Sen gick han in till Elle, hon jobbade, men han började städa undan efter Bonnie. Hon har ju haft en bit av vardagsrummet där Bonnie bott. Nu tog han bort galler, mattor och hennes saker. Elle kom ju hem när han höll på så blev lite jobbigt för dom båda tror jag.

Jag hamnade framför nån svensk gammal pilsnerfilm inne, det hade blivit väldigt mycket kallare ute. Sen såg jag på,programmet om sommarauktion av bara farten.
Gick ut och skulle be Leif om hjälp att staga upp syrenen med buskstöden han köpt. Men det hade blivit så attans kallt att jag gick in igen. Han frågade innan han åkte vad jag ville ha hjälp med men jag tyckte vi kunde vänta till helgen.

Elle kom in en stund och vi kollade lite på vad vi behöver handla.






Jag gjorde en plocktallrik med skinka, melon, vitost med balsamico, nektarin och avocado. Tog resten av melonhalvan till efterrätt.


Upptäckte nåt väldigt tråkigt ikväll, ja det kom faktiskt en liten tår. Min stjärnflocka som jag tog med från huset har blivit snigelmat. Den fanns där igår. Det har blivit mycket mer sniglar på kort tid här.
Så jag skrev till Leif på messenger och bad honom stanna och köpa Snigeleffekt på Maxi på fred. Jag stod och höll i ett pkt i fredags men köpte det aldrig.


Skrev och beklagade mig i trädgårdsgruppen och fick tips om det här


5-pack som skyddar pelletsen från regn och skator. Kopierade från texten:

?Ekonomiskt - sparar upp till 80% av snigelmedel
Smälter in i trädgårdens grönska
Svensktillverkad och miljövänlig
Så fungerar det

Snigelbaren® skyddar järnfosfatbaserade bekämpningsmedel mot andra djur och fåglar som annars kan äta av medlet. Dessa tar inte skada men medlet tar slut snabbare. Den skyddade utfodringsstationen skyddar också medlet mot regn vilket gör att pelletsen inte löses upp och späds ut i marken.

Snigelbaren® är svensktillverkad av miljövänlig, grön PET-plast, som smälter in i trädgårdens grönska.

Snigelbaren® är inte en snigelfälla utan endast avsedd för skyddad utfodring, därmed slipper du att handskas med döda mördarsniglar.?

Hoppas det funkar! Vill ju ha mina blommor ifred, tidigare har en Vårkrage försvunnit efter att jag klippt bort blommorna. Den blev tydligen god då. Haha!

Men nu är det helt plötsligt onsdag. Dags att krypa till kojs.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards