Mina ord och tankar

Alla inlägg den 30 juni 2021

Av Neta - 30 juni 2021 01:18

Dom kom tbx igår kväll, L kom in och tog en låda sa gonatt och gick igen. Sen såg jag inte honom nå mer.
Elle kom en stund och tog lite kex o ost eftersom jag satt och åt det. Vi pratade lite om va dom gjort, lite visste jag för hade ju fått bilder. Hade varit fruktansvärt varmt i lägenheten både dag och natt. Den har ju sol hela tiden och dessutom inglasad balkong. Skriande måsar all ljus tid. Han flyttade från Kajor och kråkr till lugnet i Gröndal men nu är det återigen aldrig tyst. Tur att han hör illa! Haha!

Jag sov länge, hade svårt att sova pga handleden och somnade inte förrän sent. Åt frukost på baksidan med ägg & kaviarmacka, ostmacka, yoghurt och te, satt sen och läste. Dom här böckerna tar ju även upp alla historiska händelser som, kvinnans rösträtt, krigen, kopperativens tillkomst, stockholmsutställningarna och alla händelser i Sthlm och runt Rörstrandsfabriken.

Haft handledsstöd på hela dan idag och nu ikväll känns det aningens bättre, få se hur det känns efter natten. Skulle behöva en annan typ av stöd med tumgrepp. Har tubigrip kom jag på, kanske gör ett.

Elle kom på dan, gjorde lunch åt oss, en klassiker


Burkskinka och burkärtor i salladsdressing, riktig husvagnsmat a la 60-taloch jag kan ha fört den vidare är jag rädd. Haha! Hade iaf en burkskinka i kylen. Här måste det vara burkärtor, blir helt fel med frysta. Köper därför burkärtor på sommaren.

Vi hade annars en supersnabb korvgryta jag alltid gjorde som första semestermiddag. Det eftersom det oftast var en Påvägmiddag. Korv, pulversås, äpple och grönsaksblandning dock inte från burk. Tror vi åt med ris och att jag gjorde den som alltiett på nåt vis. Kan ha varit ris i grönsakerna, lite osäker där. Måste höra med ungarna om dom minns.
Vann faktiskt en fin grillkniv, en vass kniv i ett höllster tryckt Husvagn &Camping på. Man skulle skicka in sitt bästa husvagnsrecept till tidningen och min gryta vann.
Vi använde den kniven till julskinkan sen i många år, vass och långt som det var. Tror L har den nu. Låg alltid uppe i ett skåp i köket eftersom den var så vass.

Iaf åt vi och E fick en allergireaktion, troligen på ärtorna. Hon har kunnat äta burkärtor hela sitt liv men inte färska eller frysta. Nu gick det bra vi hade allergimedicin hemma och hon tog dubbel dos direkt. Lite otäckt ändå!

Vi flyttade så småningom till framsidan. E gjorde kallt kaffe med mjölk i sin kapselmaskin och kom ut med chokladkaka med persika och grädde. Värsta lyxfikat.
Vi såg lite moln, det skulle komma 0,1 mm vid 18-tiden. Hon åkte till affären, hämtade pkt och handlade lite.




Paketet innehöll dom här som man matar mördarsniglar i. Va många i trädgårdsgruppen på Fb som tipsade om dom.


Nu var ju Snigeleffekt slut och vi har inte fått tag på någon. Efter att bara sett nån då och då fick vi nån invasion på midsommar. L klippte 15 st bara på kvällen. Men så fort det finns igen och vi hittat stenar ska det provas. Tänker att man kanske delar betongplattor på 4. Barerna är typ 8x10 cm. Köpta på stick.se

Vi åt vår egna middag tillsammans ikväll

Jag gjorde bara ett hopplock med gravlaxen som var kvar. Marinerade champinjoner, minimozarella, avocado och en munkpersika. Elle gjorde nån bowl. Hade börjat stänka lite redan innan E kom in, men det skulle ju inte bli så mkt så jag tog inte ens in dynorna på framsidan. Insåg dock snart mitt misstag. Haha! E tog in dom i hallen.
Himlen fullkomligen öppnade sig och halva regnmätaren fylldes på nolltid. En riktig rotblöta. Mer ska det komma i natt och i morgon. Men bara regn, ingen åska.


Vi gick in slog på fotbollen på tv men utan ljud såg iaf 1-1 målet. Men sen vann ju Ukraina. Men till och med jag såg att svenskarna inte spelade särskilt bra!

E gick hem och jag la mig i sängen och bloggade. Nu ska jag försöka sova!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards