Mina ord och tankar

Alla inlägg den 1 september 2021

Av Neta - 1 september 2021 00:27


Hej September med fortsatt varma och soliga dagar om vi har tur. Men nu blir det riktigt mörka kvällar, luftfuktigheten ökar och den oundvikliga hösten kommer allt närmre. Det känns nästan outhärdligt långt att det är 8 månader till Valborg. Halvvägs är det ju iofs jul och nyår. Och jag ska fylla 70 i höst. Herregud va gammal jag är! Haha!
När jag fyllde 60 var det fest i Tensta och P-H som spelade. Hela släkten var med och det var verkligen en kul fest. I år har jag inga planer alls. Lite funderingar kanske men inga direkta planer, här kan vi ju inte vara iaf. Och hela det kompisgäng vi hade är ju splittrat, och vi är skilda. Är väl upp till ungarna om det blir nåt. Vore ju kul att få göra nånting iaf.
Vi sa på kul där på 60-årsfesten att vi skulle åka till thailand och fira 70 och ta P-H med oss. Men jag tror inte det va? Saker ändras.

Iaf så här på sommarens sista dag så bestämde sig min favoritlilja att slå ut.


Påfågelslilja. Har den i en kruka på baksidan. Klipper ner den sen och förvarar krukan med knölarna i mörkt och svalt.


Plockade av de sista tomaterna idag också. Såg några bönor och en sockerärta också.
Bar ut lite blommor och ett par sticklingar idag. Ska fixa till, dela och plantera om i morgon. Orkade inte idag. Har fått nypon på en ros som ska klippas bort med.


Sköldpaddsörten blommar men är väldigt angripen. Gör att luften går ur lite.

Har annars haft tvättdag idag. Åt raggmunk och stekt bogfläsk. Jösses så gott det var. Elle var på Kina med sin kontaktperson idag, köpte med 4 små rätter hem som vi ska äta i morgon och förmodligen i övermorgon med. Haha! Sen är det helg igen med marknad i Ulva.

Ja men nu är det iaf sovdags.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards