Mina ord och tankar

Alla inlägg den 15 september 2021

Av Neta - 15 september 2021 23:34

Nyligen höjdes min TV avgift med 100kr bara så där utan nån avisering därom. Tog telenor när jag flyttade hit för att E hade det och det funkade bra. Har ju alltid annars varit helkund eller va det heter på Telia. I Tierp va det Boxer, gick inte att välja bort då det ingick i hyran.
Nu ringde dom från Telia idag och under ett år får jag 200 kr rabatt på bredband o tv. Dessutom mobilen sänkt med 150kr. Det mot va jag betalar nu. Alla hårdvaror dvs router och box utan kostnad. Tack tänkte jag. Tänker att jag om ett år kan gå ner till mellanpaketet på Tv och minska vadetnuheter på bredbandet.
Nu har jag ett mobilt bredband så jag byter till abbonemang igen och får 100/100. Men kan behålla den lilla dosan och köpa ett slags kontantkort om jag vill ha ett mobilt när jag åker bort t.ex

Leif lovade ikväll att hjälpa mig med installation och sånt. Kan ju ingenting sånt jag. Medans han tekniker som han är gillar att fixa med sånt. Oj va många sånt det blev. Haha!


Vill efterlysa torskrom, görs väl inte som förr längre och är väl inte så billigt heller men vill veta om och var det kan finnas. Inte intresserad av att köpa rå. Vet nån?
Det första som L introducerade i matväg när vi träffades var varma mackor med torskrom och bea. Vände sig i magen när jag hörde det men det var urgott. Så det har vi gjort då och då,så länge det gick att få tag på torskrom sen.
Jag gjorde nån slags låda med det, dill, lök och nån äggstanning. Eller så skivade man rullen man tryckte ut, panerade och stekte. Vardagsmat då på 70-80 talet.


Inga kulinariska rätter idag precis men hade några små kokta potatisar jag åt med fiskbullar. Gillar ju det jag men saknar dom styckfrysta i påse som fanns förr. Hittade ett nytt märke på Delitea, iaf för mig, Bornholms med plastlock med folie under. Så bra för man kan ta hälften och ha resten kvar i burken med locket på.
Vet inte om jag inbillar mig men dom är nog lite godare än Abbas Haha!


Ikväll blev det 2 mjuka köttbullsmackor till te.


Smöret smälte Haha!

Annars har jag inte gjort så många knop idag. Småfixat, plockat, vattnat blommorna. Va ute på baksidan en stund. Fikat med äppelpaj.

Ska krypa i säng med min bok nu. Eller om jag ska ta tidningen som kom idag. Vi får se.
Ha det!

Av Neta - 15 september 2021 01:14

Jag är för feg för den. Skrivit med en kille ett tag nu som är på som 17 men jag tror inte det är nåt för mig. Så konstigt sätt att träffas på Twitter liksom. Jämför väl så klart hur det blev och kändes när jag blev hop med L men den känslan är ju långt borta här. Om det var ett fyrverkeri så är det knappt glöd här. Känns så.
Jag vet också att jag kommer att ha svårt för att känna tillit för nån igen. Jag vill inte flytta en gång till och jag vill inte bo ihop med nån här.
Den där M jag skrivit med så mkt nu och även pratat en del i tfn med skilde sig lite före mig. Han verkar mest va ute efter nån som lagar mat tycker jag. Haha! Det är nog mkt Donken där. Dansare men bor lite söderut. Har väl lite mer i skallen rent intellektuellt än L, läser iaf böcker. En bra och viktig egenskap tycker jag. Men ändå, nej! Känns inte som jag vågar. Får nog stanna vid som det är nu.

Ska jag träffa nån så får det ju bli nån som har ett eget liv. Att man ses på helgerna bara. Nån att göra kul saker med. Men det måste ju kännas rätt och det är svårt att inte jämföra.

Träffade L igår då han var in hit o fikade med Elle. Han kunde inte prata om nåt annat än MAs konsert som han ju var på dan före oss. Jag blev så sur då han uppenbarligen inte läst det jag skrev till honom på messenger om en grej. Han är ibland så jäkla arrogant och nonchalant. När han är hos E ibland kommer han inte ens in och säger hej vissa gånger. Vare sig när han kommer eller åker hem. Hur fan ska man kunna va kompis med en sån? Börjar tokledsna. Han har som en aura av dålig energi runt sig vissa gånger.

Han va ju på sitt gubbdagis idag, sen va han och E på Fyrishov där hon kollade upp grejer inför söndag. Han skjutsade hem henne. Vi ska båda vara funktionärer på sönd.

Jag fick ett ryck o gjorde en smulpaj med mkt havregryn i degen, hade råsocker med.



Är därför den är så mörk. Frasigt täcke iaf. Men höll på slänga både degen som inte ville smula sig och äpplena som bara sprack mitt itu i svarven. Har noll tålamod. Tur den blev god, tänkte bjuda E men hon orkade inte komma in och i morgon ska hon bort igen. Får väl bjuda hit nån på fika så den går åt.

Men 2 dl havregryn, 1 dl vetemjöl och 1 dl råsocker med 125 g smör. Blev ett himla gott och frasigt smul. Hade 5 äpplen men hade kunnat ha fler. Kändes bara lite. Gräddade i 225 gr i 30 min.

Kom på ikväll va jag skulle svara när kompisar frågar va jag vill ha när jag fyller, jag vill ju inte ha nåt mer än lite Prosecco kanske.
Men en upplevelse med dom. Är ju så ofta man säger att man ska ses men som sen inte blir av. Då kan man väl få lite tid tänkte jag, göra nåt kul. Ta en fika på nåt mysigt ställe, äta en middag, få hänga med på nån dans till t.ex Hedemora, ha en picknick, åka till nån annan stad, dagskryssa. Med ett typ presentkort kanske det blir av. Haha!
Vet inte om familjen smitt några planer och då menar jag inte bara vi 4, utan J, syrran o mamma. Tänkte dom kunde samla till 2 bilj på en julkonsert i Gävle, till mig och den som måste följa med. Kommer ju aldrig mer att gå på UKK. Därav Gävle. På UKK är det trappor ner till konsertlokalen, och dom rullstolsplatser som finns är högt upp och långt bort från scenen. I Gävle är dom på rad 6 och smidigare att nå. Nu behöver ju jag inte sitta i rullstolen men måste ju ha den i närheten iaf.
Vi får väl se, dom kanske har helt andra planer.

Mina planer nu är iaf att sova!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards