Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 5 februari 2023

Förkyld?

Av Neta - 5 februari 2023 03:00

Ja jag vet inte om det är nåt på G igen men natten som var hade jag ont i hö öra, riktigt ont. Så pass att jag tog nässpray för att försöka svälla av och en värktablett vid 5-6 tiden. Somnade äntligen ordentligt sen och sov till 11. Hade svårt att ta mig ur sängen, va så himla trött men när jag väl kom upp kändes det bättre. Är inte snuvig än iaf så få se om det bara va ett skrämskott eller om det kommer mera. Känner lite i örat nu men inte alls som natten som var. Tog iofs nässpray o värktablett för nån timme sen. Vill inte gärna ha en sån förkylningssväng som jag hade runt jul en gång till.

Hade nån timme kvar på en bok i morse jag lyssnade på till frunch. Sen fick jag för mig att se på Aidens sjukhus på play. Såg 5 program, struntade helt i TVn. Mello struntar jag nog i det här året. Guldkornen från SMB har man ju sett. Kanske kollar i morgon, vi får se. Har 3 säsonger kvar på Aidens, så varvar nog det med att lyssna på bok.


Såg så häftigt ut runt månen innan det blev mörkt idag.

Åt lasangette idag med, iddes inte göra nån mat. Men hade tagit fram 2 minisemlebullar så gjorde hallonsemlor.


La dit gaffeln så ni skulle se hur små dom är. Såg ett recept på facebook på jordgubbssemlor men eftersom jag ju gillar hallon mkt så gjorde jag hallonsemlor. Det går inte åt mkt fyllning till dom små rackarna precis. Tog lite inkråm och blandade med lika mkt grovriven mandelmassa och 1 tsk vispgrädde. Det räckte till båda. Vispade 1/2 dl och det räcker nog till 2 till. Alltså 4 semlor totalt. Mosade till hallonen som var tinade från fryst lite och la 1 tsk på mandelmassan. Sen grädden på det. Siktade 1/2 tsk florsocker och hälften blev nog kvar fast jag fick på assietten med. Semlebullarna är Pågens mini.
Åt som jag brukade locket först, sen semlan i 2 tuggor till kaffe. Jättegoda blev dom, inte så sliskigt söta som dom kan bli annars.
Tänker att man kan blanda inkråm med bara hallon om man är allergisk mot mandel.

Ja så mkt mer hände inte här idag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Söndag 23 juni 00:27

Känns iaf som det, sen jag skrev senast i Onsdags. Torsd fm åkte vi till Karola i Gryttjom och hämtade midsommarmaten. På em kom sonen, skulle flyttas en låda på uteplatsen, tas bort en sektion på soffan. Så det blev lite omgjort. Så ...

Av Neta - Onsdag 19 juni 23:54


Ont överallt, övertrött så kan inte sova efter en intensiv dag. I morse var jag uppe före 8, det är ovanligt, duschade, satt på en maskin tvätt och sen åkte Annika o jag in till polisen och fixade för ett nytt leg. Sen gick vi genom gamla luthagen ...

Av Neta - Onsdag 19 juni 01:27

Det verkar direkt omöjligt att få en städ att fungera. Det här börjar likna hemtjänstens städ i Tierp. Undermåligt är liksom inte tillräckligt. Hur kan man få jobba som städare om man inte gör sitt jobb? Var är yrkesstoltheten? Längtar tbx ti...

Av Neta - Tisdag 18 juni 01:40

Av gårdagsdygnet alltså. Funderade på om jag skulle sluta blogga när den blir så gnällig. Men det är så otroligt frustrerande att ha så här ont utan att jag eller nån annan, läs sjukvården, kan göra nåt. *Det tar sin tid det var ju en rejäl smäll...

Av Neta - Måndag 17 juni 01:15

Tyckte jag tog det lugnt och satt så mkt jag kunde. Men hängde och vek in dom kläder som låg framme. Har tre galgar kvar och en del lakan + några nattlinnen jag skulle ta ner för att nå ett somrigt med jordgubbar på. Vet att jag inte använt det sen j...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22 23
24
25 26
27 28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards