Mina ord och tankar

Alla inlägg under juni 2019

Av Neta - 30 juni 2019 22:34

 

 

Sov länge idag. Vaknade inte förrän närmare 9.30, då var det redan över 30 gr på uteplatsen så åt frukost på kökssidan Med öppet fönster. Där var det svalt och skönt. 

Gett alla växter en ordentlig genomvattning nu på sena em. C fick hjälpa mig. 


Ja då har juni gått med. På onsd lämnar vi hus o trädgård för gott. Fick stommen till perennlådorna idag så ska ta C till hjälp att måla i morgon. Sen skulle det ju ev bli regn. Får väl gräva i regn i Bjkl på tisd. 


Inte gjort så många knop idag, C hjälpte mig bädda rent och tog med sig tvätten. Men om 2 v nu kan jag ha en egen tvättmaskin.


Kan ju också konstatera att jag nog gått ner dom där kilona. Tog fram byxor som inte var tights, å jäklar va stora. Det var dom inte i fjol. 

En sak som slog mig igår också är att fötterna inte svällt i år, har ju haft jätteproblem med det tidigare. Fast det varit varmt så sväller dom inte. Då har vi ju också gått ner i styrka på blodtryckstabletterna och i dom jag äter nu finns inget urindrivande. 


Gjorde en plocktallrik med skinka, ost och lite annat ikväll. På dan åt jag biff m bambuskott som jag inte orkade igår.



Knepigt att bilderna kommer överst. 


Kl är nu 23 och det känns inte att dörren är öppen där bakom sorgfloret. Men börjar bli lite trött i ögat så ska in och vända i duschen o sen krypa ner i rena lakan. 


Godnatt! 😴



Av Neta - 29 juni 2019 23:38

   

   

Idag har vi åkt Upptåget med rullstol. Det gick hur bra som helst och jag kunde ganska lätt ta mig både på och av tåget med kryckor. Ett ner resp uppkliv in i tåget och några steg upp i vagnen. (Det jobbigaste är dock härute där det saknas hiss så man får runda hela spårområdet och upp fören backe för att komma in på perrongen.)  Det är alltid en konduktör vid den ingången tydligen. Det finns en slags platta med hiss också men den behövde inte vi. C kunde också ganska lätt få både på och av rullstolen. 🚞


Vi åkte alltså in till Uppsala, för att tillsammans med Elle och hundratals andra ha picknick i Stadsparken och lyssna på Jöback som var inne i Parksnäckan. Vi picknickade med 4 små rätter från Kinakrogen och lite jordgubbar och snacks. Vi kom vid 17.30 och det började inte förrän 19.30 🍓🍤🍚🍾


Mycket folk både i parken och i kvällssolen på andra sidan ån. Bilderna kommer lite som dom tycker tydligen, tryck på dom för större bild.


2 roliga saker hände, först såg jag hur alla helt plötsligt tittade uppåt och började fota. När jag kollade upp hade jag en luftballong precis ovanför mig. Kastade mig efter mobilen och fick ju med den lite iaf. 😄

Det andra var att folk där vi satt och i resten av parken plötsligt började jubla, vissa ställde sig upp med armarna i vädret, vissa applåderade. Men inte åt Jöback, han höll på med nåt mellansnack bara och märkte han av det måste han nog ha funderat, nej det var ju fotbollsdamerna som hade gått vidare. 😂⚽️ 


MrJ var väldigt bra, gamla och nya låtar varvas med lite historier ur hans liv. Och han har ju en bra pipa den mannen alltså. Men vi och väldigt många med oss föredrar alltså att lyssna, sitta på gräs bland fina växter och buskar ist för på en grusad plan på träbänkar. Blir bara mer och mer ”tjuvlyssnare” så vore jag arrangör skulle jag nog göra Parksnäckan lite mysigare. Och tillåta picknick. Det tråkiga är också att Stadsparkens cafe’ inte är öppet på kvällar som den här. Hur tänker dom? Lika är toaletterna stängda kvällstid, finns bara 4 äckliga bajamajor i hela parken. Det beror förmodligen på den skadegörelse som tyvärr förekommer. Några få som förstör för många. 


Jag kommer iaf att leva länge på den här kvällen. Vi har gjort så här förr iofs några ggr varje sommar. Men ikväll var det en sån riktigt skön sommarkväll. Kom några stänk vid ett par tillfällen men knappt så man blev våt. Bara skrämskott, 22 gr och växlande sol annars. Och när vi klev avtåget hemma en skön lite svalare kvällsluft. 

Ska titta runt lite nu och sen slå ihop mina gröna. 





Av Neta - 27 juni 2019 22:12

 

Har redan gästtofflor i dammodell, idag hittade jag i herrstrl. 10kr 😄

       

Till köket en trasmatta med ränder åt fel håll, 59kr. 

En ny stapelbar dosett.

inte från Lidl men en påsgömma

Snygg kakaburk med franskt motiv

 

hittade skor till L för 20kr han hjälper ju mig så mkt. Grå mocca. Passade precis. Å 20kr 😂


Ja som ni märker har jag bytt blogg till min gamla. Wordpress vill ju inte ladda upp foton. 


Dagen har annars varit ganska långtråkig, uppe tidigt för snickaren kom och mätte för lådorna. Åkte ut en sväng men var hemma redan vid 13. C harvarit i Bjkl och hjälpt L packa det sista. I morgon ska huset flyttstädas och då ska det vara tomt. 


Försöker komma på en lösning för vattning slangen är ju 20 m, tung och trasslar sig. Tar upp halva duschen när jag fått in den.  Frågade en kille som verkar händig på twitter. Han hittade en sak men skulle också kolla vidare. 

Drar ju slangen från badrummet gm sovrummet och ut gm fönstret. Blir många tjingar o strul innan det går o vattna. Enklare om jag tar av den kanske för den blir ju tung med. Men samtidigt, det är Gardena, dyr och jag vet ju inte om jag blir kvar här. Kanske behöver 20 m på nästa ställe. Jag trodde en slangvagn nedanför fönstret kunde lösa problemet men när jag dragit in den för anslutning måste jag ändå tydligen rulla av allt för att kunna vattna. 


Jaja problem är till för att lösas. Nu tar jag kväller. 







Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards