Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 27 juni 2019

Rea på Lidl

Av Neta - 27 juni 2019 22:12

 

Har redan gästtofflor i dammodell, idag hittade jag i herrstrl. 10kr 😄

       

Till köket en trasmatta med ränder åt fel håll, 59kr. 

En ny stapelbar dosett.

inte från Lidl men en påsgömma

Snygg kakaburk med franskt motiv

 

hittade skor till L för 20kr han hjälper ju mig så mkt. Grå mocca. Passade precis. Å 20kr 😂


Ja som ni märker har jag bytt blogg till min gamla. Wordpress vill ju inte ladda upp foton. 


Dagen har annars varit ganska långtråkig, uppe tidigt för snickaren kom och mätte för lådorna. Åkte ut en sväng men var hemma redan vid 13. C harvarit i Bjkl och hjälpt L packa det sista. I morgon ska huset flyttstädas och då ska det vara tomt. 


Försöker komma på en lösning för vattning slangen är ju 20 m, tung och trasslar sig. Tar upp halva duschen när jag fått in den.  Frågade en kille som verkar händig på twitter. Han hittade en sak men skulle också kolla vidare. 

Drar ju slangen från badrummet gm sovrummet och ut gm fönstret. Blir många tjingar o strul innan det går o vattna. Enklare om jag tar av den kanske för den blir ju tung med. Men samtidigt, det är Gardena, dyr och jag vet ju inte om jag blir kvar här. Kanske behöver 20 m på nästa ställe. Jag trodde en slangvagn nedanför fönstret kunde lösa problemet men när jag dragit in den för anslutning måste jag ändå tydligen rulla av allt för att kunna vattna. 


Jaja problem är till för att lösas. Nu tar jag kväller. 







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Lördag 27 april 16:24

Både igår och idag har det småsnöat och inte varit mer än högst 5 gr. Inte varit så sugen på att gå ut. Skulle ju köpt potatisbullar för att prova det där i våffeljärnet men hittade 2 bakpotatisar som börjat bli lite skrynkliga. Rev en sån med en 1/2...

Av Neta - Fredag 26 april 00:43

Idag startade den med ett så smart recept. Du kör färdiga potatisbullar i våffeljärnet. Blir frasiga och platta som rårakor. Funderar på om jag ska göra sånna som fredagsmys i morgon. Kom på att jag har allt till en Skagen också. Räkor, dill, rödlök,...

Av Neta - Onsdag 24 april 23:58


2 små barn mördade och en politisk attack där människor skadats svårt. Jag minns när det nästan blev tidningsrubriker om nån slagits med nåt annat än knytnävarna. Jag har väl också blivit extra känslig mot sånt här efter att vi mist Elle. Önskar ja...

Av Neta - Tisdag 23 april 17:25


Den tär på min SLE tärda kropp. I morse var det full sol och blå himmel men 0-gradigt. Det kämpade sig upp till 7 gr. Ser så skönt ut men det är det inte. Fick ett medelande i Bjkl gruppen om att det är rådjur som härjar på kyrkogården, precis som ...

Av Neta - Måndag 22 april 23:21

Hemköp har sin färs, Ica sin. Icas består av 30% ärtor och HKs av 50% broccolli och blomkål. Den har fått godkänt både av mig och dom som ätit den här. Gjorde ju biffar, det blev 15 st av 500 g, kostade då 30kr. Nu har dom den igen och den här veck...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards