Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 27 april 2023

Kungligt i stan

Av Neta - 27 april 2023 23:06

Som två gamla tanter åkte Annika och jag in vid 10 i morse. Men vänta nu, vi ÄR ju gamla tanter. Haha!

Stan var avstängd, vi fick gå av taxin på Drottninggatan och gå bakvägen till St Eriks torg. Vi visste ju att dom skulle gå från museet till torget. Å mitt emot där var det tomt så när som på en kille från en tysk TV kanal. Vi pratsde lite med honom och han berättade att Silvia är hett stoff där fortfarande fast hon bott här så länge.
Vi var nog med på inslaget i tysk TV.


Publik även på andra sidan ån.

Kommer sno en del bilder av Annika då hon är bättre på att zooma in och spara än jag. Ni har säkert sett mina filmer och bilder från dan på mina medier.


Dom tågade efter spelmän från museet.


Bevakade av civila poliser och säpo. Fattar inte att dom vågade i dessa tider.

Underhållning och tal av landshövdingen, en politiker och kungen.


Sång av musikklasserna kompade av en marschorkester (heter det så?) från F16.

Rätt mkt folk på själva torget annars var det rätt spridda skurar. När det var slut på torget skulle dom åka kortegge Sysslomansgatan, Skolgatan, Kyrkogårdsgatan och Övre slottsgatan upp till slottet för lunch. Vi tog oss snabbt, nåja men tog oss upp och ställde oss bakom (framför?) universitetets parkering.


Vi var också hungriga nu och tog oss till Egon för lunch. Jag åt fish & chips och Annika en hamburgare. Medans vi åt där kom lite snöblandat regn så vi tog en fika på maten också. Så det fick gå över ordentligt.
Till en Ica som inte hade det jag skulle ha, kappahl för att kolla modet, till systemet så jag fick köpa vin. Sen till stadsparken för att se hur långt vårblommorna kommit.
Scilla och sånt var på upphällningen och den riktiga vårblomningen tar nog nån eller ett par veckor till. Fin plantering på Västgötaspången.


Här uppe ligger en duva och ruvar. Ni ser den om ni förstorar bilden.

Köpte en *Situation Sthlm* på gågatan och jordgubbar och vindruvor av Bärprinsen vid Svandammen.

Fick samåka hem till nån bilfirma vid netonnet, sen motorvägen hem. Blev så trött idag, vet inte riktigt varför.

Hemma värmde jag lite soppa från igår, tog ett bröd till. Kaffe smakade bra framför TVn.


Den här med.

Nu ska jag hänga en mörk maskin jag satt på när jag kom hem. Sen blir det sängen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Lördag 18 maj 23:08

Igår på dan ringde min kompis från grannbyn och funderade vad jag skulle göra i helgen. Jag hade försökt bjuda på spontanmiddag tidigare i veckan eftersom hon fyllde förra helgen men då var son och sonhustru där. Jag har svårt att ta mig in i henne...

Av Neta - Fredag 17 maj 04:42


Kl är 4 på morgonen. Jag vaknade av nånting och kan inte somna om. Undrar över himlen, den är kritvit som om det vore molnigt. Kan det var så att det kommer en mellandag? Tyckte jag bara såg solar på vädret. Annars är det skönt nu, jag älskar ju si...

Av Neta - Torsdag 16 maj 20:17

Kan ju varna för han som står och säljer vid svandammen i Uppsala. Jag tänkte swisha de 35kr jag handlat för men blev ombedd att betala med kort. Det är draget 80kr såg jag idag från Bärprinsen (utan prickar). Min kompis köpte jordgubbar för...

Av Neta - Onsdag 15 maj 22:46

Då tog jag min B-vitaminspruta idag och jag känner redan kl 22 att jag är piggare. Det där med B-vitaminbrist är ju en hel vetenskap. Tar ju dom eftersom jag är överviktsopererad, GBP en op som inte hjälpte mig ett dugg. Gick ner mer under året jag...

Av Neta - Tisdag 14 maj 22:47

Rätt nere nu. Är väl den stora vårdeppen. Ska det vara så omöjligt att bara få må bra, vara glad och slippa fundera över saker som blir typ *konstiga* Kanske är jag något bättre i fötterna, vi får väl se, men jag törs inte ta ut nåt i förskott. F...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards