Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 19 maj 2015

Alla dar blir inte som man tänkt

Av Neta - 19 maj 2015 21:38

Idag skulle vi snabbt in och handla det vi behövde sen hem och ta emot Elles diskmaskin och L skulle greja ute, klippa gräset bl.a
Men så såg vi ju på facebook i morse att det skulle vara halva priset på speglar, tavlor och husgeråd på Återbruket.
Vad behöver E? Jo speglar och fler tavlor, hon får ju fler väggar nu. Husgerådshyllorna där vet man aldrig vad man kan hitta för något i. Gjort många fynd genom åren på keramik och glas framförallt som varit designgods. Oftast vet dom ju inte vad dom säljer.

Vi åkte dock först in till Ulva, dit vi hade ett ärende. Sen en snabbis in till MM, E skulle köpa lasyr till altanmöblerna. Lite utöver det blev det, mest ätbart.

Innan vi åkte hemifrån var jag tvungen att fota grannens spireor, jag har två egna på baksidan men det är lite maffigare med hennes, så glad över utsikten när jag grejar i köket.
Fint med maskrosorna i gruset med. :-)

Fin utsikt här också.
Men tillbaka till Återbruket, hon har ju redan hittat en praktiskt taget ny bäddsoffa till sin 2-sits och ett fint skåp där förutom småsaker som en fönsterlampa t.ex
Den spegel hon har nu är en sån från Ikea man sätter med klips och lim och sätter upp i sektioner. Hon kan ju inte gärna ta med garderobsdörren den sitter på. Nu ville hon ha en lång och en rund eller oval. Den långa ska hon ha i klädkammaren på insidan av dörren. Blir lite av Walk in closet där.
Vill hon spegla sig innan hon går ut öppnar hon bara dörren.
Den andra som hon ville ha rund eller oval ska hon ha i sovrummet ovanför ett smalt bord eller kanske en vägghylla som hon kan sitta vid. Hon har ju inte jättebra balans och får dessutom ont när hon står. Blir lite toalettbordskänsla.
Hon hittade både ock, hon kanske behöver måla ramarna. Hon hittade dessutom en fin stor tavla, och en tekanna i blå stengods som knappt såg använd ut. 2 vita hyllor att ha ovanför arbetsbordet också. Hon betalade inte ens 100 kr för alltihop.
Jag hittade ett fat med handtag jag ska ha som skalfat för den stora summan av 8 kr.
Alla böcker var gratis idag med och Christine hittade en på engelska hon ska läsa.

Hon har nu fri tillgång till lägenheten, visserligen ska dom måla badrummet bestämdes det vid besiktningen idag, men vi kan få bli av med soffan i vårt vard.rum, så vi kan sitta vid matbordet där igen.

Bilen blev ganska full nu.... Så L körde oss till Citygross och åkte sen hem med grejerna.
Vi käkade, en sallad förstås och väntade där.
Storhandlade verkligen! Typ allt var slut.... Det stannade på 1700 spänn....då var det en del mat med.
Sovel,alltså. Något onödigt eftersom vi firar Cs namnsdag idag. ;-D

Hem och alla var verkligen urtrötta. E fick vila men L o jag tog reda på allt med hjälp av C som sen lagade middag medan jag förpackade lite köttfärs mm.

Vi gjorde ett nyttigt fat och åt...lasange. Hade melon med. Dom har nektariner nu, men 39 kr för en korg med 5 st i, där gick min gräns.
Nu är C på kören och E hemma, hon ska jobba i morgon. Blir både lunch och middag med biskopen i församlingen i morgon då han är här på inspektion. Då får hon jobba extra o pengar behövs ju nu.

I morgon blir en utedag hoppas jag, blev ju inte det på em som vi tänkt. Började regna med.
Ha det bra så länge!

 
 
Ingen bild

Solteppan

21 maj 2015 19:03

Jag tycker naturligtvis att spireahäcken är fin tillika maskrosorna som sprider sitt solsken över gatan. Men jag skulle inte uppskatta att få mitt hus i bakgrunden av foton på nätet.undrar om det är helt ok att lägga ut bilder på grannars hus på nätet......

Neta

25 maj 2015 00:26

Men är du på riktigt? :D va skulle det göra? Varenda gata och varenda hus finns dessutom på Eniro, bra mkt tydligare än här och med namn på personen som bor där.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Måndag 29 april 01:01

Idag var det dags. Körsbärsblommans dag i Kungsträdgården. Blev till slut bara C och jag som åkte. Hon var i Sthlm igår också Haha! Hon hämtade mig mitt på dan. Kom några stänk på vägen ner men då vi parkerat var det uppehåll och tidvis sol. Blås...

Av Neta - Lördag 27 april 21:55


Har ni nån sån pryl som ni använder mycket och känner att ni inte kan vara utan? Jag tror iofs att vi alla har flera sånna. Jag har den här. Den är inte så stor, du kan riva saker direkt på tallriken med den. Min står ofta kvar på köksbordet....

Av Neta - Lördag 27 april 16:24

Både igår och idag har det småsnöat och inte varit mer än högst 5 gr. Inte varit så sugen på att gå ut. Skulle ju köpt potatisbullar för att prova det där i våffeljärnet men hittade 2 bakpotatisar som börjat bli lite skrynkliga. Rev en sån med en 1/2...

Av Neta - Fredag 26 april 00:43

Idag startade den med ett så smart recept. Du kör färdiga potatisbullar i våffeljärnet. Blir frasiga och platta som rårakor. Funderar på om jag ska göra sånna som fredagsmys i morgon. Kom på att jag har allt till en Skagen också. Räkor, dill, rödlök,...

Av Neta - Onsdag 24 april 23:58


2 små barn mördade och en politisk attack där människor skadats svårt. Jag minns när det nästan blev tidningsrubriker om nån slagits med nåt annat än knytnävarna. Jag har väl också blivit extra känslig mot sånt här efter att vi mist Elle. Önskar ja...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards