Mina ord och tankar

Alla inlägg under maj 2021

Av Neta - 31 maj 2021 23:53

Plockade liljekonvaljer i backen ovanför stora badet.


Fina även i en burk som det varit bärströssel i.


Blomman jag fick av Johnny igår, så otroligt vacker färg.

Stora rabatten på framsidan och garagerabatten är vattnade, Elle kämpade och bar 3 stora kannor. Vi måste få till det med våra slangar vi har ju resurser. Bara det att lampan har gått i mitt stora förråd, måste få hjälp att byta så vi hittar saker.
Nu är allt från bufféfatet uppätet, va mest frukt kvar nu. Men vi hade lite rökt kyckling och rostbiff vi köpt som ojämna skivor. Så säljer dom spill för 49.90 kg. Men jag hade turen att få bara fina rostbiffskivor om än i olika strl, 360 g räcker länge åt mig.
Det är Maxi och Citygross som har det, CG har även trassligt bacon i rullar. Kan vara 6-700 g. Iaf på Stenhagens Maxi ligger det bredvid Ät snart. Igår hade dom kokt skinka, ångrar att jag inte köpte. Färskpotatis, kokt skinka och mimosasallad är väl sommarmat? Där funkar ju burkskinka med. Lite sparris till så är man hemma.

Inget planerat i morgon, ska röja lite i köket och jag behöver nog köra diskmaskinen. Märks att vi ätit här båda två några ggr. Är jag själv kör jag den en gång i veckan men fördiskar då så klart. Baksidans tur att få vatten. Ska upp med sopor också. Men mest ska jag sitta och njuta av fågelliv och blommor på baksidan. Blir nog både kaffe och mat där.
Men nu ska jag avveckla dagen.

Av Neta - 31 maj 2021 15:33

Först en ensam men rofylld frukost på baksidan


Hade span på holken där det boas för fullt nu. Väldigt små fåglar så tror inte att det är blåmesar i år.


Hade även span på grannen som också åt frukost där. Haha!


Hon kom över med en Mors dagspresent. Hade ju önskat mig bara en picknick tyckte väl det räckte med maten dom köpt men hon hade tydligen köpt denna redan i julas men glömt den då.
Jag har letat efter en sån länge, sett på nätet men då har dom kostat mer än 100kr. Har en i aliminium jag haft i 30 år typ, den här är i rostfritt och blir nog inte så ful och bucklig som min blivit.
Det är alltså en perforerad hylsa med skruvlock att stoppa kryddor i när man gör en gryta t.ex den är högst 2 cm i diameter och kanske 3-4 cm lång. Blev så glad över den.

Christine kom vid 12 och vi lastade bilen efter en lista E och jag gjorde kvällen före. Va ju,kt som skulle med eftersom vi inte bara hade maten utan även kaffe o tårta, kräver ju verktyg Haha. Sen mot Wiik väster om Uppsala.

Leif var redan där då vi kom, va så mkt bilar så dom fick parkera även på en stor gräsyta mitt emot folkhögskolan och väldigt mkt folk så vi fortsatte ner mot båtklubben och handikappbryggan där det också finns en toa.


Borden står på var sin sida om bryggan för att rullstolar ska få plats. Men finns en bänk med ryggstöd på bryggan också. Det är hårdgjorda gångar i skogen och asfalterade vägar att gå på. Jag hamnade på bordsänden med den här utsikten som inte gjorde ont alls.


Det här har vi varit med om att planera Leif och jag när vi var testpiloter för anpassning.


Buffébrickan mitt på bordet som innehöll skinka, kalkon, rostbiff, kycklingspett, sallad, jordgubbar, physallis, passionsfrukt, röda druvor, apelsin, papaya, 2 sorters melon, mango, kiwi och färsk ananas. Potatissallad och ett helt stort bröd ingick med. Dom hade köpt ett fat för 4 pers, vi åt 5 st Johnny kom också med en fin blomma och Elle och jag åt när vi kom hem, ändå är det kvar lite fortf. På bilden ser ni mina älsklingar och han jag gjort dom med. Iaf 2. Haha! Tårtan hann jag inte ens fota men den var från frysdisken, Frödinge jordgubbs. C hade köpt allt engångs + den fina vaxduken som jag fick.

Leif gick en sväng med mig, sist vi var där var det ju på planeringsstadiet. Så mkt fina blommor, massor med blå,aklejor i dikeskanten. Tyvärr var smörblommorna på upphällningen. Vi varju så klart på bryggan också och sen åkte vi upp till slottet. J som både bor och jobbar där i krokarna åkte hem. Dom skulle ju så klart fira Matilda.

Såg årets första Midsommarblomster


Tovsippa


Slottet där det vintertid är både musik och konstkurser. Folkhögskolan har skrivarkurser på helgerna också.


Myskmadra och fänrikshjärta, vilt men så fint.


Omgivningarna och far och dotter.


Kunde inte låta bli att fota rapsfälten på hemvägen, här ser ni även Gamla Uppsala kyrka på andra sidan.


På kvällen tog E och jag lite rester + lite vi hade själva men åt med riktiga bestick och så tog vi lite rose? till i kvällssolen.


Tror solen tog lite igår också. Halsbandet gjorde E till förra årets Mors dag. Så fint till V-ringat.

Idag var det betydligt svalare, åkte en sväng ner till stora badet och det gick vågor på vår lilla sjö.


Åkte genom skogen hem då dom hårdgjort stigarna även i spåret och satt ut bänkar här och var. Såg humleblomster som nog snart slår ut.

Nu har jag precis ätit en fiskgratäng, mulet ute nu men så torrt så måste nog vattna stora rabatten på framsidan. Så ledsen för verkar som min lavendel gett upp. Planterad i en låda iofs. Klippte ner den och gjorde en massa sticklingar men inget liv där heller, inte än iaf.

Av Neta - 29 maj 2021 23:39

Hade inte så ont i natt eftersom jag premedicinerade men höll inte på att ta mig ur sängen i morse. Vaknade första gången vid 6 och fick sitta och massera knäna ett bra tag innan jag kunde stå på dom. Kissnödig som 17 var jag och det är ingen bra kombo med onda knän.
Vä arm krånglade också, kan inta ta i med den utan att det känns som armbågen går av.

Så det blev inte så mkt fix ute idag, vattnade det jag måste bara. Tog ut frukostkorgen på baksidan på fm och där blev jag kvar.


Så rofyllt att sitta där nu och se hur fåglarna uppvaktar varann. Inte sett några blåmesar i holken än, förra året var det 2 häckningar efter varann där. Hackspetten har kommit iaf, saknar igelkottarna, dom verkar inte vara kvar.
Eken grönskar iaf och nu är det riktigt grönt, hände mkt bara igår. Pärhyacinterna är på sluttampen och där dom är ser ni var mitt golv låg. Det är tallbarr. Ska försöka få hjälp med att kratta där och lägga på lite jord. Det är en slänt och jag fixar inte riktigt att gå där men tänker strö ut en påse rosa sommarblomster. Ett litet expriment.
Mi ligger på sjh fick jag veta idag så kan inte be honom. Blir väl J eller L som får hjälpa mig.

Hände en liten malör med Elles vattenslang idag. Spritt ny men gick rakt av vid munstycket. Tur att jag har flera slangar. Men fick ju bära vatten idag då. Och hon blev lite våt stackarn. Va en sån slang som växer.

Upptäckte att jag har lite konvaljer idag med, dom såg jag aldrig förra året förmodligen för att golvet låg i vägen då. Växer i blåbärsriset.

E var in och hämtade den exotiska buffén idag, nu blir vi ev 2 till så köpte till lite extra rostbiff och rökt kyckling. Potsalladen räcker nog och vi fick ett stort bröd. Vi åker till Wik då det ligger bäst till för killarna. L kommer ju den vägen och J bor i närheten. Finns en brygga en bit från slottet som är handikappvänlig.

Elle köpte med varsin räkmacka hem så blev lite sen lunch, nu ikväll gjorde vi en plocktallrik med rostbiffrullar med balsamico och sparris, lite rökt kyckling, jordärtskockor med vitlökssmör och lite annat gott.


Blev rätt mätta men attans va gott det var med vitlökssmör till jordärtskockor. Här har det inte landat på skockorna än. Detta skulle ju funka som picknicktallrik också. Hade balsamico även på mozarellan sen. Rökt kyckling vet jag inte att jag ätit förut, men det var gott också.

Men nu börjar högern säga upp sig så får sluta skriva.

Av Neta - 28 maj 2021 23:29

Allt tar ju 10 ggr så lång tid för mig ute numera eftersom jag inte kan stå så länge. Men lite har jag fixat med på baksidan iaf.
Vi är ju ägare till ett väggväxthus som vi hade redan vid kåken, det står nu på Elles sida så idag planterade jag om lite tomater, gurka och världens minsta paprikaplanta och satt in där.


Nästan skrattretande liten. Gjorde i ordning kryddlådan med att flytta dit dragonen jag haft i en annan låda, satte en rosmarin och petade ner några slätbladiga persiljefrö och dillfrö, ska dit en timjan också om jag hittar nån.

Fyllde på jord i pallkragen jag har rabarber i och sådde en rad dill i den längst fram också.
Planterade en Trift i en kruka som jag köpt som starkt rosa men som var vit. Skitsur!
Blandat en påse rosa sommarblommor med jord som ska strös ut där mitt golv låg förra sommaren, innan vi la det på plats. Orken tog slut innan bara, måste ju orka ta ut vatten också isf så gör det i morgon.
Planterade en Tovsippa i rabatten bredvid rosen.
Satt frö av Kejsarvinda en mörkrosa dubbel ( om inte trippel) sort vid halva spaljen, den sidan mot Elle.
Förberett stora lådan för sådd av sockerärtor, mangold och salladslök. Finns redan ev en krusig persilja och gräslök i den. Har inte sett persiljan men kändes som plantan satt fast iaf och tyckte jag såg ett litet blad.
Bundit upp hallonet





Gjorde i ordning 2 amplar med småpetunior och lobelia, en på framsidan och en på altanen. Hade på affären för 15 kr så slog till.
Jordat ner nåt infernaliskt men så blir det när man inte orkar lyfta ordentligt längre. Kämpade länge med 40 lit säcken så läge för stora värkmedicinartelleriet till natten. Få se om jag klarar av att sopa i morgon annars får jag be om hjälp. Behöver öppna en säck till i morgon.
Kastat minst 10 sniglar med hus i varierande strl långt upp i backen.

Elle har hållt på också men hos sig så klart. Vi käkade lunch tillsammans, båda hade rester från chopchop sen igår. Nu ikväll åkte hon och köpte varsin sallad. Hon var lika slut som jag var.


Åt dom första Ulvagubbarna idag, så goda och fina.


Ja ni har väl vant er vid mina skärmdumpar nu, det är hon som brukar pyssla i nyhetsmorgon som kommit på den här smarta idén när man vill ha våningsfat. Bygg med fint målade blomkrukor och plantera i dom sen Haha! Så fiffigt!


Habegäret slog in på dom här också. Har redan köpt frö i år, men nästa år blir det röda sockerärtor här.

Ja i morgon fortsätter jag på baksidan, ska försöka orka fylla på jord i garagerabatten på framsidan med och så lite ringkragar där. Så lite pysslingkragar och solrosor i stora rabatten. Så perenna frön i krukor. Sen bära dessa vattenkannor. Men hittade anslutningen till kranen idag så så fort jag får hjälp att hitta slangen och mitt universalmunstycke som är långt och teleskopiskt kan jag börja vattna ordentligt. Vet att den är i förrådet men inte var. Många som röjer runt där. Jag kommer inte in dessutom har lampan gått och vete 17 hur jag ska komma åt att byta den. Sen om jag klarar att veva upp slangen på vagnen återstår väl att se. Är ju mest äldre som bor här med så har ingen att be om hjälp. Och till baksidan får jag bära till Elle tar ut sin slang där, börjar bli dags.

Men nu är den här dagen slut.

Av Neta - 28 maj 2021 00:11

Kom en kul bok med posten idag. Som en 5-års dagbok med en fråga varje dag. Men också lite skrivplats så jag tänker skriva in väder och vind. Kan ju va kul att se kommande år. Man fyller i årtalens sista siffror själv.
Tänker att det är en kul present med. Finns på Adlibris.


Bry er inte om mitt röriga bord Haha!


Denhär vackra kandelabern har prytt olika platser i Uppsala sen slutet av 1800-talet. Sen -99 har den stått på Stora torget. Den pryder verkligen sin plats där den står med slottsbacken och universitetsbiblioteket Carolina Rediviva långt där bakom.
Strandberghuset till vä i bild har nog stått lika länge som kandelabern funnits någon stans i stan. När jag var liten stod den på Vaksala torg och före Stora Torget stod den i 30 år på St Eriks torg nedanför Domkyrkan.
Stora torget har i alla tider varit en central plats för stans kommunikationer
Det började redan på spårvagnarnas tid och senare har det blivit busstorg med två hållplatser på varje sida.

Nu har kommunen bestämt att kandelabern ska flyttas igen. Vart har dom inte bestämt än, men dom har bestämt vad vi ska få ist.


Det här! Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta men mp har bestämt att bussarna ska bort och en väldigt smal bussgata där bussarna ska passera torget på ska byggas ist. Bussarna hållplatser flyttas ett kvarter österut så det är inte av miljöskäl för luften blir nog lika förorenad ändå.

Cykeln är en Hermes som tillverkades vid Nymans verkstäder som var en av Uppsalas största industri. Den är numera nerlagd. Jag tycker absolut att cykeln som tillverkades här i så många år förtjänar att uppmärksammas i synnerhet som Uppsala är en riktig cykelstad.
Men jag tycker inte att den ska ersätta den ståtliga kandelabern på torget. Dessutom på en annan plats på torget. Ett korkat beslut och vi är många Uppdalabor som tycker så.
Kommunen fick ge sig om en glasad utbyggnad på vårt vackra slott, jag hoppas verkligen dom får ge sig här också!

Nog om detta vansinne. Min dotter for in till stan idag och gjorde några ärenden. Hon köpte med sig mat hem, jag valde biff med bambuskott och apelsinkyckling. Hälften kvar av varje så blir mat i morgon med Haha!


Gott som attan var det med stekt ris till. Det friterade längst till hö är en friterad räka som var lite extra.

Hittade en för mig passande tröja idag med. Ska inte köpa den men stämmer precis.

Till slut måste jag visa det här.


Kolla priset Haha! Någon har offrat 2 aluminiumformar och tror dom ska få bra betalt. Vi skrattade så vi tjöt här. Sånna formar kostar bara några kronor på en loppis. Måste ju vara ett skämt!

Men nu sovdags!

Av Neta - 26 maj 2021 23:00

Det finns inget värre än att vakna när man sover som skönast av att tårna är på väg ur position, flätar in sig i varandra och när foten samtidigt vrider sig inåt bakåt. Samtidigt gör det ju djävulusiskt ont.
Eller som i natt när både det händer och knäna värker så man vaknar av dom en stund senare. Man vågar inte ens gå upp på toa för man är inte säker på om dom bär.

Jag äter 250 mg magnesium om dan, ibland 500. Jag äter bananer och försöker massera mina fötter varje dag. Men min kropp är väderkänslig och inför skitväder blir det så här ändå. Idag har vi verkligen haft skitväder, regnat hela dan och det blåser som f-n. Lika ska det bli i morgon så jag vet vad jag har för natt framför mig. Ska försöka ta lite extra värktabl ikväll, en 600 ist för 400 och 2 av den andra sorten.
Försöker dricka mkt men idag har det blivit dåligt med det.
Den dåliga cirkulationen gör ju också att fötterna är iskalla liksom inifrån, tar du på dom känns dom normala men inuti är det is.

Den störda sömnen och vädret gjorde att jag inte hade så bråttom upp idag. Sov till 9 men låg kvar till 10.30, kollade på tfn och läste klart boken.
Satte på den mörka maskinen och gick och småplockade lite sen innan jag åt frukost när ni åt lunch. Sen kröp jag upp i soffan och fortsatte läsa, fast nu i några tidningar jag inte läst klart.

Gjorde soppinlägget och gjorde även en tomatsoppa åt mig själv.


Fräste rödlök och 10 nerskurna tomater, lite större än cocktailtomater, va nån kvistvariant som började bli väl mogna. Sen pressade jag över vitlök och hällde på 1 burk färdig tomatsoppa.
Fyllde burken m vatten och la i 1 1/2 buljongtärning och så i med det inkastrullen med 2 tsk torkad basilika. Fick puttra i 10 min och sista minuten hade jag i en tärnad mozzarella. Smakade av med salt och sv.peppar Serverade med Lidls krutonger.


Blev mättsamt iaf. Åt hälften till lunch som ju blev vid 15 och resten nu ikväll. Ikväll med en mjuk skinkmacka till så jag skulle stå mig i natt Haha! Bekvämt blev det iaf.

Kollat på Tv, Vägens hjältar och sen nåt om barnlöshet. Så olika det där med att bli gravid, för en del räcker det med att skaka kalsongerna känns det som medans andra får kämpa. Jag har nog haft lätt att bli det.

Elle ringde och vi pratade lite mer om sönd. Ingen av oss ville gå dom 20 stegen till den andra idag Haha! Nu är visst sonen ev inblandad också. Ja vi har ju mat för 4.

Men nu tänker jag dra för gardinerna mot det här regnandet och krypa ner i bingen. Har nog inte så bråttom upp i morgon heller så tar med mig en ny bok in.

Av Neta - 26 maj 2021 12:49


Ja idag öser regnet ner här. Välbehövligt men ruggigt ute och då är det väl soppväder ändå.

Godaste soppan blir oftast den man gör på det man har i kyl o frys.

Buljong, pasta/ris och frysta grönsaker duger bra. Pimpa den med en burk tomater eller lite riven ost t.ex ca 2 1/2 dl vätska/ portion. Jag gör mina med mkt sovel, vill ha dom matiga. Använd rester det är inte mycket som inte passar i en soppa.

Här lite förslag på några matiga

Köttfärssoppa med ostkräm

1 gul lök
1/2 purjolök
5 potatisar
1 liten squash
3 tomater
500 g blandfärs
smör till stekning
3 msk tomatpuré
13 dl vatten
3 msk kalvfond
300 g majskorn
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
2 msk finhackad basilika

Ostkräm:
1 dl crème fraiche
1/2 dl riven ost
Garnering:
basilika

Servering:
baguette
ev pesto, finns färdig på burk

Skala och finhacka löken.
Dela, skölj och skär purjolöken i fina skivor.
Skala och tärna potatisen.
Skär squashen i fina tärningar.
Tärna tomaterna.
Bryn färsen i en gryta med smör.
Tillsätt lök, purjolök, potatis, squash och tomatpuré
Fräs i ca 2 minuter.
Tillsätt vatten, fond, majs och tomattärningar, och koka i ca 10 minuter. Smaka av med salt och peppar och rör ner basilika.
Ostkräm:
Rör ihop crème fraiche och ost.
Vid servering:
Toppa soppan med ostkrämen och garnera med basilika.
Servera med ugnsrostad baguette i skivoroch lägg på en klick pesto.


Kyckling & tortillasoppa

8 majstortillas (skivade till strimlor)
3 msk olivolja/rapsolja
1 Jalapeños (strimlad)
1 medelstor lök (tärnad)
1 tsk mald spiskummin
500 g kycklingfilé (skuren i mindre bitar)
1 liter hönsbuljong
4 dl krossade tomater
2 msk limesaft
1 dl smakrik riven ost
1/2 dl hackad färsk koriander

Värm ugnen till 200 °
Sprid tortillaremsorna i ett jämnt lager på en plåt och ringla över 1 1/2 msk olivolja.
Grädda tills de är brynt och knaprig, ca 12-15 minuter.
Hetta upp resten av oljan i en stor kastrull på medelvärme.
Lägg i jalapeños och lök och stek under omrörning tills löken börjar mjukna, ca tre till fem minuter.
Häll i spiskummin och blanda ut den ordentligt.
Häll i kyckling, buljong och krossade tomater.
Koka upp, sänk värmen och sjud tills kycklingen är genomokt, ca 12 till 15 minuter.
Ta bort från värmen och rör i limejuicen.
Toppa varje portion soppa med de bakade tortillastripsen, ost och koriander.
Servera med ett gott bröd.


Fisksoppa med vin och saffran


ca 200 g torskfilé
ca 200 g laxfilé
salt och peppar
2 gula färska små lökar
½ fänkål
2 mindre morötter
3 vitlöksklyftor
2 msk olivolja
1 msk smör
2 tsk dillfrön
1 dl vitt vin
8 dl fiskbuljong
2 dl grädde
1 msk tomatpuré
1 kuvert saffran, 0,5 g
ca 200 g skalade räkor
några kvistar dill

Skär fisken i bitar, ca 4×4 cm, och krydda med salt och peppar.
Skär lök, fänkål och morötter i små bitar.
Hacka vitlöken.
Hetta upp olivolja och smör i en kastrull som rymmer hela soppan.
Lägg i grönsakerna och dillfrön och låt puttra någon minut utan att ta färg.
Häll på vin, buljong och grädde.
Tillsätt tomatpurén och saffranet och låt soppan koka i ca 15 minuter. Smaka av med salt och peppar.
Lägg i fiskbitarna.
Ta grytan från värmen och lägg på ett lock.
Låt den dra i 7?10 minuter.
Lägg i räkorna.
Strö över lite hackad dill före servering.

BROCCOLISOPPA

4-500 gr broccoli
1 msk smörolja
1 hackad gul lök
1 purjo i skivor
1 hackad morot
5 msk ris
ca 13 dl vatten
1 lagerblad
2 hönsbuljongtärningar
6 msk grädde
150 gr färskost, keso
salt & peppar

Dela broccolin, hacka stjälkarna i småbitar, men låt buketterna vara hela.
Hetta upp smör och olja i en stor kastrull, i med lök, purjo och morot fräs detta en stund.
Lägg i stjälkarna, ris, vatten, lagerblad och salt. Koka en kort stund, sänk därefter värmen och låt den sjuda en kvart.
Lägg i broccolibuketterna och sjud en kvart till.
Krydda och rör ner grädde och keso, låt det puttra några minuter till.
Servera gärna med brödkrutonger.


Av Neta - 25 maj 2021 23:04

T.ex så blev jag ganska slut i morse, trött redan när jag vaknade vid 9.30 Plockade i en maskin med ljus 60, duschade och blev helt däckad. Men fick i mig en sen frukost sen iaf. Va tvungen att lägga mig på soffan en stund.
Jag har alltså en järnbrist men äter kosttillskott och mkt järnrik mat. Men verkar inte hjälpa längre som det hjälpt hittills. Jag kanske måste få mer hjälp.

Iaf när jag låg där och nästan sov, kom Leif in. Han hade varit på möte med kamratföreningen och kom ut, han och Elle skulle åka till Lövsta och äta och frågade om jag skulle med. Men jag orkade bara inte.
Jag träffar ju inte honom speciellt ofta och gillar ju när vi hänger med tjejerna tillsammans så det sved lite. Men dom kom hit och fikade på maten sen och han hjälpte mig med lite sopor och att göra ren filtret på tvättmaskinen. Den står så nära duschväggen att jag inte kommer åt men han gjorde det. Tog lite mer sopor än vad jag bett om också.
Det jag inte klarar själv är ju papperssorteringen eftersom jag har svårt att stå. Det andra kan jag tömma om jag åker in med scootern i soprummet. Men jag når inte att sortera papper från den. Den tar upp hela gången. Papperssorteringen blir då framför scootern. Att få hjälp betyder mkt, han är ju en klippa fortf.

Jag hade behövt sätta ner dom sista plantorna idag och slängt ut lite frön eftersom det ska bli ett riktigt oväder i morgon.
Metrologen på TV sa att det inte skulle räcka med paraply utan det var sjöstövlar och sydväst som gällde. Haha!
Nu får jag satsa på fred ist så jag får ner det innan värmen kommer. Fick mina grönsaksplantor idag med. Hade beställt en mjölkört också men den var inte med. Då beställde jag i januari. Fårväl titta om jag hittar i stan eller be Leif kolla i Strängnäs där det finns en urbra handelsträdgård.

Har mest suttit och läst idag på em. Fick min Året runt med men den spar jag till i morgon.

Nu ikväll meddelade E att jag skulle få en buffe från Citygross nånstans på en picknick på Mors dag på söndag.


Valde den här exotiska. Detta + fransk potatissallad
200 gram kött/person
250 gram valfri sallad
stenugnsbakat bröd
kycklingspett, rostbiff, kalkon, skinka
10 exotiska frukter

Jag får väl stå för nåt till fikat. Ska bli 21 gr och sol. Önskat mig att få åka till Österby eller ut till Wiik, vi får väl se om det blir nåt av det eller om dom har nåt annat på G. Hoppas det blir nånstans med bord iaf för jättebökigt för mig som inte kan sitta på filten att balansera tallrik, bestick, glas, bröd m.m i rullstolen. Sen når jag ju inte ner till maten utan måste be dom om mer hela tiden.

Nu ska jag fixa lite, plocka i en mörk maskin så jag bara behöver starta den i morgon. Fylla vattenflaskan och krypa i säng. Kanske läsa lite i min bok om jag orkar.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards