Mina ord och tankar

Alla inlägg den 2 maj 2021

Av Neta - 2 maj 2021 23:54

Så här skrev jag till familjen i vår grupp ikväll:

?Jag längtar!
Efter er så klart men jag längtar också efter dom där kvällarna då man kan sitta ute länge.
Det är ju ljust till 21.
Längtar efter att dela en fl vin med nån, bara sitta där och småprata om allt och ingenting och se solen gå ner bakom garagelängans gavel.
Det är ju hemskt att inte kunna utnyttja dom ljusa kvällarna till något så mysigt och trevligt. Bli lite fnissig och bara må bra!
Känns som det var 100 år sedan.?

Ja det känns väldigt länge sen. Det spontana minnet som kommer upp är midsommar då båda tjejerna, jag och Mi o Ma först var på Furuvik hela dan där satt vi vid havet och smuttade på nåt Mi hade med sig i strålande sol, hade kunnat sitta precis där hela dan. ( Ja vi gick i parken också) På kvällen sen möttes upp här. Tror vi grillade och drack en massa prosecco och ananasbubbel. Allt med avstånd så klart!
Måste köpa ananasbubbel.... kan va det godaste bubblet jag druckit på länge.

Men det blir inte samma känsla med långkalsonger, mössa och vantar. Som man skulle behöva nu om man satt ute. Haha!

Snö natten till onsd! Men snälla vädret, det är maj nu! Skärp dig! Det konstiga är att det blommar, vitsippor och gullvivor bryr sig inte dom blommar på som om det vore som vanligt.
Kungsängsliljorna slår ut tidigare i år. Det är liksom ingen ordning!

Annars har det varit en långtråkig söndag, sol men kyliga vindar. 11 gr kändes som typ 5.
E och jag käkade en snabb lunchmiddag tillsammans. Pasta med bea o kyckling. Haha! Ja det gick det med. Rester alltihop.
Jag bakade en potatis ikväll. Gjorde slut på helgens rödlök m.m

Vattnat mina rosor. Ja syrenen fick en skvätt också, och lavendeln som är nyklippt. Fortsätter härda mina perenner.

Ja men det var väl det!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards