Mina ord och tankar

Alla inlägg under februari 2016

Av Neta - 29 februari 2016 22:52

Skottdagen med både glädje och sorg. Vi fick vår första Oscar på massor med år och en glad Alicia har lett mot oss hela dagen både i sociala medier och från TVn. Fantastiskt kul, nu måste man ju se filmen. Hundraåringen blev utan men bättre lycka nästa gång till dom som gjorde den.

Kul också att min kusin åkt vasaloppet idag, alla 9 mil minsann. Han åkte med sin dotters pojkvän. Vad jag vet har ingen annan släkting till oss åkt förut. Så bra gjort! Grattis till er!

Såg ett bröllop idag, eller ja iaf brudparet. Kul grej att gifta sig 29 februari. Blir ju inte så ofta dom måste komma ihåg bröllopsdagen iaf.
Såg även nån blid på nyförlovade händer på insta så Grattis till er med. :-)
Hörde nåt frieri på radion i em också som blev rent av pinsamt. Den killen ville helt klart inte men sa till slut ja när han förstod att han var med i radion. Blir nog inget där tror jag. :-D

Jag får väl se på min facebook i morgon om nån kompis friat, ser ju det mesta dan efter av nån anledning.

Sen det chockerande medelandet att Josefin Nilsson i f.d Ainbusk avlidit. Obekräftade uppgifter säger av en hjärnblödning, men man vet ju inte.
Jag minns henne som en sprallig och rolig artist som sjöng med en fantastisk röst. "Älska mig för den jag är" är väl en av de mest kända sångerna som sjungits på bröllop. Hon hade ett djup också som kom fram ibland.
Jag pratar ibland med Babben, ståuppkomikern från Gotland, på twitter. Hon var fruktansvärt chockad och ledsen idag, dom hade träffats för bara en kort tid sen och då var hon som "vanligt" hur det nu var. Mycket tragiskt är det iaf, så ung. Borde haft många år kvar nu då hon var på väg tillbaka till offentligheten. Som sommarfirare i Visby har jag sett några föreställningsr med Ainbusk, långt innan dom blev rikskända. Synd att dom splittrades.

Så nu ska jag vila min sargade kropp. Ha det väl därute!

Av Neta - 29 februari 2016 20:28

Ni vet dom där, inte alls ovanligt att dom är lite besserwissrar med. Som säger emot dig vilken åsikt du än har eller annat du än må tycka. Trots att du har upplevt och har erfarenhet av det ni pratar om och inte dom, så måste dom ändå säga emot, även rena åsikter. Ändå var vi 2 mot 1 av en sån människa.
Just nu är min tolerans låg mot sånt. Kanske för att jag är så slut att jag inte ens orkar med mig själv nu. Tycker inte jag får luft, trycket över skallen och kroppen som spagetti. Orka vara trevlig, jag blir bara tyst.

Samtidigt finns det familjemedlemmar som behöver hjälp och stöttning. C var till en kiropraktor idag. Hoppas få hjälp med sina problem nu. E är sämre än sämst och minst lika slut som jag. Envisas ändå med att jobba.
Känner att jag borde rycka in både här och där men jag orkar inte. Igår la jag mig 22.30, när hände det sist efter att ha sovit halva fm och vilat på dan. Ikväll blir det nog ändå tidigare. Fattar inte varför!
Vill inte ens ha tårta fast dom andra äter ;-D

Haft ett underbart väder idag. Vi var in till stan för jag behövde byta mammas födelsedagspresent. Var lite optimistisk med strl. C fick tid hos kiropraktorn så vi anpassade oss efter den. Åt lunch på nya Burger King i Stenhagen, så fräscht där. Blev helt slut bara av det. Å ändå är det mycket annat nu ett tag. Orka!

Igår hade vi kalas för C, hon hade gjort lasange som blev mkt uppskattad, tomat och mozarellasallad till det och lite oliver. Tårta med fina fyllningar med hallon på. Allt fixat av henne. Skönt när dom blir vuxna, på det sättet iaf. Nu mot sängen!

Av Neta - 27 februari 2016 22:32

Tjejerna vill hålla på själva till morgondagens släktkalas. Då provade jag min nyinköpta benstimulerare.

Körde på max men bara i 10 min nu så här första gången. Man kan köra upp till 30 min.
Hade tur och fick det absolut sista exet i butiken. Fast dom får in fler nästa vecka. Fick en himla service av 3 personal. Vi var dom enda kunderna en kvart före stängning. Det pirrade på bra i fötter och vader liksom i intervaller. Ska nog sitta på en stol nästa gång, soffan är aningens för låg.
Tror den är värd sina 699kr. Netonnet tar 1490 och Elgiganten 1290kr.

Vi har ju så klart kollat på mello. Men inser att det är lite generationsskifte där. Men kul för dom som gick vidare. Jag gillade Ettan och kul att Panetos gick till andra chansen. Mollys låt behöver jag nog höra några ggr till. Killens låt, ni ser har redan glömt namnet, var väl bra. Dolly style kändes lite för vuxna för att göra det dom håller på med, men det var väl bra att Svt fick alla 10-åringar att rösta.
Martin och Linda klarar sig nog ändå, Martin ska nog hålla sig till musikaler kanske. Linda, rakad och med ett praktfullt ärr på sidan av skallen har nog mått sämre än idag. Men varför inte säga som det är?

I stan idag gjorde jag nåt jag aldrig gjort förr, vi käkade en sen lunch på Chop chop, och fast jag tog en small enkelrätt, Teryakilax ( reserverar mig för stavning) orkade jag bara äta hälften så tog en låda med resterna därifrån. Tyckte det var för mkt att bara lämna. Blir lätt en måltid till. Såg en till som gjorde så innan mig annars hade jag nog inte "vågat"

Nu ska jag gå ut och se hur det går för köksorna. Hörs!

Av Neta - 26 februari 2016 00:16

Fick många frågor om Ullared då jag skrev att vi bokat. Många om motellet som vi ska och har bott på.

Motellet är i ett plan. Går bra att köra rullstol eller barnvagn rakt in. Finns ueplats och ett plank mellan alla rum. Kundvagnsparkering bakom ytterdörren ute.
Det finns en parkering till alla rum som ingår i priset, det är en bom in till den parkeringen och man får ett passerkort till bommen. Inga andra än dom som bor där kan komma in där.

Det finns Tv, 2 lite större skåp och ett trinettkök med kyl, dock utan kokplatta. Vi tar med en enkel gasolplatta med småtuber man lägger inuti köket eftersom vi är tedrickare på morgonen. Annars finns kaffebryggare och micro. Porslin för 4, bestick, kanna och skålar.
Stort badrum med dusch. Våra grannar förra året hade det som bebisens sovrum också. Körde in hela vagnen. Finns gott om plats för det. Min rullstol står där med på natten.

Annars är det en hörnsoffa med överslafar, för 4 pers. Stadiga sängar. Ett köksbord med 4 stolar, 2 pallar och en helkroppsspegel.
All städutrustning inkl medel ingår, lika toa och hush.papper

Vi åker må- ons under lågsäsong och betalar 645kr per natt. Är ni t.ex 4 kompisar som åker blir det inte många kr per person och natt.

Som barnfamilj kan man verkligen tjäna pengar här, förutom det finns det billiga kläder men också märkeskläder. Leksaker och barnsaker är det som handlas mest, där dom pressar priserna mest.

Storpack med batterier i olika strl är ca halva priset mot Rusta, som ju som mest säljer 6-p. Dom är av bra kvalite' med. Knappbatterier finns i kartor, en rad med samma strl och jag tror det var 6 rader, d.v.s olika strl.
Allt är ca 30% billigare men dom priserna kan ÖB och Rusta ha på vissa saker med. Kolla på det du brukar köpa där innan du åker.
Allt är inte bra kvalite', kolla sömmar på kläderna, där skiljer du agnarna från vetet.
Underkläder och strumpor håller för det mesta bra kvalite'

Vi brukar köpa:
Fryspåsar, men inte Ullareds i kartong utan 100-rullar i 4-p. Svensk tillverkning.
Frysetiketter, sist gav vi 6.90 för 100-p
Bullformar
Folieformar
Bakplåtspapper
Tårtpapper
Folie och plastfolie
Sopsäckar och soppåsar
Diskmaskintabletter
Hygien, men tänk på att det är färskvaror

Livsmedel som:
mandelspån
Solrosfrö
Pumpakärnor
Pinjenötter, stor påse kostar lika om en liten hemma
Linfrö
Tacotillbehör
Torrjäst, både vanlig och snabb, Dr Oetker kostar 9.90 hemma, 3.90 där.
Salt
Ola-Connylimpa, minst 10 st a' 13.90

Trädgårdssaker
Inredning
Ljus
Servetter
Presentpapper och dito påsar
Engångsgrejor
Batteriet
Data och mobiltillbehör

Handukar och lakan, nåt byte var gång
Gardiner är billigt, lika stänger och tillbehör

Bil, båt och husvagnsavd samt verktyg missar inte L.

Djurfoder och tillbehör

Filmer, böcker och skivor

Vi brukar åka härifrån tidig morgon och är nere till 9 ungefär, då är det inga köer längre.
När vi är där går vi in ca 9.30, inga köer och bussarna ar inte kommit.
Vi brukar sova där 2 nätter men då är en dag (2) turistdag, i år gör vi Göteborg.
Vi äter det mesta i varuhuset eller tar med oss färdigt till rummet.
Frukost kan du antingen äta i salladsbaren eller köpa i campingbutiken och äta "hemma", det du köper i portionspåse innehåller, 2 bröd typ frallor, en ljus och en mörk, skinka och ost, gurkskivor och paprikastrimlor, youghurt, juice och kaffe eller te. Ca 50kr.
Salladsbarens är typ hotellfrukost dom väger, 9.90 hg.
Lunch äter man i restaurangen, bra mat lagat från grunden, alltid varm lite olika saker för ca 50kr inkl dryck.
På kvällen går man ut och äter eller tar Take away till stugan. Stort utbud.
Fikar gör man i cafe't för ca 15kr, kaffe o nånting till. Finns både fikabröd och mackor.

Utanför finns Burger King, Rasta, Thai, Kebab och grillkiosk. Finns även en Thai på området som har buffe' men den var ingen höjdare. Pizzerian borta vid Ica hade iaf goda och stora pizzarullar, blev både middag och lunch.
Harrys är en krog med rättigheter men rätt sunkig.
Butiken vid stugor och camping har färdiga rätter att ta till boendet.

Förutom motellet finns hotell, stugor och camping. Vi har bott i stuga en gång men tyckte det var trångt och bökigt.
Hotellet har frukost men den ingår inte, den är som den man köper i påsen ungefär men kostar nån 10 mer.
Från stugby och camping är det några km till varuhuset, från hotell och motell ca 150 m.
Läs mer på gekås.se


Av Neta - 25 februari 2016 14:38

Igår dog Ls bror, han var 2 år äldre än L. Dom föddes i kull 2 i början på 40-talet och har med en yngre syster där. Har två äldre systrar födda i mitten av 30-talet, sen de små födda -55, -57 och -59. Dom har verkligen bidragit till folkmängden mina svärföräldrar. Alla har dessutom samma pappa men så var det ju förr.
En syskonskara på 8 st som nu bara är 7. Men vi trodde väl inte den här brorsan skulle gå först. Även om han haft hjärtproblem så var han hemma och pigg nu. Läskigt hur fort det kan gå. Svägerskan vaknade på morgonen men det gjorde inte han.
Hans fru är min favoritsvägerska, kanske för att vi är dom ingifta, glad och trevlig med ungefär samma intressen som vi. Brukar träffa henne på Rosella ibland då hon kryssat med sitt kortspelargäng. Ja vi träffas ju så klart i andra sammanhang också. Vi tänker mycket på henne och deras 3 barn och en massa barnbarn nu. Hon är väl omhändertagen.

Har också läst ut Roynesboken. Den lyfter lite i andra halvan och jag kan nu ge den en 4 av 5. Men det är så klart min högst personliga åsikt.
Det som drar ner är hur dom skriver om vissa personer, både arrangörer och framförallt publik. Hoppas dom är omskrivna så att ingen av dom nånsin kan känna igen sig om dom får tag på boken, och att ingen annan kan känna igen dom heller.

Sen den festen på F16 som vi båda var med på. Det finns ett tackkort skrivet av de dom spelade med, tror inte dom skrivit det om dom varit missnöjda. Eller så kunde dom se lite längre än den person som skrev om det i boken.
Den enda förklaringen vi kan tänka oss var anledningen till att någon gick in och avbröt i underhållningen är att dom gjort det på annan tid än överenskommet i kontraktet. Men ingen av L och mig minns att det gjordes. L var med i festkommite'n och jobbade den kvällen, jag satt med dom andra fruarna vid honnörsbordet.
Vet att det serverades varm mat den kvällen också. Kan det vara så OM det gick till så som beskrivet att den som var ansvarig där antingen kunde låta dom fortsätta och riskera att få servera kall mat eller bryta och servera maten varm?
Vi fattar som sagt ingenting!
Nu är väl boken en beskrivning av saker och ting som dom upplevt det och det finns mycket beskrivet som varit kul att läsa också. Saker man kanske inte alltid tänker på som publik.
Jag tycker absolut ni ska läsa boken om ni är det minsta intresserade av dansbandshistoria.

Vi har en strålande solig dag här idag. Den 3e på raken. Sitter ute och skriver men det är bara solen som värmer, känns när den hamnar bakom nån av tallarna.
C är överlycklig över en spritt ny cykel. Den första nya i hennes liv. 2 cyklar har stulits på lika många år från tomten så den här får bo i mitt garage bredvid scootern.

Nu ska jag förbereda maten, släktforskning för L och E ikväll, C jobbar dygn.

Av Neta - 24 februari 2016 01:18

Vet inte men det kändes rätt bra då jag fick ett mail från handläggaren idag med en ansökan i. En tjej som är ett par år äldre än mig och bor i en av grannbyarna. Vi hade samma intressen och har jobbat med liknande saker, och när jag kollade in henne på Fb så såg jag att hon var engagerad i RMD hus, det kan ju inte jag skryta med men jag stöder ju verksamheten till 100%. Det är ju L som hjälpt till däruppe i början, jag bara fixade lite extra pengar dit genom en aktivitetsdag innan dom öppnade. Tiden har inte riktigt räckt till för honom nu heller men jag vet att han saknar det.
Hoppas den här tjejen fortf är intresserad när hon fått lite mer fakta.

Har börjat med blommorna men får ju ta några i taget. Det är inte lätt för man vill ju bara fortsätta men jag tar ett fönster i taget. Vardrummets stora får jag ta på 3 ggr.
Ska inte sätta frön i år men ska köpa lite dahlior och doftliljor på trädgårdsmässan i april. Lagom att sätta dom då.
Det går ju framåt på nåt vis och snart kan jag åka scooter igen. Törs inte så länge det är is i backarna. E är modigare där hon har varit ute på snö t.o.m men bara till närområden. Hon har ju inte heller så mkt backar.

Har börjat läsa Roynesboken, tycker den är så där. Vissa grejer fattar jag inte varför dom skriver om överhuvudtaget, vissa grejer förstår jag inte ens.
Dom skriver t.ex om en fest på F16 som L var med och fixade på då dom spelar med Östen m resten. Fattar nada. Stämmer inte! Jag minns det inte alls så.
Jag minns det för det var Mireks 50-årsdag, vi hade fixat blommor och han blev skitarg för han ville inte bli firad. Sa inte ens hej eller hejdå till mig. Royne hade bara sagt att han fyllde och varför då undrar jag? Han måste ju veta att han inte ville bli uppmärksammad. Jag fick skit för jag kom där med min blomkvast från festkommite'n.
På en skala till 5 får boken 3 hittills ( har några sidor kvar) och det för att man faktiskt får skratta ibland.
Inget står t.ex om de åren när MA själv var kapellmästare när Royne slutade. Det kunde ju nämnts iaf.
Men nån arrangör tycker jag dom lämnar ut väl mycket. Blir lite skvallerpress stundtals.
Men jag har också läst om turne'er m.m som jag inte visste om och de jag visste om har beskrivits på ett roligt sätt, så det kan ju vara lite kul.
Roligt också när han berättar om sin Amerikakompis reaktion över skyltar i Sverige. Utfart och infart, bad camping.... Läs det på "amerikanska";-)

Tycker överhuvudtaget inte att man sett Roynes så mkt sen dom gick ner från heltid till deltid, inte ens runt ikring här. Dom har säkert spelat nära här men tror det mest varit privat och inget som synts.
Det var liksom Micke som fortsatte bandet på heltid med eget namn så småningom och dom har ju märkts desto mer. Dom har fortsatt i den anda och med den spelglädje som funnits. Ok jag kan vara liiite partisk, men bara liiite. Dom och framför allt M själv betydde mycket för mig när vi började leva igen efter Es hjärntumör. Hade det inte varit för honom hade det inte blivit mer dans nu fick jag iaf några år till på golven innan kroppen sa upp sig. Och vi fick introducera ytterligare ett av våra barn i dansens värld. J hade ju hållt på länge då, nu blev C såld också. Ok det fanns fler vi dansade till, men hade inte MA spelat den där fredagen på Holmen och gett mig det där spelprogrammet, peppat oss att åka ut då vete 17 om det blivit som det blev och ibland är. Tack Micke!


Det har varit vår ett par dar och ska fortsätta i morgon också. Nu värmer solen i lä och kaffet smakar gott ute. :-) nu kommer den där mysiga tiden då man letar gröna små bladspetsar i rabatten, det allra första som kommer vid värmeläckande väggar. Ser på körsbärsträdet och syre'nerna att knopparna sväller bara av det här lilla som varit nu. Vår lilla vide har haft ungar ett bra tag.
Nackdelen är att kajorna skränar igen. Vill inte ta bort våra fina tallar men kommer vi att stå ut? Kommunen gör ingenting, varken kajor eller råkor är ett problem här men på andra ställen skjuts det hejvilt. Det är inte så noga härute på vischan. Problemen kom när dom tog bort träd runt kyrkan. Är lösningen verkligen att tallar som stått i decennier måste tas bort? Vad gör det med luften? Med rumskänslan dom ger i trädgården? Man måste ju kunna leda ut fåglarna i skogen, flytta bon kanske? Vad vet jag, det är ju inte brist på skog här precis.
Får bli nya skrivelser till Miljö och hälsa i kommunen.




Av Neta - 23 februari 2016 01:07

I maj åker vi ner igen. Hade sån tur att det fanns motellrum, egentligen är dom sängarna inget bra för mig, lite låga men det löser sig. C ska ju troligen inte med p.g.a jobb så då kan jag ha dubbla madrasser. Gör väl något iaf. Är ju bara 2 nätter och värt det ändå, då vi bor 150 m från entren och får en egen parkering.
645 kr för ett fyrbäddsrum med egen toa och dusch, med allt du behöver för kaffekokning och matlagning i micro, ;-) nu är det ju lågsäsong men dom är billiga på högsäsong med. Tror det skiljer ca 200kr. Är ju så billigt att äta där och du kan ta med både hamburgare, korv, kinamat, thai, kebab, pizza och sallad från området till rummet, utemöbler finns med.
Vi gör som förra året att vi åker ner på morgonsidan, förra gången åkte vi 3 och var nere vid 9. Då hade vi pausat nån timme i Gränna. Då har vi den dan i varuhuset och dan efter att turista lite på och så handlar vi specerier och går ett varv i varuhuset dag 3 då vi brukar äta lunch där och sen försöka komma iväg. Vi tar nog en övernattning på hemvägen typ halvvägs då. Blir som en minisemester. Det är ju så fint i naturen då och härligt att få åka från öst till väst.

I övrigt håller vi väl på planerar semestern, många bud och önskningar så få se vad det blir. Jag vill gärna åka norrut till höga kusten.

Idag har vi bakat. Försöker baka matbröd, spar ju mkt pengar på det. Elle kom och hjälpte oss, L är ju fortf lite skadad efter vurpan och har svårt att knåda. Men då kunde ju hon få med lite bröd hem också. Hon behöver ju också vända på sina slantar. Hon gjorde nåt smart, hon hällde upp hela degen i långpannan efter första jäsningen och knådning. Plattade ut den i långpannan, sen delade hon upp den i 4 bitar genom att skära degkakan så. Föste hop varje sån bit till limpform, då blev det ju lite halvhöga bröd. Dom jäste ju upp ytterligare lite sen. Fick så himla bra smak med och vi gjorde slut på mjölslattar så jag tror det var 5 olika sorters mjöl i. Inget vi kan göra om tror jag :-D

I morgon ska hon jobba, hon åker in med L på morgonen. Han har ju sitt gubbdagis på jobbet då. Sen skulle dom väl käka lunch ute och slå ihjäl ett par timmar innan hon ska till dietisten. C jobbar dygn så hon åker väl när dom kommer hem typ. Blir en heldag i stan. Men jag blir nog hemma.

Brukar plantera om blommorna v 8, vi gjorde alltid det på jobbet och det hänger i. Vi hade ju oftast färre barn då många var lediga. Alla planteras inte om helt, en del fyller jag bara på jord upptill på. Men jag har lite St Paula som ska delas och det börjar ju bli dags att blåsa liv i pellisarna. Sen behöver mina orkideer lite kärlek. Det är ju vår nu enligt SMHI :-)

Bäst att sova så man orkar fixa några i morgon.


Av Neta - 22 februari 2016 02:26

Ja här snöar det iaf mitt i natten. Satte mig vid datorn när det blev tyst i huset så är vaken än.
Nu är det ett ganska stilla snöfall även om det är tätt och kommer mycket. Lite annat var det igår då vi var i stan, fy hundan vilket väder, blötsnö och blåst. Så kylan gick genom märg och ben som det brukar heta.
Elle skulle ha ett nytt simkort då hon bytt mobil. Det var ju fixat på 3 röda på telia, ingen kö kl 15 en lörd precis. Fortsatte in på kvantum då vi ändå var på Gränby men jag skulle också till Citygross då dom hade billigt kaffe o köttfärs. C var med in men var hos en nageltjej så E o jag tog en fika på CG medans L åkte och hämtade henne, enklare och handla då hon är med för då kan en ta rullstolen och en kundvagnen. Blir lite smidigare än att koppla på en kundvagn för rullstol på mig.
Handlade iaf det vi skulle ha och lite till och for sen hem i ovädret. Fy hundan va läskigt det är när man inte ser mer än några meter framför bilen och det dessutom är mörkt.
Glad att vi varken åkte till mässan eller Rosella.

Vi gjorde det enkelt för oss och hade köpt en smörgåsstubbe på kvantum. Det var det vidrigaste jag ätit på länge, typ 3 cm kladd och några uppblötta bottnar, räkor ovanpå och nåt oidentifierbart inuti som smakade sött. Ryser bara jag tänker påt. Gör nog hellre själv faktiskt.

Fick pina i mig biten. Tur räkorna fanns där.

Då åt jag hellre av det här, kiwibär, blåbär, physallis och jordgubbar. Ja det slank nog i nån lakritsbåt från skålen bredvid med.

Mellon är jag ingen större fan av i år men igår tyckte jag iaf att de var dom rätta som gick direkt till final.

Idag har varit en slö söndag bara småplockat lite och sett lite repriser och annat jag missat i veckan.
Vi har sportlov här veckan som kommer, kul för barna att det faktiskt går att vintersporta även på hemorten i år. Annars är jag grymt less på vintern nu.
Elle är hemma hos sig sen igår, hon är ledig från öppna förskolan i morgon. C jobbade förmiddag idag så hon kom hem tidig em. Hon var ganska trött så hon har mest slöat med mig framför Tv:n.
Såg minnesprogrammet om Ted Gärdestad, rätt bra och kul att höra alla låtar.

Betalade räkningar och såg över lite framåt. Gick in på pensionsmyndigheten och gjorde en prognos. Jag fyller ju pensionär i höst och det blir ju några tusenlappar mindre i månaden. Nåt får man ju dra in på helt klart, ska börja med att dom här månaderna som är kvar nolla mitt Elloskonto och en kredit jag har. Ett kort vi mest använt på semestrar och jag kanske behöver ha båda kvar men jag kan ju starta mitt pensionärsliv med dom på noll iaf. Ha dom som en buffert.
Sen blir det nog till att sluta med presenter och julklappar. Jag är rätt bra på hålla kostnader nere nu med och det får man ju bli ännu mer noga med nu.
Egentligen är det ju för jäkligt att man jobbat och betalt skatt i 47 år och ändå inte ska få ha det bra ekonomiskt på äldre dar. Så länge vi är två går det väl hyfsat men knappast något överflöd. Blir jag själv är det katastrof. Har ju mest jobbat deltid och varit hemma många år när E blev sjuk. Det var ju självklart då men det straffar sig nu. Dags för paybacktime ungar! ;-)

Medans jag skrivit det här nu har snöfallet ökat till en vit vägg. Tur C är ledig och kan hjälpa till att skotta i morgon.
Nu ska jag iaf dra mig mot sängen och fjäderholmarna. Godnatt!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards