Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 14 maj 2023

Sommar

Av Neta - 14 maj 2023 00:41

Ja blev en tidig morgon för att vara mig idag. Gick upp 8. Sonen kom strax efter 9. Vi grejade på fram och baksidan men glömde som vanligt en del. Så det blev t.ex inte krattat på baksidan. Ingen jord på ros och rabarber där. Kratta kan jag inte men det andra kan jag noh fixa, lika fylla på jordlådan. Det mesta vi sagt fixades ju iaf.
Å jag fick upp parasollet.

Vi fikade med nåt han köpt som hette studentskor. Typ mazariner men chokladfyllda med grön glasyr. Han skulle köpt kaffe åt mig men det jag ville ha, Icas eget snabbkaffe var slut.
Jag har ju slutat brygga då jag dels tycker det är onödigt då det oftast bara är jag, sen blir det ju inget som helst svinn med snabbkaffe. Den där skvätten som man sköljer ur kannan när man sätter på nytt.
Den händer inte.

Dom flesta likställer snabbkaffe med néskaffe, ni kan inte ha mer fel. Kaffe i termos blir ju inte heller gott då det stått ett tag. Jag har en termos med kokt vatten. Då får jag med Icas alltid fräscht kaffe som smakar bra.

Så här varma dagar som är nu dricker jag gärna iskaffe, gör i ordning kaffe som får svalna, fryser det i isformar, tar 4-5 tärningar i ett stort glas och fyller upp med mjölk. Inget socker behövs, prova så får ni se. Svalkande och gott.

Nacke, axel och överarm bråkar med mig. Kan inte göra nåt med högern. Är så stel och det gör ont. Ramlade ju en gång och gjorde illa axeln. Det får jag tydligen inte glömma, Skulle göra en sallad ikväll då fick jag skära med vänstern. Men salladen klippte jag hade tonfisk, oliver, vita bönor, vattenkastanjer, rödlök, tomater, gurka, rädisa och sallad med färdiga krutonger. Löken var hackad o klar. Har alltid en burk hackad rödlök i kylen. Strör på typ allt.



Har nu belysning i parasollet, å då menar jag inte ljuskronan. Bågen gör också att parasollet inte snurrar, himla bra!
Satt ute länge idag, men nog är det lite trist att inte ha nån här. Nån att äta med o dricka lite vin.

Få se nu hur det artar sig med armen o axeln. Kan inte göra så mkt. Men behöver samtidigt köpa kaffe och vi har ingen Ica här. Är ju långhelg nästa helg med. Får väl kurera så gott jag kan men är som att ha en sjal av värk på sig.

Nu ska jag iaf avveckla här.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Torsdag 16 maj 20:17

Kan ju varna för han som står och säljer vid svandammen i Uppsala. Jag tänkte swisha de 35kr jag handlat för men blev ombedd att betala med kort. Det är draget 80kr såg jag idag från Bärprinsen (utan prickar). Min kompis köpte jordgubbar för...

Av Neta - Onsdag 15 maj 22:46

Då tog jag min B-vitaminspruta idag och jag känner redan kl 22 att jag är piggare. Det där med B-vitaminbrist är ju en hel vetenskap. Tar ju dom eftersom jag är överviktsopererad, GBP en op som inte hjälpte mig ett dugg. Gick ner mer under året jag...

Av Neta - Tisdag 14 maj 22:47

Rätt nere nu. Är väl den stora vårdeppen. Ska det vara så omöjligt att bara få må bra, vara glad och slippa fundera över saker som blir typ *konstiga* Kanske är jag något bättre i fötterna, vi får väl se, men jag törs inte ta ut nåt i förskott. F...

Av Neta - Tisdag 14 maj 19:08


Kall avocadosoppa 1 lit vatten + fond eller kycklingbulj.tärn 2-3 mogna avocado beroende på strl 1 kn salladslök, finskuren 1 brk creme fraiche 1 msk torkad dill Salt & sv.peppar En doft cayenne om så önskas 100 g fetaost Servera med...

Av Neta - Måndag 13 maj 16:11

Gurk & Avokadosoppa 1 gurka 2 avokado 1 hönsbuljongtärning 4 dl vatten 3 msk press citron 3-4 msk olivolja Salt, sv.peppar & lite cayenne 3 msk finhackad dill 1 kn gräslök, hackat Krutonger Skala gurkan och skär den i bitar H...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards