Mina ord och tankar

Alla inlägg den 31 maj 2023

Av Neta - 31 maj 2023 23:33

Idag blev C klar och haft avslutning i skolan. Skedde på ett hotell med lunch o grejer.

Hon ville gå ut och äta ikväll och valde Pinchos, hört mkt om det gm åren och nu har jag varit där själv också. Kommer inte bli nån mer gång. Absolut inget fel på maten, lagom portioner för mig men konceptet är ju mer lik donken än en restaurang. Inte är dom jättebilliga heller.

Nej ska jag gå ut och äta vill jag bli serverad av, prata med och beställa av en människa inte en app. En duk och ljus på borden, lågmäld musik om ens nån alls.
Ett av mina favoritställen här i stan är Le Parc, sitta där en ljum sommarkväll omgiven av deras fina buskar och träd gärna med samma sällskap som i kväll slås inte av mkt. God mat och ett iskallt immigt glas vitt.

L kom hit på dan och han hjälpte mig klippa med min nya grässax, vi slog in Cs paket hon ska få på lörd. Tog fram maskrosupptagaren och satte den i garaget. Åkte in och lämnade tbx en solcellslampa som inte ville lysa. Gick ett varv på loppisen i Gränby m.m Innan vi mötte upp C och M.

Jag är väldigt stel och har ont i armen och axeln. Svårt att klä på mig vissa grejer och kan så klart inte låta bli att greja med fel arm, är ju hö. Har beställt en öppen mitella, hoppas få den till lörd. Då hoppas jag kunna slappna av armen i mitellan.

Kommer att ha svårt att skära mat och så då men så ont som jag har nu efter att ha skurit maten ikväll så är det nog bra om jag inte gör det. Hoppas hon inte skär grönsaker och sånt grovt.

Hatar att be om hjälp, dom vet ju att jag har ont. Tycker dom ska erbjuda sig då men nej. Värst är att hänga o ta reda på tvätten. Lyfta saker, laga mat, plocka i och ur diskmaskinen. Bädda rent. Greja ute går inte och ett litet helsicke att vattna både ute och inne.

Köpte en rosa trädgårdsros till C som hon fick idag, paket får hon på lörd. L hämtar mig då och vi åker dit tillsammans. Få se sen om jag kan åka med nån annan hem eller om han kör hem mig också.

Frestar på armen att skriva här också, får hålla upp den med vä. Så nu, värktablett och sova.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards