Mina ord och tankar

Alla inlägg den 23 maj 2023

Av Neta - 23 maj 2023 23:31

Tror jag gjorde min snabbaste Ikeahandling någonsin idag tog nog 10 min. Åkte taxi in med rullstolen, en samåkning från grannbyn, väl inne mötte Mr X upp och vi handlade snabbt den sista lådan till skafferiet. Sen hem, upp en snabbis till Elle och fyllde på vatten på rosorna och Xet fick se hur fint det blivit. In på affären och hämta Cs examenspresent, en rätt stor låda. Den första jag köpte åker tbx, nu köpte vi nåt annat.
Sen hem, hungriga var vi båda två, han hade köpt korvbröd så jag kokade några korvar. Undrr tiden fixade han lådan.
Vi åt och fikade ute, han bar upp pappers o plaståtervinningen. Krattade lite på baksidan och fyllde på min jordlåda.

Så skönt att få den hjälpen. Vi pratade lite om nästa vecka och han hämtar mig till festen.
Jag känner mig så tacksam över att vi har så bra kontakt nu. Hur han bryr sig. Vem kunde tro det när jag flyttade?

Tacksam över dom andra två med, att jag kan få hjälp nu. Att C och jag hade vår dag. Så skönt när nästan alla vänner försvinner.

Tungt är det så klart, sista ettårsdagen i morgon, ett år sen urnsättningen. Minns hur jag satt i kyrkan en stund med urnan i famnen. Höll i henne en sista gång. C gjorde lika.
Hur hennes pappa sänkte ner urnan och hur han hedrade henne en kort stund. På sitt yrkesmässiga sätt, så fint.

När han åkte idag kändes det lite snopet men han måste hem till en besiktningstid i morgon, och hade ännu ett möte på flyget ikväll. Va ett i morse med.
Men jag har mkt att vara tacksam över, trots allt.

Armen är som den är, bara anpassa sig. Strunta i att göra det som gör ont.

Såg polarprisprogrammet. Men nu ska jag sova. I morgon ska jag fixa i skafferiet, göra ett nytt system.

Av Neta - 23 maj 2023 00:41

Kommer inte på nån haha!

Sov ända till 9.30 idag. Gjorde frukost och satte mig på baksidan. Lyssnade på boken och bara njöt av tystnaden, den varade inte för evigt tyvärr. Men kom tbx efter ett par timmar.

Tog ut lunchen i form av lite köttfärsgryta. Vattnade krukorna börjar växa lite av knölar och sånt.
Annika kom och hjälpte mig med det som krävde stora kannorna och att gräva ner lite perenner. Va kvar ända till halv 7. Fattar inte va tiden tar vägen när vi ses.

Gjorde ugnsfalu i airfryern och kokade potatis. Såg på Svenska Truckers och bröderna Norén. Dom var i Rättvik, så mysigt avsnitt idag med vandringskör. Något jag inte ens visste fanns.

Plockade lite och satt skruvdragaren på laddning. Ska användas i morgon men det tar vi då för nu är det sovdags.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards