Mina ord och tankar

Alla inlägg den 16 maj 2023

Av Neta - 16 maj 2023 00:33

Njuter av min uteplats nu när det är så här fint. Pga armen har jag ju tagit det väldigt lugnt, ställt in en planerad lunch i stan och gör inte så mkt annat. Armen är bättre men inte bra och det märks så fort jag gör något, därför undviker jag det. Haha!

Jag tassar ut med min frunchkorg vid 11-tiden. Lyssnar på min bok, fikar ibland, pratar med grannar o.s.v går in och lagar mat som jag sen äter därute.
Har sått lite grönsaker. Några blommor. Gjort i ordning fågelbadet.

I morgon ska det bli svalare och ev komma regn, har inte satt ut glaset i regnmätaren kom jag på nu.

Annika var här och hjälpte mig fylla vattkannorna och vattnade lite. Vi satt och pratade ett tag.

Åt rester idag.

Funderar på alltiettmat. Såg nåt på Fb, en massa olika. Men jag gillar rislådor med. När man bottnar en ugnsform med kokt ris, lägger på kyckling eller kött man gett lite yta och kryddor i stekpannan, eller så kör man kassler eller grillad kyckling som inte behöver nån preppning. Lägger på strimlad paprika och skivad svamp på köttet. Rör ihop en trea grädde och nån dl chilisås, (inte sweet chili) kryddar och häller över sen riven ost på alltihop. In i ugnen, det blir så gott.
Går att förbereda till ugnen.

Mamma gör nåt med köttfärsbiffar på ris med, lägger på nån ananasring på dom sen nån sås jag inte minns och ost, men gott är det.

Nu blir man ju nästan hungrig. Haha!

Ska nu försöka komma i säng. Går så där!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards