Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 16 maj 2012

Långklänningen är använd

Av Neta - 16 maj 2012 13:10

    Så här fin blev hon på dagen D. Tyvärr tog jag ingen bild på håruppsättningen men hon var jättefin i knut med fina pärlor av strass och pärlemor i. Här blåser det lite så håret är inte riktigt rättvist återgett.

Vi skjutsade in henne till kl 19 och åkte sen ut till systeryster och höll henne sällskap på kvällen, hennes gubbe var på jobb nånstans. Fick se hennes nymålade hall med nya innerdörrar och nya fina ytterdörren. Hade blivit så fint. Fikade med nygjord äppelkaka och vaniljsås.

Strax före 22 åkte vi rakt över stora vägen för att slinka in på Maxi och handla lite som fattades och sen åkte vi ett varv och kollade BJ o Flurran men då var där väldigt lugnt.

Åkte upp till standardstället och tog en liten prommis, åt en korv och väntade sen nån timme läsandes i bilen till hon hörde av sig strax efter midnatt.

Hon hade haft kul, maten var god och hon var nöjd med sin kväll. Hade till o med druckit vitt vin till maten och tyckt det var ok. Dom flesta åkte väl hem den tiden eftersom det var skoldag idag, C hade tur hon började inte förrän 10.30 idag så hon kunde sova till 8 och var hemma vid 13.30-tiden igen.


Annars rullar det väl på i förberedelserna, jag ska börja kika på markiserna till altan som ju va av urdålig kvalité och nöttes sönder av ankarlinan vi knöt upp dom med i fjol, laga det jag kan, fålla nya av det som är kvar och hoppas jag får så det täcker ändå. Vill ju ha upp det, blir lite mer ombonat o håller borta blåst o vind.

I helgen händer lite kul saker, glasblåsning, middag med vänner m.m så hoppas vi på finväder så man kan börja fixa lite ute. Kanske rent av köpa lite blommor. Ska också försöka mig på att röka kött för första gången :)

Ha en fin långhelg!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Lördag 27 april 21:55


Har ni nån sån pryl som ni använder mycket och känner att ni inte kan vara utan? Jag tror iofs att vi alla har flera sånna. Jag har den här. Den är inte så stor, du kan riva saker direkt på tallriken med den. Min står ofta kvar på köksbordet....

Av Neta - Lördag 27 april 16:24

Både igår och idag har det småsnöat och inte varit mer än högst 5 gr. Inte varit så sugen på att gå ut. Skulle ju köpt potatisbullar för att prova det där i våffeljärnet men hittade 2 bakpotatisar som börjat bli lite skrynkliga. Rev en sån med en 1/2...

Av Neta - Fredag 26 april 00:43

Idag startade den med ett så smart recept. Du kör färdiga potatisbullar i våffeljärnet. Blir frasiga och platta som rårakor. Funderar på om jag ska göra sånna som fredagsmys i morgon. Kom på att jag har allt till en Skagen också. Räkor, dill, rödlök,...

Av Neta - Onsdag 24 april 23:58


2 små barn mördade och en politisk attack där människor skadats svårt. Jag minns när det nästan blev tidningsrubriker om nån slagits med nåt annat än knytnävarna. Jag har väl också blivit extra känslig mot sånt här efter att vi mist Elle. Önskar ja...

Av Neta - Tisdag 23 april 17:25


Den tär på min SLE tärda kropp. I morse var det full sol och blå himmel men 0-gradigt. Det kämpade sig upp till 7 gr. Ser så skönt ut men det är det inte. Fick ett medelande i Bjkl gruppen om att det är rådjur som härjar på kyrkogården, precis som ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards