Mina ord och tankar

Alla inlägg den 27 maj 2023

Av Neta - 27 maj 2023 23:19

Har svårt för aktivister. Det finns andra sätt att få ut budskapet om att rädda våra våtmarker än att störa i en dansfinal. Så jävla omoget, ursäkta språket.

Läser också i Ab om det här.

Marabou, O?boy, Oreo och Philadelphia kommer inte att köpas mer i det här hushållet.

Chokladblandningen till dryck är ju 2-3 delar socker, 1 del kakao i mjölk lägg till 7 delar torrmjölk och blanda bara i hett vatten.

Oreo


Och Daim


Ursäkta oproffsiga bilder med ev reklam.

Färskost finns ju i otaliga märken. Ica och Coop har sina egnaliksom arla.

Nog om det.

Det blev ett trevligt tidigt Mors dagsfirande igår förutom att dom lämnade köket i kaos. Inte ens kaffeburken var inställd och glas kvar på bordet där dom suttit.
Enligt dottern var det sonens verk men hon gjorde inget heller.

Maten var helt klart lagad av en annan kock igår, smaklöst och ingen dill. Men hade grejer så vi kunde fixa till det.

Fick en bukett gullvivor av Mi o Ma och en skål och en must av C, J betalade min mat.


Har inte klarat av att ta hand om kaoset dom lämnade för jag var tvungen att prioritera att ta ner torr och hänga en ny tvätt. Jo jag satte tillbaka plåtar i ugnen och ställde in det som skulle va i micron. Så jag kunde ta ut glasen i köket. Det var vad jag klarade.

Inte varit ut idag. Blåst som 17, J var snäll och fyllde kannorna men jag har inte klarat vattning idag och hon som ska hjälpa mig har jag inte sett röken av. Inte sagt till heller.

Börjar bli rätt less på armhe-e tur jag ska till vc på månd.

Hade tänkt åka till mamma i morgon men hon skulle till syrran. Frågade T om hon kunde köpa nåt från mig men då tyckte hon att jag skulle komma dit. Evigheter sen jag var där och dom skulle grilla. Så jag åker dit. Om inte armen ballar ur helt. Tar kanske scootertaxi och går till Maxi o kollar om dom fått in kaffe, behöver salt med. Nära därifrån sen.

Känns som en gnällig blogg men välkommen till min värld. Och ha inga åsikter förrän ni varit här själva.
Nu ska jag iaf preppa kroppen och sova!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards