Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 31 maj 2021

Blomster

Av Neta - 31 maj 2021 23:53

Plockade liljekonvaljer i backen ovanför stora badet.


Fina även i en burk som det varit bärströssel i.


Blomman jag fick av Johnny igår, så otroligt vacker färg.

Stora rabatten på framsidan och garagerabatten är vattnade, Elle kämpade och bar 3 stora kannor. Vi måste få till det med våra slangar vi har ju resurser. Bara det att lampan har gått i mitt stora förråd, måste få hjälp att byta så vi hittar saker.
Nu är allt från bufféfatet uppätet, va mest frukt kvar nu. Men vi hade lite rökt kyckling och rostbiff vi köpt som ojämna skivor. Så säljer dom spill för 49.90 kg. Men jag hade turen att få bara fina rostbiffskivor om än i olika strl, 360 g räcker länge åt mig.
Det är Maxi och Citygross som har det, CG har även trassligt bacon i rullar. Kan vara 6-700 g. Iaf på Stenhagens Maxi ligger det bredvid Ät snart. Igår hade dom kokt skinka, ångrar att jag inte köpte. Färskpotatis, kokt skinka och mimosasallad är väl sommarmat? Där funkar ju burkskinka med. Lite sparris till så är man hemma.

Inget planerat i morgon, ska röja lite i köket och jag behöver nog köra diskmaskinen. Märks att vi ätit här båda två några ggr. Är jag själv kör jag den en gång i veckan men fördiskar då så klart. Baksidans tur att få vatten. Ska upp med sopor också. Men mest ska jag sitta och njuta av fågelliv och blommor på baksidan. Blir nog både kaffe och mat där.
Men nu ska jag avveckla dagen.

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Neta - Måndag 29 april 01:01

Idag var det dags. Körsbärsblommans dag i Kungsträdgården. Blev till slut bara C och jag som åkte. Hon var i Sthlm igår också Haha! Hon hämtade mig mitt på dan. Kom några stänk på vägen ner men då vi parkerat var det uppehåll och tidvis sol. Blås...

Av Neta - Lördag 27 april 21:55


Har ni nån sån pryl som ni använder mycket och känner att ni inte kan vara utan? Jag tror iofs att vi alla har flera sånna. Jag har den här. Den är inte så stor, du kan riva saker direkt på tallriken med den. Min står ofta kvar på köksbordet....

Av Neta - Lördag 27 april 16:24

Både igår och idag har det småsnöat och inte varit mer än högst 5 gr. Inte varit så sugen på att gå ut. Skulle ju köpt potatisbullar för att prova det där i våffeljärnet men hittade 2 bakpotatisar som börjat bli lite skrynkliga. Rev en sån med en 1/2...

Av Neta - Fredag 26 april 00:43

Idag startade den med ett så smart recept. Du kör färdiga potatisbullar i våffeljärnet. Blir frasiga och platta som rårakor. Funderar på om jag ska göra sånna som fredagsmys i morgon. Kom på att jag har allt till en Skagen också. Räkor, dill, rödlök,...

Av Neta - Onsdag 24 april 23:58


2 små barn mördade och en politisk attack där människor skadats svårt. Jag minns när det nästan blev tidningsrubriker om nån slagits med nåt annat än knytnävarna. Jag har väl också blivit extra känslig mot sånt här efter att vi mist Elle. Önskar ja...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards