Mina ord och tankar

Alla inlägg den 4 april 2023

Av Neta - 4 april 2023 02:15

Jag har några värmeljus LED med timer, timern är 8 tim på alla. Frågan är ju hur man gör sen när det inte är mörkt i 8 timmar. Varför kan dom inte ha den där timern så man kan välja hur lång tid dom ska lysa. Nu lyser dom från 18-02, onödigt ju.
Lika min slinga ute, den går både på skymningsrelä och timer, den kan jag iaf sätta bara på skymningsrelä sen, nu tänds den vid skymning och lyser sen 8 timmar. Alltså mellan 20-04. Rätt onödigt också. Men det ska Mr X få dona med i veckan. Vi ska vara sambo ett tag igen. Han kommer i morgon och blir här över påsk.
Fick från skatteverket idag om att jag skulle få tbx, utbetalas inom en vecka. Lär ju bli innan helgen då för annars blir det ju mer än en vecka. Hoppas det iaf.


Lite tilltufsade blommor men helt otroligt att alla lever. Vissa blommar till och med. I morgon ska dom få flytta ut igen. Men har stått ute, en del helt täckta med snö, det har varit runt -10 en del nätter. Tack snön för isoleringen! Påskliljorna har ränt iväg lite på höjden nu när dom varit inne, men kommer en himla massa knoppar så vartefter en del blommar ut så blir dom nog lägre igen sen. Vid 18 ikväll var det 12 gr på min framsida i skuggan, över 20 på baksidan i solen. Just nu mitt i natten är det -3. Gumman Tö har nog börjat jobba igen. Haha!

Påskpyntat lite, sist jag gjorde det var för 2 år sen och då gjorde jag det med E som vanligt.


Kom en liten tår när jag packade upp hackkycklingen, den fick jag av Elle.

Har städ med fönsterputs i morgon. Men vi rymmer in till stan, ska in med lite loppissaker. Går väl ett varv på loppisen med kan jag tro och fikar gör vi säkert. Är väl sista chansen att få en semla i morgon.
Påsken blir väl lugn annars. Vi ska ut till Örsundsbro en dag. Åka på konstrundan en dag. Då ska vi äta middag här sen. C ska jobba så mkt hon kan. Är ju bra OB i påsk.
Hon var här idag. Kom med räkor hon köpt till mig på Maxi. Vi fikade och pratade lite. Om huset, om växter, om påsk, om sommar.
Verkar vara äggbrist på en del ställen. Tomt i många butiker. Kul till påsk! Jag får leverans direkt från hönsgården i morgon iaf. Haha! Eller ska man säga ka-ka, ka-ka!

Smällde till i ryggen här häromdagen. Så pyntande och så tar lite tid. Har suttit och strukit dukar. Idag har jag kunnat gå hyfsat rakt ändå. Men går stappligt. Värk som varierar i styrka, tur jag har mina blå.

På fredag är det ett år sen begravningen. Sen är det väl slut på 1-årsdagar på ett tag. Vi ska ju ner till henne så klart! Kolla om scillan runt henne börjar vakna.

Men nu ska jag nog sova. Ställt kl till i morgon. Har lite fix kvar!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards