Mina ord och tankar

Alla inlägg den 27 april 2023

Av Neta - 27 april 2023 23:06

Som två gamla tanter åkte Annika och jag in vid 10 i morse. Men vänta nu, vi ÄR ju gamla tanter. Haha!

Stan var avstängd, vi fick gå av taxin på Drottninggatan och gå bakvägen till St Eriks torg. Vi visste ju att dom skulle gå från museet till torget. Å mitt emot där var det tomt så när som på en kille från en tysk TV kanal. Vi pratsde lite med honom och han berättade att Silvia är hett stoff där fortfarande fast hon bott här så länge.
Vi var nog med på inslaget i tysk TV.


Publik även på andra sidan ån.

Kommer sno en del bilder av Annika då hon är bättre på att zooma in och spara än jag. Ni har säkert sett mina filmer och bilder från dan på mina medier.


Dom tågade efter spelmän från museet.


Bevakade av civila poliser och säpo. Fattar inte att dom vågade i dessa tider.

Underhållning och tal av landshövdingen, en politiker och kungen.


Sång av musikklasserna kompade av en marschorkester (heter det så?) från F16.

Rätt mkt folk på själva torget annars var det rätt spridda skurar. När det var slut på torget skulle dom åka kortegge Sysslomansgatan, Skolgatan, Kyrkogårdsgatan och Övre slottsgatan upp till slottet för lunch. Vi tog oss snabbt, nåja men tog oss upp och ställde oss bakom (framför?) universitetets parkering.


Vi var också hungriga nu och tog oss till Egon för lunch. Jag åt fish & chips och Annika en hamburgare. Medans vi åt där kom lite snöblandat regn så vi tog en fika på maten också. Så det fick gå över ordentligt.
Till en Ica som inte hade det jag skulle ha, kappahl för att kolla modet, till systemet så jag fick köpa vin. Sen till stadsparken för att se hur långt vårblommorna kommit.
Scilla och sånt var på upphällningen och den riktiga vårblomningen tar nog nån eller ett par veckor till. Fin plantering på Västgötaspången.


Här uppe ligger en duva och ruvar. Ni ser den om ni förstorar bilden.

Köpte en *Situation Sthlm* på gågatan och jordgubbar och vindruvor av Bärprinsen vid Svandammen.

Fick samåka hem till nån bilfirma vid netonnet, sen motorvägen hem. Blev så trött idag, vet inte riktigt varför.

Hemma värmde jag lite soppa från igår, tog ett bröd till. Kaffe smakade bra framför TVn.


Den här med.

Nu ska jag hänga en mörk maskin jag satt på när jag kom hem. Sen blir det sängen.

Av Neta - 27 april 2023 00:27

Det har hänt en gång förut. Att min permobil inte stannar förrän jag vrider av nyckeln. Nästan lika blev det idag.
Den ska stanna med noll m i bromssträcka och det gör den. Men inte då inne på lidl i Tierp, då åkte den rakt igenom kassan och började klättra uppåt på ett fönster. Ingen hittade nåt fel..
Tog bort backknappen för ettt tag sen då den är lätt att komma åt av misstag. Så nu har det varit min hand som styrt både fart och back.

Idag hade jag helt släppt reglagen, ställt bort kassen jag hade i korgen och höll på putta av ett paket jag hade hämtat och som stod mellan mina ben. Händer och resten var alltså långt från reglagen. Då började den rulla igen och for med en smäll rakt in i ytterdörren. Bara tur att jag hade sinnesnärvaro att ta tag i armstödet med vänstern och sen till slut vrida av nyckeln. Tog nån sekund men kändes som minuter.

Chockad vred jag på nyckelnoch backade en bit, släppte gasen och den stannade. Gjorde lika och åkte framåt, funkade också. Körde också in i garaget och parkerade utan problem. Hade även stannat vid postlådan, inget hände ju där heller. Tog ur nyckeln. Chockad och med tårarna rinnandes ringde jag Leif, inget svar. Skrev till alla och skickade bilderna. Skrev även till kommunen, Uppsalahem och länsförsäkringar.
Bara hoppas att det går på försäkringen, J trodde att dom på U-hem på sin höjd skulle laga dörren, kanske inte ens det. Han har ju jobbat som nån sorts arbetsledare där, så han vet väl.
Tur i oturen ändå att det inte var i garaget det blev så. Den väggen hade aldrig hållt.

Lugnade mig så småningom, packade upp det jag handlat och tog en kaffe. Ont i arm hade jag ju förut men kände även av ryggen en stund. Det gick dock över.

Ska åka in i morgon. Kungen kommer ju hit till stan. Gissa om jag kommer att vrida på nyckeln när jag stannar om så bara för nån sekund. Bryta strömmen helt då jag står still. Hade redan beställt färdtjänst annars vete 17 om jag åkt.

Rensade en grillad kyckling och tog köttet från låren, ja kycklingens, haha! Till soppan jag gjorde igår.


Blev bra och jag har kvar. Är ju egentligen soppdag i morgon.

Sen har jag hängt en maskin, 2 mattor så det var inte så jobbigt. Trosorna hade jag hängt innan.

Nu ska jag krypa ner och försöka sova.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards