Mina ord och tankar

Alla inlägg den 26 april 2023

Av Neta - 26 april 2023 23:51

Kan inte sova pga huvudvärk. Var förberedd på den, har nämligen skippat socker ett par dar.
Tänker ha 2 sockerfria dar i veckan. Men tror kanske inte att jag ska ha dom 2 dar i rad som nu. Ska börja så här iaf för att sen utöka med en dag så småningom!
Läste i en blogg om en tjej som börjat så här och hängde på helt enkelt. Jag gör det inte för att gå ner i vikt i första hand utan för att jag helt enkelt äter för mkt socker.

Inte gjort ett skapandes grann idag heller. Varit på väg till affären sen lunch ungefär men jag kom inte dit heller. Fick lite panik i morse när jag pga av värken i armarna o axeln inte tog mig ur sängen. Hade tagit värktabletter men det gick bara inte, kunde inte lägga nån tyngd på armarna. Till slut slängde jag båda benen översängkanten, och som rullade upp i sittande. Gick på 3e försöket. Nu har jag rullat ett badlakan och lagt under bäddmadrassen så jag inte ska kunna sova på magen med armarna under kroppen. Få se hur det går, tur jag har larm.

Hade lite grönsaker och ta reda på. Blomkål, broccoli och purjo. La till några morötter och köttfärs och gjorde en gryta där jag också tog reda på hälften av buljongen från kokköttet. Spetsade med lite japansk soja.




Kryddade bara med salt och 4-peppar. Blev inte så dumt, använde ca hälften av grönsakerna. Redde av lite.


Resten av morot, broccoli och blomkål + en färsk lök gjorde jag soppa på med resten av buljongen. Ska när jag värmer den ha i lite ost tänker jag.


Det som ser ut som purjo här är alltså skaftet på den färska löken. Blir ju himla gott att låta lite ost smälta ner. Få se sen om det blir nåt annat sovel i. Så lite nytta gjorde jag väl iaf då för plockade ur och i en disk i maskinen med.

Ja men det var väl i stort sett det som hände idag. Armarna mådde väl inte jättebra av det skärandet men måste ju fixa mat.

Av Neta - 26 april 2023 01:48

Kan inte sova pga huvudvärk. Var förberedd på den, har nämligen skippat socker ett par dar.
Tänker ha 2 sockerfria dar i veckan. Men tror kanske inte att jag ska ha dom 2 dar i rad som nu. Ska börja så här iaf för att sen utöka med en dag så småningom!
Läste i en blogg om en tjej som börjat så här och hängde på helt enkelt. Jag gör det inte för att gå ner i vikt i första hand utan för att jag helt enkelt äter för mkt socker.

Inte gjort ett skapandes grann idag heller. Varit på väg till affären sen lunch ungefär men jag kom inte dit heller. Fick lite panik i morse när jag pga av värken i armarna o axeln inte tog mig ur sängen. Hade tagit värktabletter men det gick bara inte, kunde inte lägga nån tyngd på armarna. Till slut slängde jag båda benen översängkanten, och som rullade upp i sittande. Gick på 3e försöket. Nu har jag rullat ett badlakan och lagt under bäddmadrassen så jag inte ska kunna sova på magen med armarna under kroppen. Få se hur det går, tur jag har larm.

Hade lite grönsaker och ta reda på. Blomkål, broccoli och purjo. La till några morötter och köttfärs och gjorde en gryta där jag också tog reda på hälften av buljongen från kokköttet. Spetsade med lite japansk soja.



[Bild]


Kryddade bara med salt och 4-peppar. Blev inte så dumt, använde ca hälften av grönsakerna. Redde av lite.

[Bild]


Resten av morot, broccoli och blomkål + en färsk lök gjorde jag soppa på med resten av buljongen. Ska när jag värmer den ha i lite ost tänker jag.

[Bild]


Det som ser ut som purjo här är alltså skaftet på den färska löken. Blir ju himla gott att låta lite ost smälta ner. Få se sen om det blir nåt annat sovel i. Så lite nytta gjorde jag väl iaf då för plockade ur och i en disk i maskinen med.

Ja men det var väl i stort sett det som hände idag. Armarna mådde väl inte jättebra av det skärandet men måste ju fixa mat.

 

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards