Mina ord och tankar

Alla inlägg den 12 april 2023

Av Neta - 12 april 2023 23:45

Har nog löst mysteriet med svullna fötter med. Mina blodtryckstabletter som också är lite vätskedrivande har varit slut. Fanns inte på nåt apotek på en hel vecka. När dom kom i tisdags så började jag ta dom igen men tar väl några dar innan vätskebalansen är helt återställd igen. Får springa o kissa väldigt ofta även dagtid så tror det ordnar sig.
Är annars lite duvven fortfarande. Lätt huvudvärk som inte vill ge sig. Men sov i stort sätt 12 timmar med bara några kisspauser i natt. Tog allerginässpray när jag la mig. Det går nog åt rätt håll.

Idag har jag tvättat både en maskin lakan och en ljus 60, hängt med. Så orkat lite iaf. Men vilat emellan. Åt dom sista resterna och tog lite sparris, räkor och minipatéer ikväll med min gröna sås.


Dom där från Lidl va riktigt bra.

Såsen är 1 1/2 dl gräddfil, 1/2 dl majjonnäs. 2 tsk färsk dragon, 1/2 dl gräslök och 1 dl dill, salt, peppar och några droppar pr citron. Funkar till all fisk och skaldjur. Hade en minibaugett med, god och doppa i såsen.

Tycker jag är törstigare än vanligt. Men är ju mkt sill o annat salt i påskmaten.

Nu är kl 23 och trött som jag är ska jag lägga mig nu. Lyssna en stund på boken och hålla tummen för att jag får sova bra i natt också.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards