Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 19 maj 2015

Idag såg vi solen!

Av Neta - 19 maj 2015 02:02

Igår regnade det i princip hela dan, så det blev en riktig soffhängardag. Kom på att det var lysningssöndag för prinsen och Sofia mitt i frukosten och såg på twitter att det var direktsändning. Fast när vi slog på TVn var det Crocodil Dandee. Kollade igen och då var det ju så klart på webben. Innan vi fick igång det på TVn så var det nästan slut, såg när kungligheterna gick in i kyrkan o sen var det ju mest snack.
Kollade klart på CD ist, nåt skönt att vila ögonen på var det ju iaf.
Ja sen blev vi kvar i vard.rummet Elle ringde och ville bli hämtad, skulle fixa nåt här, skriva ut och så. Så då fick vi ju lite sällskap men bara en stund. Jag gjorde lite datajobb jag hade låg över mig och det var ju skönt att bli av med. Kom på att jag skulle ha en salladsvecka den här och la ut salladsrecept på matbloggen, tänkte lägga ut 14 så det blev lunch och middag hela veckan men så tänkte jag att jag kan ju lägga in några extra, så det blev rätt många :-D
Ja sen fixade vi mat, L ville se Mästarnas mästare vilket jag tycker börjar bli tjatigt så jag fixade lite i köket.
Christine kom hem vid 22-tiden och hade så klart massor att berätta. Vi kom isäng lite sent och jag skulle ringa och boka om en tid mellan 8-10. Som vanligt när det är något så var det tji o somna.
Vaknade som tur var ändå av L som gick upp och skjutsade Elle till församlingshemmet och fick samtalet gjort.
Sen tog jag tidningen och la mig, somnar så klart som en klubbad oxe och vaknar inte förrän strax efter 11 av en massa sirener. Det hade smällt mellan en lastbil och personbil med släp såg jag på facebook sen.
Då blev det bråttom, E skulle jobba till 13 och vi skulle hämta henne för att åka in till Chilli och Ikea.
Ja sen har dagen gått i shoppingens tecken för E. Hon får ju ett rum till nu och behövde lite förvaring och småsaker. Kollade även efter en hallbänk och en fåtölj. Jag hade inte varit på Chilli på flera år och blev lätt chockad över utbud och hur stort det blivit. Vi suktade över mkt där allihop.
Ikea sen där vi startade med lunch, sen gick vi båda våningarna. Avslutade med kaffe och mjukglass. Jag köpte en kudde på fyndet och servetter, E desto mer.
Sist var vi på Jysk, där fanns det snygga hallbänkar men dyra tyckte vi. Hon ska även ha förvaring i badrummet, så vi kollade sånna höga hyllor. Hon köpte iaf en klocka till som har urtavla åt två håll. Då ser hon från både hall o vardrum sen.
Vi stängde det stället och nu var blodsockret inte bara i tårna utan under fotsulorna. Sushi i hämtform och så hem, kollade på Halv 8 och Ernst medans vi åt. E åkte hem och vi tog det lugnt sen. Jag betalade medicinräkningen med 2 min till godo på förfallodagen :-D "inte en sekund för tidigt" Skrev ett Grattis i Johnnys profil på Fb, han fyller 40 idag, men vi firar honom på lörd.
Ja sen kom jag på att jag inte bloggade igår så då gjorde jag det och nu ska jag sova.
Vi ska in och handla mat i morgon, det är slut på typ allt! Vi hann inte idag. Frukten är slut och det får den inte vara. Längtar nu efter nektarinerna, hoppas dom finns.

Ha det bra så länge!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Måndag 29 april 01:01

Idag var det dags. Körsbärsblommans dag i Kungsträdgården. Blev till slut bara C och jag som åkte. Hon var i Sthlm igår också Haha! Hon hämtade mig mitt på dan. Kom några stänk på vägen ner men då vi parkerat var det uppehåll och tidvis sol. Blås...

Av Neta - Lördag 27 april 21:55


Har ni nån sån pryl som ni använder mycket och känner att ni inte kan vara utan? Jag tror iofs att vi alla har flera sånna. Jag har den här. Den är inte så stor, du kan riva saker direkt på tallriken med den. Min står ofta kvar på köksbordet....

Av Neta - Lördag 27 april 16:24

Både igår och idag har det småsnöat och inte varit mer än högst 5 gr. Inte varit så sugen på att gå ut. Skulle ju köpt potatisbullar för att prova det där i våffeljärnet men hittade 2 bakpotatisar som börjat bli lite skrynkliga. Rev en sån med en 1/2...

Av Neta - Fredag 26 april 00:43

Idag startade den med ett så smart recept. Du kör färdiga potatisbullar i våffeljärnet. Blir frasiga och platta som rårakor. Funderar på om jag ska göra sånna som fredagsmys i morgon. Kom på att jag har allt till en Skagen också. Räkor, dill, rödlök,...

Av Neta - Onsdag 24 april 23:58


2 små barn mördade och en politisk attack där människor skadats svårt. Jag minns när det nästan blev tidningsrubriker om nån slagits med nåt annat än knytnävarna. Jag har väl också blivit extra känslig mot sånt här efter att vi mist Elle. Önskar ja...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards