Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 19 maj 2017

Dagen då sommaren kom.

Av Neta - 19 maj 2017 00:19

Idag har det varit sommartemperaturer. 24 gr här mitt på dan men det blev nog varmare ändå sen.
Leif har varit i Strägnäs med gamla jobbarkompisar idag. Bl.a var dom på ett militärmuseum.

Elle kom redan till frukost, C var hemma och vi åt frukost tillsammans.
Hon köpte även med sig sallad som vi åt till lunch sen. Satt på altan så klart. Lite skillnad mot igår därute, det var 12 gr när jag planterade igår.
Skulle ju satt om en del saker men iddes inte, bara varit i govärmen idag.

Sonen fyller i morgon så vi pratade lite om det med och hörde oss för med svärdottern. Fick ett tips.
E åkte sen iväg till släktforskningen, L orkade inte. Vi tände grillen ist. Så smidigt med gasolgrill, är ju som att sätta på spisen bara.

Efter middagen som ni kan läsa om i matbloggen, åkte C och jag ut på en kvällstur.

Jag på scootern och hon på cykel, blev en tur på ett par timmar. Började med att åka upp och köpa jordgubbar.

Ut lite på landet med. Spanade efter rådjur men såg bara två. Gungpaus i en park och mötte lite folk vi pratade med. Hejade på många som var ute och gick eller cyklade. Tror inte nån satt inne ikväll.

Kom hem strax före 21, och fikade lite. C var trött och gick och lade sig, jag tittade i efterhand på Fest hos Bindefelt och Halv 8.

Gillar Bindefelt men fattar inte varför Pernilla W och Soffipropp har där att göra. Dom tillför ingenting.
Micke själv är ju så himla duktig på mat och jag älskar hans dukningar. Första programmet med dukning i grönt där varje kuvert var som en blomma är fortf favorit här.
Kvällens lila sommardukning med rabarberklädda vaser med Astillbe, Hortensia och Stjärnflocka gick inte av för hackor heller.

Desserten i Halv 8 idag blev Gino, blev så himla sugen på det.

Nu ska jag avsluta, och gå isäng. Inget halsont längre och det har blivit sonens 42- årsdag. Heldag i stan i morgon som avslutas hos honom.
Ska bli upp emot 28 gr och då, är det ljuvligt ute hos dom.

Godnatt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Onsdag 27 mars 01:06

Med den här jäkla tröttheten märker jag hur min mobilitet försämras också. I synnerhet direkt på morgonen då jag går jäkligt illa. Ont satan då också. Går dåligt jämt och måste alltid hålla i mig nu. Att bära nåt samtidigt försämrar också balansen om...

Av Neta - Måndag 25 mars 22:39


Kom inte receptet med, blir så trött

Av Neta - Måndag 25 mars 22:37


Jag hade spart Chokladvåfflorna Så,dags nu men iaf. Haha! ...

Av Neta - Måndag 25 mars 19:32

Känns som något är fel. Inatt sov jag dåligt men gick inte upp i morse utan sov till 11. Har som ett tryck över huvud och ögon men det är tydligen vanligt vid extrem trötthet. Ringde vc men dom har ingen tid förns i slutet av maj. Fick prata med en ...

Av Neta - Lördag 23 mars 23:33


Stavas det så? Hur som helst så glömde jag bort det totalt. Satt och lyssnade på den här. Jag har inte haft så mkt vallningar, inte alls faktiskt men vet ju hur det kan vara. Spröda och torra slemhinnor dock, inte bara på så känsliga ställen ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards