Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 27 april 2015

Kan inte sova

Av Neta - 27 april 2015 03:50

Förmodligen för att jag kom i säng för sent. Funderar över veckan som kommer, i morgon är det väl lugnt, förutom att jag ska sätta lite jordgubbsplantor i en pallkrage o plantera lite pellisar.
Men sen brakar det lös, kryss tis-ons, Valborg med allt va det innebär på torsd, sillunch på fred och .gäster även på lörd.
Kom på ikväll att jag kanske borde tvätta i morgon också. Kul med rent på kryssen. ;-)

Valborg innebär picknick, kaka och punch. Jordgubbar o bubbel, smörgåstårta o rose'. När ska jag hinna göra allt? Ska jag sjunka så lågt att jag köper pot.sallad? Gör smörgåstårtan på köpebröd?
Det är ju inte jag!
Å när ska jag göra Jansson till sillunchen på 1maj? Det var kanske inte så genomtänkt att kryssa den här veckan o komma hem trött kvällen före " sista april" :-D då borde jag ha en smörgtårta fylld och spacklad för att bara dekoreras innan servering på torsd kväll. Färdig pot.sallad och bakat en mazarinkaka.
Jaja få se om E orkar hjälpa mig.

Valborg i Uppsala är ju speciell, kommer ca 100 000 pers till stan för att fira. Man börjar en riktig Valborg med champangefrukost o gröt.
Forsränning kl 10, sillunch och därefter champangesprut på Sthlms nation,,mösspåtagning kl 15 o sen konserten direkt på det.

Vi är några st som ända sen Elle var liten har träffats påmForsränningen, fikat tillsammans med lite punch och andra trevligheter ( läs fikabröd). Vi håller till nära starten, vill ju se och beundra flottbyggarnas verk innan fallen. Inte så mycket folk där heller som nere i city.
Fikat tar vi under tiden och sen blir det ingen sillunch för oss utan picknick i nån park, dock inte stadsparken om det är väder, annars krogen.
Sen måste man ju ge sig ut i gyttret också, det är ju marknad o tivoli o jordgubbsförsäljare om vart annat i alla hörn.
Galningarna som står och hoppar till musik och sprutar skumpa måste man ju titta på innan man letar upp en bra plats i Odinslund. Där brukar det blå påtår.
Vifta med mössan och hälsa våren för att sen gå in i universitetsparken och skåla in densamma till " Vintern Rasat" med manskör samtidigt som man smaskar i sig jordgubbar. Lyssna till lite fler sånger för att tillmslut åka hem till lugnet på landet.
Brasa struntar vi numera i, och vårtalet vid Gunillaklockan och allas processioner upp dit från nationerna missar vi. Nån gång vill jag åka in o se det, då kommer alla som är på vårbalen på slottet ut med. Fint med alla långklänningar och killar i frack.

Men det finns en baksida, fylla och nedskräpning. Och då snackar vi nedskräpning big time! Mycket p.g.a Fyllan vi åker hem, det händer en del tråkigt p.g.a den varje år. När spriten går in går vettet ut. I Uppsala har vi en liten babybom i slutet av januari med. ;-).

Vi åker iaf hem och äter smörgåstårta och ser möjligen en eld på TV.

Nu är kl 3.45 och fåglarna börjar sjunga, ska göra ett nytt sovförsök.
Godnatt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Tisdag 23 april 17:25


Den tär på min SLE tärda kropp. I morse var det full sol och blå himmel men 0-gradigt. Det kämpade sig upp till 7 gr. Ser så skönt ut men det är det inte. Fick ett medelande i Bjkl gruppen om att det är rådjur som härjar på kyrkogården, precis som ...

Av Neta - Måndag 22 april 23:21

Hemköp har sin färs, Ica sin. Icas består av 30% ärtor och HKs av 50% broccolli och blomkål. Den har fått godkänt både av mig och dom som ätit den här. Gjorde ju biffar, det blev 15 st av 500 g, kostade då 30kr. Nu har dom den igen och den här veck...

Av Neta - Söndag 21 april 22:01


Problemet när man sitter som jag är ju att man kanske inte alltid känner hur kall man blir. Jag frös om överkroppen igår och hade tagit med en kofta. Men fötterna blir ofta väldigt kalla utan att jag känner det. I en danslokal är det inte så mkt värm...

Av Neta - Söndag 21 april 01:24

Hängde med L till Fyris ikväll och satt och lyssnade till Micke Ahlgrens. Träffade på 2 gamla kompisar, Gertrud och Kerstin. Så kul att få " prata ikapp lite" Har aldrig hängt med nån lörd innan men visste att våra gamla husvagnsgrannar jobbade där ...

Av Neta - Lördag 20 april 15:03

Sitter och slöar i soffan medans L duschar. Tänker tillbaka på en kul dag igår. Den började tidigt. Hämtade Annika vid 8 och for iväg mot Sörmland. Ett snabbt men välbehövligt kaffe & mackastopp i Strängnäs hamn. Har ju svårt att äta direkt på morg...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards