Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 27 april 2024

Fortsatt kallt

Av Neta - Lördag 27 april 16:24

Både igår och idag har det småsnöat och inte varit mer än högst 5 gr. Inte varit så sugen på att gå ut. Skulle ju köpt potatisbullar för att prova det där i våffeljärnet men hittade 2 bakpotatisar som börjat bli lite skrynkliga. Rev en sån med en 1/2 rödlök och gjorde en egen råraka,


Gjorde en egen skagen med majonnäs, citron, gräddfil, dill, salt, svartpeppar, hackad rödlök, lite svart rom och räkor. Bara blandade som jag tyckte, gjorde kladdet först och lät det stå och dra. Rörde i räkorna sist.
Har en skrynklig bakpotatis till så tänker göra potatisklyftor av den idag. Tog fram en bit falukorv.

Har ju svårt med mitt vä ben, blivit så nyligen. Svårt att lyfta det när jag ska i och ur bilen, kan inte fälla upp fotplattan med vä längre. Så jag har backat och satt mig först i bilen och fått in benen sen ibland med hjälp. Det går ju an om man åker med nån man känner. Däremot känns det bara obehagligt att be en taxichaufför om hjälp.


Hittade den här dynan och beställde den. Få se hur den funkar. Dubbel och kan vridas.

Tvättar lite idag. Har på älgvandringen och en ljudbok. Löser lite korsord också medans jag funderar på vad jag ska göra med korven. Potatisen gör jag i airfryern.

Såg att det var Miriam Bryant på Tack för musiken ikväll. Kan bli bra!

Ska göra nåt till Tvn ikväll med, har lite vårrullar. Sen nån fruktsallad av frysta bär och konserverad frukt. Det vi kallar mormorsefterrätt. Min mormor hade alltid sån efter julmaten. Med glass och grädde. Jag äter den dock med en vaniljefterrätt från Lidl.

I morgon blir det lite roligheter, får väl fira våren då. Är ju förhöjd terrorrisk på firandet här på tisd. Brukar ju komma flera hundra tusen människor utifrån hit. Lugnare på kvällen dock.
Ser väl forsränningen på lokalTV. Pratade med mamma, hon skulle ha en kompis på sillunch men inte göra nåt mer.
Jag äter väl min sillbit själv jag. Haha! Sen får vi se.

Men nu börjar det kurra i magen, ska fixa till nu.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Måndag 13 maj 00:14

Ja Den stora älgvandringen alltså. 87 älgar har summit över. L tror det är rekord. Det roliga tycker jag också är alla andra djur man får se liksom på köpet. Järv, björn, lo, ren, grodor, örnar, orrar, svanar, änder, ejder och en massa andra fåglar...

Av Neta - Söndag 12 maj 00:06

Hade tänkt sova länge idag. Men så klart vaknade jag tidigt då. Om jag nu bestämmer, utan att sätta väckning i morgon att jag ska vakna tidigt då, så kanske jag får sova iaf då. Haha! Christine och Marcus var här idag. Vi fikade lite och dom kom ...

Av Neta - Fredag 10 maj 23:27

Vårblommor i Uppsala Lite picknick med sushi och jordgubbar i Stadsparken. Fick en direktleverans av kaffe och nygjorda chokladbollar av dotra i världens sötaste kasse. Vi promenerade ut mot Kunsängarna såg bron som höll i...

Av Neta - Fredag 10 maj 00:09

Åkte till affären idag. Köpte då en påse potatisbullar. Höll på svimma när jag kom hem och såg att det var 1500 g. Frös dom 4 och 4. Blev 7 påsar. 62kr nånting om jag inte minns fel. Så billig mat är det ju. Jag valde att inte platta ut dom. Fic...

Av Neta - Onsdag 8 maj 22:52

Stora snöflingor, regn och 2 gr är ingen bra kombo om man har dåliga leder. Ringde på fm och bad att få byta tid och dom hade väntat på det. Haha! Nu försöker vi nästa onsd i stället. Fick nya ribbade kompressionssockar på posten idag. Så sköna oc...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards