Mina ord och tankar

Alla inlägg den 21 april 2024

Av Neta - Söndag 21 april 22:01

Problemet när man sitter som jag är ju att man kanske inte alltid känner hur kall man blir. Jag frös om överkroppen igår och hade tagit med en kofta. Men fötterna blir ofta väldigt kalla utan att jag känner det. I en danslokal är det inte så mkt värme, dansarna håller ju igång och fryser inte.

Men man kan känna när man kommit hem och tagit av skorna hur kalla fötterna är. L åkte ju hem i natt och vi gjorde bara snabbt i ordning kaffe och en macka till han då vi kom hem hit. Tog lite nattfika själva också. Sen åkte han och jag lovar att jag låg i sängen innan han va på parkeringen. Haha!

Fötterna var iskalla och sendraget kom som ett brev på posten. Stretschade fötterna men det hjälpte inte. Tror det gick en timme innan det släppte helt. Vaknade sen varannan timme hela natten och måste upp. Gav upp och gick upp vid 10. Hade tänkt sova längre.

Snöat av och till hela dan och nu är det lite vitt på taken och nån halv cm på gräset. Hård blåst och kallt.

Sagt upp min städ idag, ledsnade på bolaget då jag fick en faktura med sista betalning 3 dar tidigare. Hänt 3 månader i rad nu. Inte helt nöjd med hon som städar heller. Varje gång hon varit här är det något som inte är gjort. Jag har gjort ett städschema där det står vad hon ska göra, men där läser hon inte. Över lag så fuskar hemstädare tror jag. Iaf dom jag haft. Nu ska jag iaf försöka själv. Kan ju sitta i min arbetsstol och greja. Just det här bolaget har 58 kr milen man får betala och hon har 3,5 mil hit och lika mkt hem. Nästan dyrare än själva städen med RUT. Det får väl bli som det blir, huvudsaken kök o toa är rena, resten är ju bara dammsuga och torka golv. Med långborste kan jag sitta och fixa det, tror jag iaf.

Tvättat och hängt en 60-maskin. I morgon ska jag köra en mörk 40.







Åt rester av gårdagens gratäng med skinka. Det blir ju nästan löjligt gott och ännu godare dan efter.

Sett Tack för musiken med Gessle och andra programmet om Abba. Va ju inte direkt nåt att se ikväll.

Ja det var det!

Av Neta - Söndag 21 april 01:24

Hängde med L till Fyris ikväll och satt och lyssnade till Micke Ahlgrens. Träffade på 2 gamla kompisar, Gertrud och Kerstin. Så kul att få " prata ikapp lite"
Har aldrig hängt med nån lörd innan men visste att våra gamla husvagnsgrannar jobbade där då så
Kul att få prata lite där också. Dom ordnade också
att vi fick åka in och parkera däruppe och slippa backen upp.

Kul också att träffa grabbarna i MA igen, det var nog ett par år sen.

Men nu knackar JB på. Godnatt!

 

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards