Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 29 juni 2019

Premiärt få både på och av rullstolen.

Av Neta - 29 juni 2019 23:38

   

   

Idag har vi åkt Upptåget med rullstol. Det gick hur bra som helst och jag kunde ganska lätt ta mig både på och av tåget med kryckor. Ett ner resp uppkliv in i tåget och några steg upp i vagnen. (Det jobbigaste är dock härute där det saknas hiss så man får runda hela spårområdet och upp fören backe för att komma in på perrongen.)  Det är alltid en konduktör vid den ingången tydligen. Det finns en slags platta med hiss också men den behövde inte vi. C kunde också ganska lätt få både på och av rullstolen. 🚞


Vi åkte alltså in till Uppsala, för att tillsammans med Elle och hundratals andra ha picknick i Stadsparken och lyssna på Jöback som var inne i Parksnäckan. Vi picknickade med 4 små rätter från Kinakrogen och lite jordgubbar och snacks. Vi kom vid 17.30 och det började inte förrän 19.30 🍓🍤🍚🍾


Mycket folk både i parken och i kvällssolen på andra sidan ån. Bilderna kommer lite som dom tycker tydligen, tryck på dom för större bild.


2 roliga saker hände, först såg jag hur alla helt plötsligt tittade uppåt och började fota. När jag kollade upp hade jag en luftballong precis ovanför mig. Kastade mig efter mobilen och fick ju med den lite iaf. 😄

Det andra var att folk där vi satt och i resten av parken plötsligt började jubla, vissa ställde sig upp med armarna i vädret, vissa applåderade. Men inte åt Jöback, han höll på med nåt mellansnack bara och märkte han av det måste han nog ha funderat, nej det var ju fotbollsdamerna som hade gått vidare. 😂⚽️ 


MrJ var väldigt bra, gamla och nya låtar varvas med lite historier ur hans liv. Och han har ju en bra pipa den mannen alltså. Men vi och väldigt många med oss föredrar alltså att lyssna, sitta på gräs bland fina växter och buskar ist för på en grusad plan på träbänkar. Blir bara mer och mer ”tjuvlyssnare” så vore jag arrangör skulle jag nog göra Parksnäckan lite mysigare. Och tillåta picknick. Det tråkiga är också att Stadsparkens cafe’ inte är öppet på kvällar som den här. Hur tänker dom? Lika är toaletterna stängda kvällstid, finns bara 4 äckliga bajamajor i hela parken. Det beror förmodligen på den skadegörelse som tyvärr förekommer. Några få som förstör för många. 


Jag kommer iaf att leva länge på den här kvällen. Vi har gjort så här förr iofs några ggr varje sommar. Men ikväll var det en sån riktigt skön sommarkväll. Kom några stänk vid ett par tillfällen men knappt så man blev våt. Bara skrämskott, 22 gr och växlande sol annars. Och när vi klev avtåget hemma en skön lite svalare kvällsluft. 

Ska titta runt lite nu och sen slå ihop mina gröna. 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Lördag 27 april 21:55


Har ni nån sån pryl som ni använder mycket och känner att ni inte kan vara utan? Jag tror iofs att vi alla har flera sånna. Jag har den här. Den är inte så stor, du kan riva saker direkt på tallriken med den. Min står ofta kvar på köksbordet....

Av Neta - Lördag 27 april 16:24

Både igår och idag har det småsnöat och inte varit mer än högst 5 gr. Inte varit så sugen på att gå ut. Skulle ju köpt potatisbullar för att prova det där i våffeljärnet men hittade 2 bakpotatisar som börjat bli lite skrynkliga. Rev en sån med en 1/2...

Av Neta - Fredag 26 april 00:43

Idag startade den med ett så smart recept. Du kör färdiga potatisbullar i våffeljärnet. Blir frasiga och platta som rårakor. Funderar på om jag ska göra sånna som fredagsmys i morgon. Kom på att jag har allt till en Skagen också. Räkor, dill, rödlök,...

Av Neta - Onsdag 24 april 23:58


2 små barn mördade och en politisk attack där människor skadats svårt. Jag minns när det nästan blev tidningsrubriker om nån slagits med nåt annat än knytnävarna. Jag har väl också blivit extra känslig mot sånt här efter att vi mist Elle. Önskar ja...

Av Neta - Tisdag 23 april 17:25


Den tär på min SLE tärda kropp. I morse var det full sol och blå himmel men 0-gradigt. Det kämpade sig upp till 7 gr. Ser så skönt ut men det är det inte. Fick ett medelande i Bjkl gruppen om att det är rådjur som härjar på kyrkogården, precis som ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards