Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 28 april 2015

Kan bli plan B

Av Neta - 28 april 2015 01:20

Ser ut att bli en kall morgon på Valborg och då blir det plan B. Forsränningen på lokal-TV och att vi åker in till lunch. Går sen runt lite på stan och alla marknadsstånd innan mösspåtagning och universitetsparken.
Man missar ju stämningen men får å andra sidan se ekipagen hela vägen. Jag får ju dessutom en extrastund hemma.
Vi gjorde så här i fjol också. Det gick alldeles utmärkt. Vi sammanstrålar lite senare bara, förra året köpte vi thaimat och hade picknick. 12gr är kanske lite i kyligaste laget men är det sol funkar det ju.

Men först ska vi ut på havet en sväng. C åkte igår och värmde upp åt oss. Hon har kompisar i ett band från västkusten och nu spelade dom, Date med P-H. Dom brukar höra av sig till henne då dom är i närheten. Och en gång sov dom i stan och ringde in henne som guide för lite uteliv ?.
Hon har även fått sångaren att komma av sig en gång på Liseberg, ja inte bara det han ramlade nästan av scen när hon dansade förbi. Snacka om överraskning.
Hon var trött då hon kom hem, dom hade suttit uppe med ett par av dom till 6.30 i morse. Få se om vi får med henne.
2 bussar med nästan 100 dansare kommer från Jivers i Växjö i morgon, bl.a Lena från Öland och hennes B. Det i sin tur har gett ringar på vattnet, så det blir mycket dansare ombord. Golvet lär koka.
Jag ser fram mot att få höra Fernandoz live, va så länge sen. Ja sen ska jag äntligen få höra P-H med senaste tillskottet, ja ser fram mot att höra allihop så klart ? . Influensa gjorde ju att vi missade dom i Skultuna med Martinez.

Handla på hemvägen och göra allt klart för Valborg och 1maj. Ja 2 maj också för då kommer Bosse o Annika. ? Elle sover här, och då får jag ju hjälp. C är nog ute på sitt, hon brukar åka med oss in men sen ser vi inte henne mer på det dygnet. ? 1 maj sover hon om hon ens är hemma.

Bottnarna till smörgåstårtan gjorde jag nu ikväll, så dom skär jag i morgon och fryser in med Gladpack mellan, då kan jag lägga ut dom när jag kommer hem på onsd och dom tinar fort. Ville inte chansa på att inte frysa dom då dom torkar lätt. Vill ju fylla och spackla onsd kväll så vi bara har att garnera på Valborg, dom blir ju godast då.
Blev så attans sugen på Langos då en kompis la ut bilder på det på Fb i helgen. Har färdiga i frysen men dom blir sega. Hörde att man kan frysa dom färdigjästa och sen tina och tillaga i fritösen, det blir nog bättre det. Så får det bli snart!

Idag har vi haft stortvätt, va ju lite blåst om man säger så. Tvätten torkade snabbt. Så nu är det bara packa i morgon efter frukost, sen åker vi väl vid 15- tiden. Ser fram mot den här kryssen, mest mot att få sätta sig vid ett bord och bli serverad. Så skönt,,sen det där glaset vin som alltid är godare på båten ? många som vi känner som ska åka. Bara hoppas att rötägget inte är med!

På månd sen får E nycklarna till sin lägenhet och kan äntligen få komma in och mäta lite. Vad vi förstår har inte U-hem kunnat besikta för den som bott där har inte varit samarbetsvillig och har dessutom en hund som inte mått så bra av viss behandling han fått. Dom har inte tordats gå in helt enkelt. Vad glada grannarna ska bli när hon kommer ist. ? hon flyttar ju inte dit än, får bo kvar gratis i sin lägenhet hela maj. Nya lägenheten ska totalrenoveras så på det viset hade hon ju tur, igen! Va ju så på Spelmansvägen också.
Nu planerar hon inflyttningsfest för sitt lilla badgäng och jobbarkompisarna. Undrar om hon tänker ha nån för oss ?.

Nej nu får det vara nog här! Godnatt!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Fredag 19 april 00:50


Idag har jag gjort köttfärslimpor, 2 st. Jag får jämt så mkt skrogg på dom bara, använder ju blandfärs. Men vet inte varför det blir så. Letade ett nytt recept men blev att jag gjorde ungefär som jag brukar ändå. Gjorde var och en på 500 g färs. Sväl...

Av Neta - Onsdag 17 april 22:58

Idag flexade C ut nån timme tidigare, åkte och handlade åt mig på Maxi. Köpte lite take away på Pong och kom hit. Jag åt 4 sushi, lite miisosoppa, och en 1/2 port kyckling med ananas m ris. Har kvar 4 sushi och halva portionen, som nog var mer en h...

Av Neta - Tisdag 16 april 23:03


Det här är ett gammalt recept, vi gjorde det som nattmat varje nyår på 70-talet. Frasig, ostig gratäng som äts med sallad. Förbereds ju dygnet innan och var lätt att bara grädda av till 12-slaget. Men kan ju serveras till en som inte äter kött om den...

Av Neta - Måndag 15 april 23:22

Hade mailat Karin vår arbetsterapeut om en grej med scootern. Armstöden var olika höga. Hon är ledig så det kom en annan som fällde upp armstöden och visade en rulle man skulle vrida på för att ställa in höjden. Hade jag kollat i pappren till scooter...

Av Neta - Måndag 15 april 01:11

Känns nästan lite overkligt stt jag faktiskt såg ett lodjur igår. Skrev om det i vår bygrupp och sist jag titta hade jag fått 119 likes och en massa kommentarer. De flesta gratulerar och några är lite avis. Men jag har också fått veta att Uppsala...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards