Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 1 juni 2023

Blev inte mkt gjort

Av Neta - 1 juni 2023 23:59

Har ni hängt tvätt med vä? Det har jag, får hänga några plagg om dan några dar nu. Fixar ju inte stå så länge.
Diskmaskin får L plocka ur i helgen. Vågade inte ens testa. Ett helsicke att få ost på mackan i morse, försök med vä får ni se.

Verkligen försökt vila hö men den blir inte bättre. Försökte åka upp med en soppåse, kom inte ens urvgaraget. Kan köra med vä del av styret men sen då. Blev för avigt.
Kan inte gå med kryckorna.

Får sitta bredbent med paddan mellan benen på soffan o skriva, enda sättet. Försökte vattna blommor inne med vä, gissa va det vattnet hamna?

Laga mat var ju också en utmaning men tinade spenat o fisk, kokade i samma kastrull, en spenat o fisksås blev det haha! Hälften på bänken när jag skulle hälla på tallriken med en darrig vä.
Typiskt nog inte så mkt färdigt i frysen nu. Kan bli mkt bröd framöver, men utan ost. Funkar inte med vä.

Tvätta håret med vä va också en utmaning men tror det gick hyfsat. Duscha funkade ändå hyfsat. Kamma sig är däremot en utmaning.

Ta ner torr tvätt m vänster funkade. Va ju bara dra. I morgon ska jag se om jag kan vika o ?galga?

Ja ni, saknar min hö arm.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Söndag 30 juni 23:45

Ja nu har hela juni gått med och det har vänt och blir bara mörkare. Det går så fort. Vi har lite grejer planerade i juli och augusti i familjen. L och jag ska bo hemma hos C och M och ta hand om kaninen. Samtidigt gå på en konsert en kväll. Vi...

Ont

Av Neta - Söndag 30 juni 00:47

Luften gick ur mig lite igår när allt gick åt skogen. Men ev kommer C i morgon i regnet och då kanske hon kan fixa så jag kan dammsuga. Har till o med typ grus i min arbetsstols hjul. Vet inte om det regnat i natt också men det var iaf 16 mm i m...

Av Neta - Fredag 28 juni 23:41

Värmen menar jag. Inomhus är det fortf rätt varmt, vill inte ha öppet för det har blivit så mkt flugor. Har nog ett flugbo nånstans därute. Då dom använder mig som studsmatta slipper jag dom helst. Kom en rejäl skur med åska ikväll, lätt huvudvär...

Av Neta - Torsdag 27 juni 23:03

Man gör inte så mkt när det är 31 gr. Idag gick jag bara ut på baksidan när jag skulle vattna. Förberedde också för regn, la dynor upp mot fönstret. Åt det hållet alltså. Så nu blir det väl inget. Haha! Fläkten går och den får nog gå i natt med. ...

Av Neta - Onsdag 26 juni 10:23

Tyvärr kom bilderna inte med men dom finns både på Fb och Insta . ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards