Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 19 juli 2020

V 29

Av Neta - 19 juli 2020 00:38

V 29 är Stockholmsveckan i Visby, brukar vara den mest besökta veckan av ungdomar. Genast slår då kvällstidningarna upp det som nyhet men inte med den förklaringen utan bara att det är 60 000 pers på Gotland nu. Som inte håller avstånd. Nästa v åker dom till Båstad enl tradition, undras om och vad som skrivs då.
Återigen är jag glad att vi bokade så sent. Jag är bara så ledsen för Es skull. Vi får ingen fjärde person med oss, inte ens hennes pappa. Han skulle troligen gjort det om jag avstått men det gör jag inte. Det här är kanske min sista chans att åka till Gotland, kommer inte att ha råd med en sån semester senare. Jag har erbjudit mig att betala för honom också eftersom han gett som skäl att det var för dyrt, men icke.
Numera skyller han också på att jag sagt upp bekantskapen, sa i ilska att jag inte ville ha med han att göra. Tror det är första gången nånsin han tagit åt sig nåt jag sagt Haha! Passade väl honom bra då, jag vet fortf inte orsaken till varför han blev som han blev dock. Påverkad av nån av syskonen kanske.

Han och E var till Venngarn och Sigtuna i torsdags, E ville ha mig med men det blev så klart nej. Återigen hon som får lida för hans envishet. C o jag var in till stan då och dom kom samtidigt, han sa hej och han sa hejdå till mig på em sen också men båda gångerna med ryggen mot mig. Besvarades så klart inte! Men hade frågat E vad C och jag skulle göra så koll ska han ha. Haha!

V 29 är ju också Dansbandsveckan, och den har sänts digitalt. Idag med en lång avslutning med bl.a 28 min dansmusik. Vad jag reagerade mot var att inte Sannex var med, dom har ju vunnit flera klavar. Saknade också Lövgrens, MA, Mats Bergmans, Bladarna, Fernandoz och flera andra av dom banden som drar mest publik.

Nästa år blir tydligen lite extra också, 35-års jubileum. Ska nog försöka komma dit då.

Inte varit helt 100 idag. Frusen på morgonen fast jag låg under täcket. Va bjuden på frukost hos E sen åt vi tacos här ikväll medans vi tittade på Ingels och gänget. Drack lite rosevin och hade lite mys men jag har varit trött och frusen hela dan. Hade en lätt höjd temp nu ikväll. Sen blev jag varm så nu ligger jag med fläkten på.

Ska försöka sova nu.



 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Neta - Söndag 7 juli 23:18

Herrejösses som det blåst idag. Så pass att två av mina spiraler hade blåst ner, trådarna var som nån slitit av dom. Mulnat på bra nog och hört muller långt bort men så vitt jag sett har vi sluppit regn iaf. Möjligen nåt kort duggregn. Inget som märk...

Av Neta - Lördag 6 juli 20:27


Den här vegetariska pastasåsen fick mina barn göra på hemkunskapen, blev en favorit hos oss trots att vi inte brukade äta vegetariskt. Billig är den också. Har tyvärr ingen bild. Goda pastasåsen 4 port. 2 morötter 1 gul lök 2 msk smör 1 ...

Av Neta - Fredag 5 juli 00:04


Har så svårt att komma ihåg titlarna på inläggen nu när jag inte kan korrekturläsa. Vet inte om det beror på mitt abbonemang att funktion efter funktion på bloggplatsen försvinner. L har ju alltid fixat sånt men inte nu längre. Har startat om appen f...

Av Neta - Torsdag 4 juli 00:34

Händer inte så mkt. Värken fortgår och just nu är det värst i ländryggen. Hopplöst att inte kunna slappna av värkfri. Samtidigt har jag inte fått tbx känseln på huden på knät jag slog i när jag ramlade. Det är en otäck känsla. Alla blåmärken är bor...

Av Neta - Tisdag 2 juli 01:29

Inte varit utanför dörren. Så är väl mitt eget fel. Iaf så har jag ingen uvi, inbillar mig att då är det nog inget fel på njurarna heller trots att det värker i det området. Så då skyller vi på sängen och att jag inte sitter så bra i min bäddsoffa...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards