Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 26 mars 2017

Irländsk kväll

Av Neta - 26 mars 2017 15:44

Blev en rätt slö dag, så skönt ute så man ville bara njuta. Så härligt att man kan ha altandörren öppen även när man måste vara inne också.
Våffellunch var ju given

Först lite matiga tillbehör, sen grädde och lite bär hjärtvis, jodå fick i mig alla tre hjärtan till slut. 3 våfflor sammanlagt, gissa m jag var mätt.

L tvättade bilen som verkligen såg bedrövlig ut, under tiden duschade jag. Vid 17 åkte vi upp mot Tierp dit vi hade ett ärende först.
I Fredags var det en stor olycka på motorvägen vid Månkarbo, ja eller egentligen två, en i vardera riktning. Vi brukar oftast ta gamla vägen upp till Månkarbo och ansluta till motorvägen där när vi ska norrut. Den ligger nästan i direkt anslutning där, här får vi åka söderut 2 km och sen 6 km ut till motorvägen. Igår åkte vi aldrig motorvägen utan fortsatte 600an ända upp.
När vi åkte in i Tierp blev vi omkörda av en polisbil i utryckning och vi hörde sen när vi stannade att det var flera blåljus på G. Förstod att nåt hänt på motorvägen. Då hade det varit en olycka på nästan samma ställe, inträffade ungefär när vi passerade. En kvinna hade voltat, bilen och terrängen runt bilen tog eld.

Vi hade sen en trevlig försittning hos Micke o Marianne med i Örbyhus, lite rose', en antipastobricka och lite annat småplock som en förrätt.
Strax före kl 20 åkte vi till Tobo, och tur att vi hade beställt bord. Det var smockfullt både bland bord och i baren. Vi hittade nåt på menyn som hette " Hamburgare Oscar" och tyckte det lät kul.



Det visade sig vara en 200 g hamburgare med baconlindad sparris, räkor, bea, sallad och typ dubbel port strips. Jag ver knappt hungrig efter förrätten hemma hos dom :-D

Fick i mig räkor, burgare som verkligen var i toppklass, gjord där, petade med ett par strips i bean och åt lite sallad och sparrisen. Sen var det stopp.
Jag drack vatten och dom andra öl. Jag hade ju tagit mina 2 glas vin hos dom.


Vid 21 kom musikanterna och vi fick njuta av fin musik, sång både från dom och allsång, och irländska danser till midnatt. Så hög stämning så det var konstigt att taket låg kvar.
Nån timme innan det var slut kom det in ett par, han var irländare och han kunde sjunga. Han och frun bjöd också på dans och fick upp några till som ville lära sig. Så kul! Det var ju liksom äkta.

Nöjda med kvällen skjutsade vi hem Mi o Ma och åkte hemåt i natten. Hemma var det lugnt och vi somnade ovaggade.
Hoppas verkligen det här samarbetet mellan restaurangen pch folkmusikinstitutet i Tobo kan fortsätta. Det finns ju många nationaliteter som kan bjuda på sin musik där. Och dom spelade ju även lite lokal folkmusik, stor procent av dom som bor där hanterar ju nyckelharpa och/eller fiol. Det märktes ju också.

Var nog också ett lyft i kassan den kvällen både för krog och spelmän, folk var generösa i hinken som man fick lägga frivillig entre i. Smart att ta det på lönehelgen med.

Idag röjer vi altanen lite så vi iaf kan sitta där. Varmt o skönt men väldigt blåsigt, glad åt vinterfönstren som håller den ute. Börjar märka av pollenallergin och har just beställt hem medicinerna. Har lite kvar med.




Å vet ni vad, en olycka på motorvägen vid Månkarbo idag med, 3e dan i rad. Går det troll i den vägsträckan eller? Frågade L som ju alltid kör men han säger bara att det går för fort.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Tisdag 23 april 17:25


Den tär på min SLE tärda kropp. I morse var det full sol och blå himmel men 0-gradigt. Det kämpade sig upp till 7 gr. Ser så skönt ut men det är det inte. Fick ett medelande i Bjkl gruppen om att det är rådjur som härjar på kyrkogården, precis som ...

Av Neta - Måndag 22 april 23:21

Hemköp har sin färs, Ica sin. Icas består av 30% ärtor och HKs av 50% broccolli och blomkål. Den har fått godkänt både av mig och dom som ätit den här. Gjorde ju biffar, det blev 15 st av 500 g, kostade då 30kr. Nu har dom den igen och den här veck...

Av Neta - Söndag 21 april 22:01


Problemet när man sitter som jag är ju att man kanske inte alltid känner hur kall man blir. Jag frös om överkroppen igår och hade tagit med en kofta. Men fötterna blir ofta väldigt kalla utan att jag känner det. I en danslokal är det inte så mkt värm...

Av Neta - Söndag 21 april 01:24

Hängde med L till Fyris ikväll och satt och lyssnade till Micke Ahlgrens. Träffade på 2 gamla kompisar, Gertrud och Kerstin. Så kul att få " prata ikapp lite" Har aldrig hängt med nån lörd innan men visste att våra gamla husvagnsgrannar jobbade där ...

Av Neta - Lördag 20 april 15:03

Sitter och slöar i soffan medans L duschar. Tänker tillbaka på en kul dag igår. Den började tidigt. Hämtade Annika vid 8 och for iväg mot Sörmland. Ett snabbt men välbehövligt kaffe & mackastopp i Strängnäs hamn. Har ju svårt att äta direkt på morg...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards