Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 24 mars 2018

Kryss med CL

Av Neta - 24 mars 2018 00:25

Ja jag vet att dom heter Lövgrens nu, men sen vi började följa dom för så där 12-15 år sen har dom hetat CL och i min hjärna är dom CL.

Det här är första sekunderna av första låten. Det gick upp folk och dansade. Hyfsat med folk ändå för att vara en fredag. Flera After Work.

CL är ju fortfarande nummer1 för mig, det konstaterade jag idag. Trevliga, roliga, Classes röst, och helheten, så samspelta trots vik. SÅ BRA! Sannex är i samma division, MA strax därefter. P-H och Martinez sen.
Vi sa till varann på hemvägen att vi aldrig hört CL med dåligt ljud. Inte en enda gång under alla dessa år. Finns flera som vi aldrig upplevt det med iofs.
Kul att träffa Johan också, från början var det han, hans pappa och farbror, och Claes. Sen en femte som byttes några ggr. Perra som blev civil ;-), Jocke som spelar med LasseStefans nu. Minns inte om det varit nån mer. Andy ersatte Johan och nu blev det tvärtom när Andy gick till Donnez. När bröderna slutade blev det några olika personer också.
Nu kommer det en ny i april, Håkan från Jontez vickar så länge. Kalle är kvar, och så Claes och Johan.
Borde det inte finnas en vikariepool för dansband förresten? Den skulle kunna funka som vikariepoolen jag jobbade på. Jag jobbade ju med att anställa och bygga upp en pool där vikarierna själva la ut sin tillgänglighet i ett datasystem. När det blev ett vik så skickade jag ut ett sms från datorn som gick till alla tillgängliga. Den som sen ringde tillbaka till mig först fick det. Sen la jag ut ett sms om att det var tillsatt. Kunde ibland skicka ut över 40 sms i minuten. Stressigt var det vissa dar.

Borde också finnas en grupp tjejer som åker runt och hjälper utarbetade dansbandsfruar. När det kör ihop sig med logistiken och gubben spelar. För dom riktiga hjältarna i det här sammanhanget är ju fruarna som får köra racet själva. Jobbar 200% och mer. Som är ensamma när alla andra är lediga tillsammans. Ok att en musiker kan vara mkt lediga i böjan på en vecka om dom inte har en båtspelning, men då jobbar väl tjejerna.

God mat åt vi också idag. Skaldjur är aldrig fel. Inte i en röra heller. Surf & Turf.

Efter kryssen åkte vi in till Flygfyren. Skulle köpe årets Roslagsblomma. Gick ett varv och köpte lite frukt också, en rostbiff to bee och en fläsksida. Roslagskött så klart! Såg Tina i fjällen häromdan tänker göra den fläskstek hon gjorde i morgon.

Hem med Elle och sen hem, plockade upp och matade kaninen. L var rätt trött o gick och lade sig direkt. Jag ville varva ner lite (sov lite i bilen med) och det har jag väl gjort nu.
Ska krypa ner under fällen och drömma om den fina dag vi haft.

Godnatt!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Måndag 18 mars 00:26

En med hög rygg som avlastar nacken och helst under 12000. Har sett två jag kan tänka mig. En på Möbelmästarna Och en på mio Men absolut inte så här ljus. Dom här två kostar ungefär lika mkt. Och går båda att höja med en förhöjning jag ...

Av Neta - Lördag 16 mars 23:47

Dom far som plockepinn. Så står det i tidningen på nätet och då måste väl det vara sant? Haha! Nej men på riktigt, det är väldigt blåsigt det ser jag med. Träden vajar väldigt djupt. Här började det fara snö i luften strax före 14. Just nu snöar ...

Av Neta - Fredag 15 mars 23:06

Skrev jag att det var vår igår? Nu har vi en orange varning om först stora mängder regn, sen hård blåst och som grädde på moset ca 25 cm snö. Senast vi fick sånna här varningar blev det mkt lindrigare så nu tror man (jag) ju det nu också. Säkert blir...

Av Neta - Torsdag 14 mars 22:34

Så typiskt när jag varit och handlat som i tisdags. Då kommer alltid ett paket till affären dan efter. Så också igår, mina hängpelargoner. En 2-färgad, lila o vit och en riktigt cerise. Hämtade dom idag. Tog in en stor pelargon i tisdags, klippte l...

Av Neta - Tisdag 12 mars 23:49

Annika och jag åkte in till stan strax före 12. Vi hade med oss fika o en lätt lunch. Här hemma var det lite disigt men i stan lyste solen från en molnfri himmel. Det hade den sen gjort här också. Vi skulle ju spana efter lite vårblommor, var säkra...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards